Зоряна компанія в Лієпаї

Майже півроку безперервної «календарної каруселі» (коли сотні змагань на всіх рівнях постійно змінюють свої дати проведення або взагалі були скасовані) дали досить несподіваний результат перед Rally Liepāja, латвійським етапом ERC. Попри чималий перелік суворих «коронавірусних» обмежень (серед них й обов’язкове тестування всіх, хто прибуває в країну), латвійці зуміли вирішити кілька завдань. По-перше, після двох перенесень все одно не відмовилися від проведення етапу ERC. По-друге, змогли зібрати солідний склад учасників – у міжнародному та національному заліках можна нарахувати майже вісім десятків екіпажів (з них 21 на техніці R5/Rally2). По-третє, їм вдалося уникнути різкого скорочення бойової дистанції – цього року на Rally Liepāja заплановані 10 спецділянок загальною довжиною 175,83 км (дійсно не надто великі втрати в порівнянні зі звичними 12-13 допами та 200-210 км). Але все ж уболівальників найбільше потішить той факт, що перед естонським етапом WRC до Латвії приїде цілий десант регулярних учасників WRC-2 і WRC-3.

У такій потужній компанії вже насправді непросто виділити головного фаворита майбутнього ралі. Отже, хто складе компанію Олексію Лукьянюку, переможцю стартового раунду та лідеру ERC? В першу чергу, це його основний суперник, ірландець Крейг Брін з Team MRF Tyres і повноцінною програмою стартів у ERC, та юний швед Олівер Сольберг, торішній тріумфатор Rally Liepāja. Плюс є два насправді небезпечних джокери, які зараз є фірмовими пілотами Citroen та Hyundai – Мадс Остберг і Микола Грязін, які готуються до повернення на траси чемпіонату світу в заліку WRC-2. Не варто також залишати поза увагою ще двох молодих фінів – 24-річного Еміля Ліндхольма (колега Бріна в Team MRF Tyres та один з основних гравців в молодіжному заліку ERC1 Junior) і 26-річного Ееріка Пієтарінен (не раз демонстрував відмінну швидкість на окремих етапах WRC, але поки не відзначається стабільністю). Спочатку збирався стартувати Сімоне Темпестіні, але замість цього вирішив виступити в ті ж дні в чемпіонаті Румунії. Офіційна версія – саме так вирішили спонсори Сімоне. Але якщо згадати нинішній коронавірусний спалах у Румунії, то ця версія може бути всього лиш «прикриттям»…

Приємно здивувала кількість учасників в заліку ERC2, де у ці дні можна буде побачити відразу вісім екіпажів – з них п’ять на традиційній техніці Production (на чолі з італійцем Зеліндо Мелегарі та угорцем Тібором Ерді, дворазовим чемпіоном ERC2) плюс три на задньопривідних Abarth 124 Rally RGT. Цікаво, чи вдасться цим представникам категорії RGT на латвійському гравії на рівних поборотися зі «серійним» повним приводом? Якщо ж мова зайшла про монопривідні заліки ERC3 та ERC3 Junior, то найбільше вражають темпи заміни звичних автомобілів класу R2 на техніку нового покоління Rally4 – адже з п’ятнадцяти учасників ERC3 вже одинадцять пересіли на Rally4. Процес глобального «турбірування» легкого моноприводу (тобто техніки рівня R2) стрімко набирає обертів – наприклад, на Rally Liepāja з 18 екіпажів на автомобілях класу RC4 (R2, R2T і Rally4) тільки п’ять будуть стартувати на атмосферних Peugeot 208 R2, тобто менше третини… А битва в моноприводі (точніше, в ERC3 Junior) може бути цікавою – очікується бій представників Балтії та Скандинавії, на чолі з естонцем Кеном Торном, латвійцем Мартіньшем Сесксом та шведом Деннісом Родстрьомом…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Jakub Pojmicz, Gregory Lenormand/DPPI

13-08-2020 19562
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца