Ypres Rally Belgium: черговий дебют

Починаючи з 2019 року, ралійний чемпіонат раптом отримав цілу серію дебютних ралі. Правда, тільки в двох випадках дебют можна було назвати заздалегідь запланованим – коли два роки тому в календарі WRC з’явився чилійський раунд (на жаль, після цієї прем’єри пішли два поспіль скасування Rally Chile, причому спочатку через соціальну та політичну кризи в країні, потім через коронавірусні проблеми та обмеження), після чого в 2021 році прийшла черга Хорватії. У всіх інших випадках поява нових етапів стала результатом термінового «латання» дірок у календарях 2020 і 2021 років – хоча слід визнати, у переліку цих «джокерів» Естонія все ж стоїть осібно, оскільки після свого торішнього успіху Rally Estonia не перетворилося на «одноразовий варіант» (як це сталося з італійським ACI Rally Monza 2020 та фінським Arctic Rally Finland 2021), а отримало місце в календарях WRC у 2021 і 2022 роках. Зараз надходить час вже шостого за рахунком дебютанта за останні три роки – завтра, 13 серпня, стартує Renties Ypres Rally Belgium, восьмий раунд WRC-2021. Причому Бельгія пробилася до WRC лише з другого заходу – рік тому спроба завершилася терміновим скасуванням змагання…

Однак найбільший інтерес зараз становить навіть не дебют Бельгії в чемпіонаті світу, а той факт, що WRC-2021 переходить у фінальну стадію, де тепер будуть переважати асфальтові раунди – з решти п’яти етапів у цьому році три повинні відбутися саме на цьому покритті (Бельгія, Іспанія, Японія). Як це вплине на перебіг боротьби за найвищі титули між Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport? Тим більше, Ypres Rally вже давно та заслужено заробила репутацію одного з найбільш складних і непередбачуваних асфальтових змагань в Європі – з мінливим характером покриття та фірмовими глибокими кюветами-рівчаками на узбіччях, де в випадку невдалої зрізки повороту можна легко «залишити» всю підвіску цілком… І якщо оцінювати шанси команд вищої ліги, то зараз більшість козирів якраз на руках у Hyundai Motorsport. По-перше, прем’єр-пілот Тьєррі Ньовілль виступить на домашній трасі – правда, цей фактор цілком може стати серйозною проблемою (варто згадати, як Отт Тянак провалився на недавньому Rally Estonia). По-друге, тільки в складі команди з Альценау є пілоти, які мають досвід виступів на Ypres Rally – це Тьєррі Ньовілль (сім стартів, серед них і на Hyundai i20 Coupe WRC, дві перемоги, третє місце) і Крейг Брін (чотири старти, перемога та третє місце).

Які шанси на успіх у Toyota Gazoo Racing WRT у найближчі вихідні? З одного боку, ніхто з основного складу команди не виступав раніше на трасах під Іпром, що суттєво знижує їхні шанси на успіх у боротьбі з Тьєррі Ньовіллем і Крейгом Бріном. Тим більше, Себастьяну Ож’є й Елфіну Евансу, які вчергове будуть відкривати трасу, доведеться їхати майже «наосліп», без орієнтирів у вигляді слідів гальмування попередніх екіпажів. З іншого, завжди є можливість виключно «на класі» обох прем’єр-пілотів звести втрати часу до мінімуму – тим більше, на квітневому асфальтовому етапі в Хорватії тойотівці цілком успішно переграли опонентів з Hyundai Motorsport (виграли майже три чверті допів і зробили переможний дубль). І не будемо забувати про фактор «щастить – не щастить», який з однаковим успіхом може «втопити» як Toyota, так і Hyundai. У тойотівців зараз навіть не приховують, що за нинішніх умов їх завдання-мінімум – пробитися на подіум і взяти якомога більше очок. Тим часом у M-Sport Ford WRT вчергове зробили ставку на молодіжний склад зі Гаса Грінсміта й Адріена Фурмо – причому найбільший інтерес викликає саме черговий старт француза на техніці WRC.

Трохи інакша картина в молодших дивізіонах WRC-2 і WRC-3 – специфічні та непередбачувані траси Бельгії все ж відлякали багатьох ключових учасників. Втім, у заліку WRC-2 навіть за відсутності обох норвезьких фаворитів, тобто Андреаса Міккельсена та Мадса Остберга (обидва, скоріш за все, притримують решту своїх залікових стартів для виступів на гравії, а також на фінальному раунді в Японії), можна побачити багато чого цікавого – від офіційного дебюту двох новітніх Hyundai i20 N Rally2 (з екіпажами Ярі Хуттунена й Олівера Сольберга) до чергової появи в цій категорії Теему Сунінена (подвійна програма в складі M-Sport Ford WRT) і Миколи Грязіна… Зате в WRC-3 складається дуже цікава та трохи химерна картина – тут заявлені майже два десятки екіпажів (точніше, 19), але при цьому 16 з них є учасниками чемпіонату Бельгії (15 бельгійців плюс люксембуржець Грегуар Мюнстер)! З основних учасників WRC-3 побажали виступити в Бельгії тільки іспанець Хосе Марія Лопес і француз Йоан Россель, до яких долучився ірландський юніор Джош МакЕрлен (до речі, у нього вже є два старти в Іпрі, хоч і на моноприводі). У Росселя та Лопеса є шанс посилити свої позиції в загальному заліку WRC-3, але для цього треба переграти місцевих лідерів – завдання не з простих…

Чемпіонат світу, пілоти (після семи етапів)
1. Ож’є (F) – 148
2. Еванс (GB) – 111
3. Ньовілль (B) – 96
4. Рованперя (FIN) – 82
5. Тянак (EE) – 74
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 42
8. Грінсміт (GB) – 34
9. Сордо (E) – 31
10. Фурмо (F) – 30

Кубок виробників (після семи етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 273
2. Hyundai Motorsport – 214
3. M-Sport Ford WRT – 109
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota, Hyundai

12-08-2021 20281
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца