Європейські плани R4

Ситуація з «новою» категорією R4 (міжнародного аналога аргентинського Maxi Rally, тобто з універсальним двигуном і трансмісією), яка повинна була посісти проміжну нішу між R5 і «серійними» N4, не виглядає оптимістичною. У 2017-2018 роках ще був певний інтерес до цієї концепції, коли ORECA представила перший прототип Toyota Etios R4, але він досить швидко згас – за три роки було підготовано лише 14 машин класу R4 (три з них пішли за межі Європи)… Зовсім мізерні цифри для ринку, на який за цей проміжок часу встигли викинути кількасот R5/Rally2. Не останню роль в цьому зіграла «неповороткість» FIA, яка не зуміла вчасно запропонувати «нішеві» заліки для R4 на міжнародному рівні – чимало потенційних клієнтів не бачили сенсу замовляти техніку R4 тільки для того, щоб виступати в одному класі з набагато швидшими R5… Зараз концепція R4 (він же Rally2 Kit) може отримати ще одну проблему – цього разу вже у вигляді абсолютно нової категорії Rally3, яка теж орієнтована в першу чергу на «нішу» між R5/Rally2 та моноприводом рівня Rally4.

Тому досить великим сюрпризом стало недавнє повідомлення про те, що іспанська фірмова команда Suzuki Motor Ibérica планує цього року виставити в чемпіонаті Європи відразу два екіпажі на Suzuki Swift R4LLY S. Прототипи будуть пілотувати 51-річний ветеран Хоан Віньєс (захищає кольори Suzuki Motor Ibérica з 2010 року) і 24-річний Хав’єр Пардо. Як і передбачає регламент чемпіонату Європи, команда виступить в заліку ERC2 (тобто разом з учасниками на техніці N4 і RGT). Поки відомо лише, що іспанці планують не менше чотирьох стартів в ERC-2021 – найбільш очевидним варіантом виглядає їх поява на етапах в Іспанії (Rally Islas Canarias) та Португалії (Rally Serras de Fafe e Felgueiras, Azores Rallye). Схоже, ця офіційна прем’єра R4 у чемпіонаті Європи може суттєво змінити співвідношення сил в ERC2. Тим більше деякі орієнтири вже є – минулого року Віньєс і Пардо виступили на Rally Islas Canarias (були заявлені тільки в загальному заліку ралі, без номінації на отримання очок у чемпіонаті Європи). Результат їх заочного протистояння з учасниками ERC2 вражає – понад шість хвилин відриву від угорця Тібора Ерді, триразового чемпіона в цій категорії…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, r-technology.es

27-01-2021 5941
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца