«Дакар»-2018: детективна історія

Поки розгоряється першорядний скандал у вантажному заліку (вчора Федеріко Вільягра здійснив дозаправку в зоні нейтралізації, що заборонено правилами), зараз можна ненадовго відволіктися. І згадати про іншу історію, яка яскраво спалахнула кілька днів тому – і майже так само швидко згасла… Неважко здогадатися, що мова про «зіткнення» Карлоса Сайнса і Кеса Колена – голландський пілот квадроцикла подав скаргу, звинувативши іспанця в неспортивній поведінці. І судді зайнялися розслідуванням цього вельми неприємного інциденту – адже рішення суддівської колегії цілком могло повністю змінити підсумки «Дакара» в заліку автомобілів! А зараз цікаво простежити, яким ж був перебіг подій в ці кілька днів шаленого нервування…

Все почалося з того, що Кес Колен звинуватив Карлоса Сайнса в тому, що той на сьомому етапі (Ла-Пас – Уюні) ледь не збив його квадроцикл і навіть не зупинився на місці події, щоб надати допомогу потерпілому. Кес запевняв, що це був настільки жорсткий інцидент, що він майже злетів у повітря разом з квадроциклом… Головним було навіть не те, що Сайнс мав зіткнення (адже на трасі може статися що завгодно) – фактично, іспанця звинувачували в тому, що він «втік з місця події». Між іншим дісталося і саудівцю Язіду Аль-Раджі, який теж не зупинився для надання допомоги Колену. Правда, про Аль-Раджі всі швидко забули – адже пілот X-raid на момент розгляду протесту вже вибув з гонки, на відміну від Сайнса, який посідав позицію лідера.

«Матадор» обурювався і відкидав всі звинувачення на свою адресу. Версія іспанця звучала зовсім інакше – він наздоганяв квадроцикл Колена, посигналив йому за допомогою системи Sentinel, голландець звільнив шлях, але так поспішав повернутися на трасу, що мало не врізався в бік Peugeot 3008 DKR Maxi Сайнса. Але самого зіткнення все ж не було! При тому Карлос Сайнс і керівництво його команди відзначили два важливих факти. По-перше, на автомобілі іспанця не було якихось слідів зіткнення (правда, Кес Колен у відповідь висунув версію, що його квадроцикл був занадто легкий, щоб залишити будь-які помітні вм’ятини на кузові Peugeot). По-друге, Бруно Фамен (шеф Peugeot Sport) уїдливо зауважив, що якби «Матадор» дійсно стукнув б квад Коліна на швидкості 150 км/год, то в цьому випадку йшло б розслідування смертельного випадку на трасі…

Рішення суддівської колегії виглядало вельми формальним – Сайнсу вліпили 10 хвилин штрафу, причому з формулюванням «за потенційно небезпечне пілотування» (якось миттєво згадався безсмертний діалог з оповідання Роберта Шеклі «Що ж він накоїв, щоб стати потенційним вбивцею?» – «Вбив п’ятьох»). Обидві сторони цього конфлікту після вердикту суддів дружно плювалися і обурювалися, хоч і з абсолютно різних причин. Карлос гнівався, що отримав штраф ні за що, за надуманим і притягнутим за вуха звинуваченням. Іспанець був непохитний – зіткнення не було! Кес Колен ж вважав це покарання відвертим глузуванням – мовляв, пілот автомобіля ледь не «поховав» на трасі одного з учасників і отримує за це лише 10 хвилин?

Тим часом почали вилазити інші, не менш цікаві подробиці. В цей конфлікт раптово втрутився пілот X-raid Орландо Терранова, який повідав всьому світу – що, між іншим, Кес Колен є одним з акціонерів бельгійської компанії Overdrive Racing. То що ж виходить? Overdrive Racing – офіційний партнер марки Toyota, займається обслуговуванням всіх заводських Toyota Hilux 2018… При цьому Toyota веде боротьбу за лідерство в гонці з Peugeot Sport. Так ось звідки ноги ростуть… До речі, якраз перед тим, як Кес Колен подав протест на Карлоса Сайнса, відбулася одна дуже важлива подія в заліку автомобілів – Стефан Петерансель напередодні розніс свою підвіску, втратив понад півтори години і звалився на третє місце (попереду опинилися Карлос Сайнс і Нассер Аль-Аттія). Отже, вся комбінація як на долоні – прибрати Сайнса, вивести в лідери Аль-Аттію…

Кес Колен ще якийсь час обурювався, погрожував після фінішу «Дакара» подати позов до суду і оскаржити підсумки в заліку автомобілів – мовляв, вже для цієї справи він знайде найкращих в світі юристів. І гнівно відкидав всі натяки на його особисту зацікавленість (мовляв, статус акціонера Overdrive Racing тут взагалі ні до чого, він просто прагне справедливості у всьому і завжди). І взагалі, він професійний інвестор, бере участь в будь-якому проекті, здатному приносити прибуток. Якщо вже на те пішло, то на бівуаці «Дакара» можна знайти з десяток команд, в які Колен тим чи іншим шляхом інвестував кошти… Тим часом в Peugeot Sport не втрачали часу дарма – зібрали всі дані (телеметрія, відеозапису) і подали апеляцію. І «Леви» швидко досягли блискучого успіху – «Матадор» лише два дні походив з цим штрафом, після чого покарання анулювали.

Як повідомив Бруно Фамен, телеметрія не підтвердила факту зіткнення – максимум, був тільки дотик, але не удар. Акселерометр будь-якого помітного удару не зафіксував. Крім того, перед інцидентом Сайнс їхав за квадроциклом на швидкості 50 км/год, а коли Колен звільнив йому шлях, іспанець під час випередження взагалі сповільнився до 37 км/год – жодних космічних 150 км/год, про які йшла мова, не було взагалі. Всі ці аргументи виявилися просто непохитними, що дозволило суддям з чистою совістю анулювати штраф. Екіпажу Карлоса Сайнса і Лукаса Круса лише нагадали, щоб вони були особливо уважні при обгоні повільніших учасників. Здається, на цьому історію можна вважати завершеною… Але тут пожвавилася іспанська преса, яка звинуватила Кеса Коліна у відвертому наклепі і задала питання – може, організаторам слід покарати учасника, який дав неправдиві свідчення? Чи все «спустять на гальмах»? Цікаво, чи матиме ця історія продовження…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото motorinolimits.com, racingonline.com.br, Peugeot Sport, Motor1.com España, Twitter, marca.es

19-01-2018 56802
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца