WRC-2021: перший ключовий момент?

Португальський раунд WRC досить несподівано посилив позиції Toyota Gazoo Racing – після досить непевного старту на трасах Vodafone Rally de Portugal японсько-фінська команда несподівано отримала щонайменше два великих «подарунка» від Hyundai Motorsport (сходи Тьєррі Ньовілля й Отта Тянака), завдяки чому забрала дві ступені подіуму (першу і третю). Але чи можна стверджувати, що тойотівці зараз вже досягли беззаперечної переваги в чемпіонаті світу – навіть з урахуванням помітного відриву в особистому та командному заліках? Все ж зараз WRC-2021 увійшов в смугу максимальної активності, коли протягом двох місяців (точніше, з 20 травня по 18 липня) заплановано велику подорож за таким маршрутом – Португалія (20-23 травня), Сардинія (3-6 червня), Кенія (23-26 червня), Естонія (15-18 липня)! Робити прогнози на таку комбінацію з чотирьох ралі (два на жорсткому португальському та італійському гравії, одне на абсолютно незнайомих африканських трасах плюс одне на стрімких естонських доріжках) – це вкрай невдячна справа. Недавнє Vodafone Rally de Portugal вже добре продемонструвало, як всі аргументи на користь Hyundai стрімко накрилися мідним тазом…

У Toyota Gazoo Racing поки все тримається на Себастьяні Ож’є та Елфіні Евансі, які зараз не тільки впевнено лідирують в особистому заліку, але й удвох принесли команді 144 очка зі 183. Валлієць, до речі, відсвяткував ювілей – приніс Великобританії вже 45-ту перемогу на етапах WRC. Важко сказати, що станеться, якщо хтось з цієї пари зіткнеться з серйозними проблемами на найближчих раундах… У третього номера Toyota Калле Рованпері явно почався спад – фін провалив два раунди поспіль і стрімко впав з першої на п’яту позицію в загальному заліку. Зате продовжує приємно тішити Такамото Кацута – всупереч усім попереднім скептичним оцінкам, японець помітно прогресує (чотири рази поспіль фінішував у Топ-6 і набрав вже 50 очок за кар’єру). Зате в Hyundai Motorsport складається зворотна ситуація – поки лихоманить двох головних пілотів (Тьєррі Ньовілля й Отта Тянака), команду зазвичай виручає третій номер. Особливих успіхів у «рятувальних» роботах досяг якраз Даніель Сордо, який у двох стартах приніс Hyundai Motorsport 31 пункт. Тож не дивно, що з такою результативністю та ефективністю іспанцеві доручили також захищати кольори команди на Сардинії та в Кенії.

У M-Sport Ford WRT свої локальні клопоти та досягнення – британська команда цього року майже повністю зосередилася на двох основних завданнях, тобто на підготовці ралійного автомобіля нового покоління (прототип Ford Fiesta Rally1) та інтенсивному навчанні своїх юніорів на майбутнє. І якщо поступовий прогрес Гаса Грінсміта (британець у Португалії став п’ятим і повторив особистий рекорд у чемпіонаті світу) виглядає закономірним, то успіхи Адрієна Фурмо справляють сильне враження… Все ж француза з його мінімальним досвідом стартів на техніці вищої категорії зараз вчать «плавати» за стародавнім принципом «Кинути в воду на глибоке місце». І поки що Фурмо відмінно з цим справляється – у двох стартах на техніці WRC у нього два фініші в Топ-10 (п’ятий в Хорватії, шостий в Португалії), що принесло одразу 20 очок у командну скарбничку. Таке враження, з нього вже зараз готують постійного другого номера в сезоні 2022 року. Натомість ситуація в Hyundai 2C Competition взагалі не тішить – П’єр-Луї Лубе майже рік ніяк не опанує свій Hyundai i20 Coupe WRC, у семи стартах у 2020-2021 роках він лише один раз проїхав всю дистанцію без допомоги SupeRally.

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Ож’є (F) – 79
2. Еванс (GB) – 77
3. Ньовілль (B) – 57
4. Тянак (EE) – 45
5. Рованперя (FIN) – 41
6. Кацута (J) – 36
7. Сордо (E) – 29
8. Брін (IRL) – 24
9. Грінсміт (GB) – 22
10. Фурмо (F) – 20

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 183
2. Hyundai Motorsport – 146
3. M-Sport Ford WRT – 64
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

29-05-2021 20802
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца