WRC-2021: перехід до фінальної стадії

У цьому році в чемпіонаті світу слід відзначити одну дійсно важливу деталь – промоутер WRC і організатори етапів належним чином врахували більшість уроків минулого року, завдяки чому змогли з досить невеликими втратами успішно провести вже дві третини сезону (адже відбулися 8 раундів зі 12 запланованих). Хоч і не обійшлося без неодноразових перестановок (перенесення Фінляндії з літа на осінь) і замін у календарі (фінська Лапландія замість Швеції, Бельгія замість Уельсу, Греція замість Чилі), але майже у всіх випадках ключові рішення приймалися завчасно. Тобто аж ніяк не в режимі «терміново і за будь-яку ціну залатати пробоїну в календарі», як це було рік тому – майже завжди був запас часу мінімум у два місяці. Тепер WRC-2021 плавно переходить в ендшпіль, коли в програмі залишилися лише чотири раунди (Греція, Фінляндія, Каталонія, Японія) – в будь-якому випадку, повторення торішнього антирекорду у вигляді семи етапів за сезон вже не буде… Хоча досі немає повної впевненості, що вдасться реалізувати програму з 12 раундів – вже є тривожний сигнал, коли кілька днів тому в Формулі-1 оголосили про скасування жовтневого «Гран-Прі Японії». Так що питання з фінальним етапом WRC-2021 в Японії (запланований 11-14 листопада) поки залишається відкритим…

Однак повернемося до подій недавнього минулого – вже прийшов час підбити деякі підсумки Renties Ypres Rally Belgium. Вперше за останні три місяці нарешті повністю збулися попередні прогнози, які віддавали перевагу Hyundai Motorsport – як і очікувалося, практично все вирішив досвід попередніх виступів Тьєррі Ньовілля та Крейга Бріна на трасах під Іпром. У підсумку саме ця пара впевнено зробила переможний дубль – вперше з лютого команда з Альценау спромоглася набрати більше очок на етапі, ніж Toyota Gazoo Racing WRT… На жаль, продовжує засмучувати Отт Тянак, який ніяк не може вийти на власний рівень 2017-2019 років (12 перемог за три сезони) – естонець регулярно колекціонує неприємності. Цифри красномовні – якщо минулого року Тянак на семи етапах набрав 105 очок, то зараз уже вісім стартів принесли йому тільки 87 очок (причому на Power Stage він записав на свій рахунок 27 балів, або 31% від загальної кількості очок, тобто майже третина). До речі, слід зазначити цікавий ювілей – перемога Тьєррі Ньовілля стала вже п’ятнадцятою на етапах WRC для пілотів зі Бельгії! Те, що ця подія відбулася саме в Бельгії – просто чудовий подарунок долі!

Рано чи пізно переможна серія тойотівців (на їхньому рахунку було вже п’ять поспіль виграних раундів WRC) повинна була завершитися – що і нарешті сталося в Бельгії. Слід віддати належне команді – свою програму-мінімум на бельгійських трасах (набрати якомога більше очок та зберегти лідерство) вона виконала повністю. Всі три екіпажі основного складу фінішували в Топ-5, Себастьян Ож’є залишається лідером загального заліку WRC як мінімум до фінського етапу (відрив від найближчого переслідувача становить 38 очок), зберігається перша позиція в командному заліку. Показники Ож’є в цьому році виявилися навіть кращими, ніж у минулому чемпіонському сезоні – зараз він в середньому набирає 20,25 очка за етап (проти торішніх 17,43). Тим часом Елфін Еванс хоч і помітно «пригальмував» (жодного подіуму з травня, здобув тільки 29 очок у трьох останніх стартах), але все одно продовжує боротьбу за фініш у Топ-3 за підсумками сезону – найближчим часом його чекають насправді жорсткі сутички з Тьєррі Ньовіллем (в обох поки що по 124 очки). Калле Рованпері Бельгія принесла відразу два важливих досягнення – перший в кар’єрі подіум на асфальтовому етапі WRC (до того його кращим результатом на асфальті було четверте місце в Монте-Карло) і понад 200 очок за кар’єру (201).

Підсумки виступу M-Sport Ford WRT у Бельгії можна схарактеризувати швидко та дуже коротко – повний провал. Зі чотирьох заводських екіпажів (два на WRC, два на Rally2) зумів фінішувати лише один – британця Гаса Грінсміта на Ford Fiesta WRC, і то лише за допомогою SupeRally (47-а підсумкова позиція)… І поки нема впевненості, чи зуміють у M-Sport Ford WRT до кінця сезону хоча б раз дотягнутися до подіуму в абсолюті – поки що найкращими результатами британців у цьому році залишаються лише одне четверте та три п’ятих місця. Зараз команда більше уваги приділяє іншим питанням – у першу чергу, це праці над прототипом Ford Puma Rally1, формування бюджету на 2022 рік (який дозволив би нарешті провести повний сезон у WRC зі трьома екіпажами) плюс кадрові питання. Як недавно визнав Малкольм Уілсон, поки найвищі шанси на місце в основному складі в Адріена Фурмо (француза зараз активно підтримує Red Bull) – з іншими кандидатами йдуть переговори, в першу чергу з Андреасом Міккельсеном (норвежець бажає повернутися до вищої ліги) і Крейгом Бріном (ірландця, по ідеї, може привабити перспектива повного сезону в заводській команді). З’явилися навіть чутки, що до M-Sport можуть запросити Себастьяна Льоба – однак у Довенбі Холлі відмовляються коментувати цю плітку.

Чемпіонат світу, пілоти (після восьми етапів)
1. Ож’є (F) – 162
2. Еванс (GB) – 124
3. Ньовілль (B) – 124
4. Рованперя (FIN) – 99
5. Тянак (EE) – 87
6. Кацута (J) – 66
7. Брін (IRL) – 60
8. Грінсміт (GB) – 34
9. Сордо (E) – 31
10. Фурмо (F) – 30

Кубок виробників (після восьми етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 348
2. Hyundai Motorsport – 307
3. M-Sport Ford WRT – 135
4. Hyundai 2C Competition – 44

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport

21-08-2021 13485
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца