З наступного року вболівальники можуть бути обмежені в правах

Нещодавно Європарламент проголосував за деякі зміни в законодавстві, які можуть істотно обмежити права уболівальників, в тому числі – автоспортивних. Взагалі європейська інтернет-спільнота обурена відразу декількома статтями нового законодавства, але нас в першу чергу цікавить пункт «а» статті 12, в якому йдеться, що організатори спортивних заходів є єдиними володарями прав на матеріали і вправі заборонити поширення фото або відео, що зроблені на цих заходах.

Взагалі, в Чемпіонаті світу з ралі після приходу нового промоутера вже давно ведеться досить нахабна практика присвоєння авторських прав – будь-яке відео, що зняте на етапах, промоутер вважає своїм, не дивлячись на те, що це йде врозріз з формулюванням про авторські права, які за умовчанням належать особі, що створила ці матеріали. Однак промоутер з року в рік стверджував: «Усі матеріали, зняті з узбіччя – наші, і ви не маєте на них жодних прав». Саме тому у репортажах з гонок постійно включалися фрагменти, зняті уболівальниками і викладені в мережу.

Якщо раніше власники прав на WRC були раді тим, хто акредитується для освітлення першості, цікавилися охопленням і аудиторією, то тепер для отримання жилета із буквами TV промоутер вимагає тільки одного – грошей. Причому, за гроші жилет може отримати людина, яка навіть не має аккаунту на Youtube, не кажучи вже про вихід на телеканалах. Промоутер доволі ревно ставиться до присутності на спецділянках будь-яких відеооператорів, окрім своїх власних, прагнучи зосередити в своїх руках 100-відсотковий контроль над всім відео, що знято під час гонок. І якщо раніше подібну поведінку колективу Олівера Цисли можна було успішно оскаржувати, то в разі прийняття нового законодавства зробити це буде неможливо. Принаймні – під час етапів, що проводяться на території країн Євросоюзу. А це – вісім гонок з чотирнадцяти. До того ж, не особливо зрозуміло, як у цьому плані буде із Rallye Monte-Carlo, адже воно, хоча і проходить на території Франції, організовується автомобільним клубом Монако, яке не є членом ЄС.

Що стосується інших нововведень, цікавих для спортивних уболівальників, то варто звернути увагу на статті 11 і 13. У статті 11 йдеться про те, що при розміщенні в інтернеті новинної інформації, порталам-генераторам новин потрібно буде платити спеціальний збір, а інтерпретація цієї статті цілком дозволяє віднести до таких сайтів той самий Facebook. Але найбільшу тривогу європейських користувачів викликає стаття 13, в якій йдеться про те, що «постачальники послуг з надання онлайн-контенту мають гарантувати, що в їхніх послугах недоступні твори, захищені авторським правом». А авторські права на фото і відео з гонок, нагадаємо, за статтею 12, будуть належати організаторам цих гонок. Виклав фото або відео з аварією – порушив закон. Звісно, організатори змагань навряд чи будуть блокувати лавину фото- і відеоматеріалів з ралі, але тенденція сама по собі насторожує.

Після прийняття Парламентом ці зміни будуть обговорюватися Радою Європи та Єврокомісією, а потім знову відправляться до Парламенту на голосування. На щастя, у законопроекту є і противники, тож для автоспортивних уболівальників залишається надія на збереження певної свободи в інтернеті.

08-11-2018 8531
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца