Croatia Rally: під прапором Ірландії

Чотири основних кольори хорватського раунду WRC-2023 – чорний (знак жалоби після загибелі ірландця Крейга Бріна під час тестів у Хорватії 13 квітня), зелений, білий, помаранчевий (кольори прапору Ірландії). Саме таку «ліврею» носили обидва Hyundai i20 N Rally1, плюс на всіх без винятку автомобілях з’явилася чорна жалобна смуга… На жаль, команді Hyundai Motorsport не вдалося максимально вшанувати пам’ять Бріна, тобто здобути перемогу на Croatia Rally – бельгієць Тьєррі Ньовілль лідирував, але вилетів з траси на СД11, після чого спромігся повернутися за допомогою SupeRally та виграти Power Stager. Але ірландські кольори все ж з’явилися на подіумі змагання… По-перше, фін Есапекка Лаппі зміг допровадити свій Hyundai i20 N Rally1 у чорно-зелено-біло-помаранчевій «лівреї» на третю позицію. По-друге, переможці змагання, валлієць Елфін Еванс і британець Скотт Мартін (Toyota GR Yaris Rally1), вийшли на церемонію нагородження та піднялися на вищий ступень подіуму саме з прапором Ірландії… На додачу до цього ірландський екіпаж Емона Келлі та Конора Моена на Ford Fiesta Rally3 став переможцем у двох заліках, Junior WRC і WRC3.

Зараз всі поточні новини зі світу ралі та ралі-рейдів перенесені на Телеграм-канали:
Новини ралі – «Ukraine & World of Rally»
Новини ралі-рейдів – «Ukraine & Cross-Country Rally»

Яка картина склалася у світовому чемпіонаті після хорватського раунду? Зараз маємо просто фантастичну групу лідерів, коли відразу чотири екіпажі тримаються в інтервалі лише 4 очки – лідерство ділять Себастьєн Ожьє й Елфін Еванс з 69 очками (француз попереду лише завдяки більшій кількості перемог на етапах), у Калле Рованпері 68 очок (тобто Топ-3 повністю тойотівська), Отт Тянак з M-Sport Ford WRT здобув 65 очок. Але така чудова для Toyota Gazoo Racing WRT ситуація має свій зворотний бік… За два з половиною тижні на непростих спецділянках Португалії екіпажам Еванса та Рованпері (Ожьє бере чергову паузу у своїх виступах, але ніби планує черговий старт на початку червня на Сардинії) доведеться в перший день відкривати трасу та «підмітати» дороги для своїх головних конкурентів, тобто Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля. Поки що тойотівців рятує відносна стабільність Елфіна Еванса та Калле Рованпері (обидва неодмінно фінішували на етапах і не нижче п’ятого місця), а також чудова результативність Себастьєна Ожьє (у француза 69 очок у трьох стартах). Але вже очевидно, що тому ж Рованпері для успішного захисту свого титулу потрібно почати вигравати.

У Hyundai Motorsport зараз дуже непрості часи. По-перше, втрата Крейга Бріна поставила перед керівництвом команди непросте питання – чи можливо запросити когось на місце ірландця? Для будь-кого то дуже складний момент – раптом отримати місце в заводській команді за таких обставин… Тому цілком можливий варіант, що іспанець Даніель Сордо надалі стане постійним третім номером Hyundai, без ротацій на цій позиції. По-друге, все одно відчувається, що обидва провідних екіпажі Hyundai Motorsport (Тьєррі Ньовілля та Есапекки Лаппі) часто поступаються за швидкістю своїм опонентам з Toyota. Є наочний приклад недавнього Croatia Rally, де тойотівці за своєю швидкістю цілком могли здобути весь подіум – адже Рованперя втратив понад дві хвилини через прокол, а втрати Ожьє взагалі перевищили дві з половиною хвилини (прокол плюс 70 с штрафів). І якщо найближчим часом Калле Рованперя з Елфіном Евансом (та за активної підтримки Себастьєна Ожьє) нарешті почнуть стабільно фінішувати на подіумі та вигравати етапи, то Hyundai Motorsport буде дійсно непереливки.

Цікаво спостерігати за M-Sport Ford WRT, який навіть з мінімальним бюджетом (якого ледве вистачило на запрошення одного топ-пілота) поступово втручається в битву за титул в особистому заліку – Отт Тянак у чотирьох стартах здобув перемогу, друге місце й зараз йде четвертим у чемпіонаті (з відставанням лише 4 очки від лідера). І травневий раунд у Португалії дає дійсно непоганий шанс естонцю ще трохи посилити свої позиції – адже Тянак на тамтешніх трасах повинен стартувати третім, тобто матиме розчищену дорогу… Цікаво, Отт вже не раз відзначав, що йому досі непросто «порозумітися» зі своїм Ford Puma Rally1 і підібрати оптимальні налаштування. Але навіть за таких обставин естонець спромігся здобути вже 65 очок у чотирьох стартах (у середньому 16,25 очка за один старт). Результативність дійсно справляє враження, бо за останні чотири роки (2019-2022) найкращий показник екіпажу M-Sport становив 102 очки – саме стільки здобув Елфін Еванс за підсумками сезону WRC-2019, який складався з 13 етапів (тобто середній показник результативності становив 7,85 очка за етап). Очевидно, Отт Тянак зараз йде з помітним випередженням цих показників…

Croatia Rally, Power Stage
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) 8.06,4
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +0,9
3. Ожьє/Ланде (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +4,3
4. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +7,2
5. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +8,3

Croatia Rally, Топ-10
1. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) 2:50.54,3
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Ford Puma Rally1) +27,0
3. Лаппі/Ферм (FIN, Hyundai i20 N Rally1) +58,6
4. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) +1.18,3
5. Ожьє/Ланде (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +1.28,0
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +2.22,5
7. Лубе/Жільсуль (F/B, Ford Puma Rally1) +4.22,6
8. Россель/Дюнан (F, Citroen C3 Rally2) +7.51,3
9. Грязін/Алєксандров (404, Skoda Fabia RS Rally2) +8.07,4
10. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Skoda Fabia RS Rally2) +9.16,7

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Ож’є (F) – 69
2. Еванс (GB) – 69
3. Рованперя (FIN) – 68
4. Тянак (EE) – 65
5. Ньовілль (B) – 58
6. Лаппі (FIN) – 15
7. Брін (IRL) – 19
8. Кацута (J) – 18
9. Сордо (E) – 17
10. Лубе (F) – 14

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 161
2. Hyundai Motorsport – 132
3. M-Sport Ford WRT – 108

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport


25-04-2023 25834
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца