WRC-2021: вже на шляху до 2022 року

Фінський раунд ралійного чемпіонату світу прибрав чималу частину інтриги в боротьбі за чемпіонський титул в абсолютному заліку – екіпажі Hyundai Motorsport остаточно поза грою, залишилися тільки два претенденти з Toyota Gazoo Racing WRT, француз Себастьян Ож’є та валлієць Елфін Еванс, яких поділяють 24 очки (рахунок зараз 190:166). Щось повинно прояснитися наступного тижня, на етапі в Каталонії – або Ож’є «вистрілить» у вирішальний момент і достроково завоює чергову чемпіонську корону, або Еванс продовжить свій наступ і вчергове скоротить відставання від лідера-одноклубника. У цю битву можуть внести свої «корективи» екіпажі Hyundai Motorsport, у яких ще зберігається шанс на титул у командному заліку – правда, для цього їм треба якось відіграти за решту два етапи фору в 61 пункт. Плюс очікується грандіозна битва за третє місце за участю Тьєррі Ньовілля (130 очок), Калле Рованпері (129) й Отта Тянака (128) – атакувати треба всім. Однак всі ці інтриги вже поступово відходять на другий план – зараз пішла хвиля новин, пов’язаних зі кадровими змінами у всіх трьох заводських командах у 2022 році… Майже вся увага вже зосереджена на наступному сезоні.

Toyota Gazoo Racing WRT. Японсько-фінська команда не стала відкладати все «на пізніше» та швидко представила свій склад на наступний рік. Якихось кадрових сюрпризів практично не було – подібний варіант складу тойотівців ралійні ЗМІ обговорювали вже майже два місяці… Отже, Елфін Еванс з Калле Рованперею йдуть на підвищення, тобто отримають статус першого та другого номера команди відповідно. Місце в третій Toyota GR Yaris Rally1 ділитимуть Себастьян Ож’є (француз не поспішає повністю завершувати свою кар’єру у вищій лізі та вирішив піти шляхом Себастьяна Льоба, який у 2013-2020 роках теж зробив ставку на короткі програми виступів) й Есапекка Лаппі (фін нарешті повертається до команди, в якій свого часу досяг найбільших успіхів). Скоріш за все, позицію четвертого номера отримає Такамото Кацута – команда досі не готова поставити японця в основний склад і знову відправляє його у вільне плавання. В принципі, тойотівці зараз найбільше зацікавлені в тому, щоб у Каталонії закрити всі питання в боротьбі за всі титули – і потім повністю зосередитися на підготовці до нового сезону (у першу чергу, на тестах Toyota GR Yaris Rally1)…

Hyundai Motorsport. В Альценау теж вирішили зберегти кістяк ралійної команди у 2022 році – два прем’єр-пілоти (Тьєррі Ньовілль, Отт Тянак) плюс мінімум два змінники на позиції третього номера. Якраз останній пункт і заінтригував найбільше – як зазвичай, на третій машині знову стартуватиме Даніель Сордо, але його «дублером» стане 20-річний Олівер Сольберг. Тобто команда змушена розлучитися зі найстабільнішим у цьому році пілотом Крейгом Бріном (п’ять стартів, п’ять фінішів у Топ-10, три подіуми, середня результативність 15,2 очка за старт), бо не в змозі запропонувати йому повний сезон у майбутньому – через що ірландець вирішив прийняти пропозицію M-Sport Ford WRT. Виникає питання – наскільки ризиковано ставити в основний склад Сольберга, який цього року взагалі не тішив стабільністю? Вісім стартів у WRC-2021 принесли йому шість сходів і повний провал у WRC-2… Хоча не виключений варіант, що протягом сезону на місці третього номера будуть з’являтися також фіни Ярі Хуттунен і Теему Сунінен – не випадково ж Hyundai так терміново «висмикнув» Сунінена зі M-Sport Ford WRT і поставив його до складу «молодшої» команди Hyundai Motorsport N у WRC-2 (фін виступить у Каталонії за кермом Hyundai i20 N Rally2).

M-Sport Ford WRT. У британській команді вже давно перестали приховувати, що просто махнули рукою на нинішній сезон і повністю зосередилися на підготовці до наступного року – тести новітньої Ford Puma Rally1, старанне накопичення бюджету, який дозволить запросити щонайменше одного топ-пілота (Крейг Брін вже підписав контракт на два роки) і виступати у WRC-2022 трьома екіпажами протягом усього сезону. Зараз постійно циркулюють чутки, що M-Sport має намір запросити Андреаса Міккельсена – тим більше норвежець уже майже рік не втомлюється повторювати, що хотів би повернутися до вищої ліги… А інших варіантів у нього взагалі не залишилося – всі вакансії в Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport вже заповнені, та ще й з певним запасом. У принципі, у M-Sport Ford WRT є шанс сформувати непоганий склад – на двох перших командних позиціях з’являться амбітні норвежець Андреас Міккельсен й ірландець Крейг Брін, а третю машину ділитимуть британець Гас Грінсміт і француз Адрієн Фурмо (виступають досить стабільно, хоч і не надто тішать швидкістю, плюс у кожного з цієї пари пілотів є досить серйозний особистий спонсор).

Чемпіонат світу, пілоти (після десяти етапів)
1. Ож’є (F) – 190
2. Еванс (GB) – 166
3. Ньовілль (B) – 130
4. Рованперя (FIN) – 129
5. Тянак (EE) – 128
6. Брін (IRL) – 76
7. Кацута (J) – 68
8. Грінсміт (GB) – 52
9. Сордо (E) – 43
10. Фурмо (F) – 42

Кубок виробників (після десяти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 439
2. Hyundai Motorsport – 378
3. M-Sport Ford WRT – 171
4. Hyundai 2C Competition – 44

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

09-10-2021 39727
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца