Близький Схід дограв партію

Кубок світу з бах 2021 року неймовірно швидко подолав майже половину дистанції – до кінця березня вже встигли відбутися чотири раунди зі запланованих дев’яти (в Росії, ОАЕ, Саудівській Аравії, Йорданії). Отже, Близький Схід цього року не підвів і буквально протягом місяця забезпечив третину сезону в цій серії… Тепер настає тривала пауза, до середини липня (чотири місяці) – після чого естафету Кубка світу повинна прийняти Європа, де заплановані наступні п’ять раундів. На жаль, близькосхідні етапи не потішили солідним складом учасників у міжнародному автомобільному заліку, причому їх кількість скорочувалася з кожною гонкою – на Dubai International Baja в ОАЕ стартували 14 екіпажів, на саудівській Sharqiyah International Baja з’явилися 11 учасників … Антирекорд же належав Baja Jordan, де зі початково заявлених 17 екіпажів вийшли на старт лише 9 – з різних причин відсіялась приблизно половина переліку (переважно, майже всі «відмовники» представляли Саудівську Аравію). Найпомітнішою втратою йорданської бахи стала відсутність Орландо Терранови на Mini JCW Rally – аргентинець не зміг вилетіти до Йорданії через чергове посилення коронавірусних обмежень…

Коли на старті з’являються тільки три екіпажі на автомобілях Т1 (один Mini JCW Rally плюс два Toyota Hilux Overdtive) і шість на SSV/UTV, можна майже не сумніватися, хто фінішує на подіумі в абсолютному заліку (зрозуміло, за умови, що ніхто з фаворитів не зійде). Питання тільки одне – в якому саме порядку фінішують ці три представники вищого дивізіону після 560 км спецділянок (заплановані три СД протягом двох днів)? У п’ятницю найкращим став Ерік ван Лон (Toyota Hilux Overdrive), який на 26 секунд випередив Ясіра Сейдана (Mini JCW Rally), але в фінальний день інтрига дуже швидко сконала – саудівець стрімко атакував, відразу привіз нідерландцю майже шість хвилин і виграв вже другий поспіль етап Кубка світу! Що дійсно вразило, так це драконівські нормативи часу на спецділянках – наприклад, три години на дистанцію в 210 км або півтори години на допі довжиною 113 км… Не встигнеш проїхати СД за відведений час – великі штрафи гарантовані. Була метушня в п’ятницю, коли судді стрімко роздали шести екіпажам приблизно півсотні годин штрафів – потім довелося все заново перераховувати та скорочувати штрафи майже вдвічі…

Зараз в абсолютному заліку Кубка світу впевнено лідирує Ясір Сейдан, який на «своїй території» здобув дві перемоги та подіум, завдяки чому набрав 70,5 очок і більш ніж у два рази відірвався від свого найближчого переслідувача. Якщо саудівець зуміє організувати собі також старти в Європі, відібрати у нього лідерство буде дуже непросто… Де склалася насправді цікава ситуація, так це в обох заліках SSV/UTV… По-перше, в дивізіоні Т3 сенсація – загальний залік очолила Данія Акіль, перша представниця Саудівської Аравії, яка стартувала на міжнародних автоспортивних змаганнях. По-друге, в наймасовішій і найпопулярнішій категорії Т4 відбувався справжній фестиваль, який приніс чимало цікавих результатів… Поки в загальному заліку Т4 продовжує лідирувати француз Клод Фурньє, який стартував на всіх чотирьох етапах і набрав 69,5 очок. На п’яти йому вже наступають саудівець Салех Аль-Сайф (64,5 очка) і кувейтець Мшарі Аль-Зефірі (57 очок) – і є дуже непоганий шанс, що ця битва отримає продовження на європейських етапах (принаймні, Аль-Зефірі цього року вже запланував повний сезон у Кубку світу). Окремий, особливо примхливий поворот сюжету – Аль-Зефірі зараз йде третім у своєму дивізіоні Т4, зате несподівано вийшов на другу позицію в абсолюті!

Baja Jordan
1. Сейдан/Кузьміч (SA/RUS, Mini JCW Rally) 6:37.51
2. Ван Лон/Делоне (NL/F, Toyota Hilux Overdrive) +5.24
3. Шабо/Пілло (F, Toyota Hilux Overdrive) +16.40
4. Аль-Сайф/Відаль (SA/E, Can-Am Maverick X3) +50.20
5. Аль-Зефірі/Аль-Куварі (KWT/Q, Can-Am Maverick X3) +1:30.44
6. Белл/Монлеон (UAE/E, Can-Am Maverick X3) +1:31.09
7. Фурньє/Господарчик (F/PL, Can-Am Maverick X3) +1:55.57
8. Акіль/Дюпле (SA/F, Can-Am Maverick X3) +6:07.29
9. Аль-Аттія Х./Пансері (Q/F, Can-Am Maverick X3) +26:15.51

Кубок світу з бах (після чотирьох етапів)
1. Сейдан (SA) – 70,5
2. Аль-Зефірі (KWT) – 30
3. Васільєв (RUS) – 29
4. Аль-Раджі (SA) – 28
5. Аль-Сайф (SA) – 27,5
6. Ван Лон (NL) – 26

Кубок світу з бах, Т3 (після чотирьох етапів)
1. Акіль (SA) – 54,5
2. Гадасін (RUS) – 29
3. Ляшом (F) – 28

Кубок світу з бах, Т4 (після чотирьох етапів)
1. Фурньє (F) – 69,5
2. Аль-Сайф (SA) – 64,5
3. Аль-Зефірі (KWT) – 57

Свіжі новини та коментарі зі світу ралі-рейдів
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Overdrive Racing, FIA

22-03-2021 32191
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца