Зміни в Болгарії?

Зараз в черговий раз може виникнути питання – болгарський ралійний чемпіонат все ще перебуває на «дні» (куди почав стрімко сповзати майже десять років тому) або все ж почав потроху відштовхуватися від нього? З одного боку, за останні роки різко скоротилася кількість повнопривідної техніки (особливо «серійних» машин на базі традиційного класу N4), а болгарські ралі поступово зникли з календарів великих міжнародних серій (те ж Rally Bulgaria, яке колись було одним з основних етапів європейської першості, остаточно скотилося до рівня раунду регіональної серії FIA Balkan Rally Trophy). З іншого боку, навіть найдовша криза все одно має окремі спроби покращення ситуації, нехай навіть нечасті і поодинокі – наприклад, в минулому році нарешті на болгарські траси повернувся місцевий екіпаж на техніці R5 (в останній раз подібне сталося в 2014 році, коли виступав Крум Дончев на Ford Fiesta R5). Та й наявність п’яти-шести автомобілів категорії R2/R3 майже на кожному етапі – теж не найгірший показник… Але питання про «одужання» болгарських ралі поки відкрите.

На даний момент в сезоні 2019 року відбулися вже два етапи, Rally Bulgaria і Monbat Rally Sliven, які завдяки своєму міжнародному статусу, хоч і не найвищому (раунди FIA Balkan Rally Trophy), все ж змогли привабити деяку кількість іноземних екіпажів – особливо в центрі уваги був Дан Гіртофан, дворазовий чемпіон Румунії, на Skoda Fabia R5 (двічі поспіль фінішував на подіумі в абсолюті). Було ще одноразове повернення Дімітара Ілієва (вісім титулів чемпіона Болгарії), який на Skoda Fabia R5 впевнено виграв ювілейне, 50-е Rally Bulgaria. У національному заліку поки немає рівних чинному чемпіону Мірославу Ангелову – у його суперників поки ще немає «прийому» проти потужного «лому» у вигляді Skoda Fabia R5… Але деякі спроби вступити в бій з Ангеловим вже здійснюються – недавно Тіхомір Стратієв (один із грандів болгарського моноприводу останніх років і абсолютний національний чемпіон 2017 року) змінив свій звичний Peugeot 208 R2 на Ford Fiesta Proto. Найцікавіше, що прототип підготований польською командою Stec Ralliart – за кермом даного автомобіля француз Бріан Буфф’є в 2015 році став віце-чемпіоном Польщі в абсолютному заліку, вигравши три етапи.

Monbat Rally Sliven
1. Ангелов/Гаджев (BG, Skoda Fabia R5) 1:33.18,2
2. Гіртофан/Марза (RO, Skoda Fabia R5) +1.06,7
3. Стратієв/Сівов (BG, Ford Fiesta Proto) +2.17,3
4. Атанасов/Янакієв (BG, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.54,1
5. Грігоров/Мілушев (BG, Peugeot 208 R2) +5.27,5
6. Тітов/Георгієв (BG, Citroen DS3 R3T Max) +6.59,6

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Цветомір Белчев

08-07-2019 10607
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца