WRC-2021: перед черговою паузою

Той факт, що вдалося провести обидва зимових раунди WRC (у Монте-Карло та Лапландії, яка в останній момент замінила «вибиту» коронавірусом Швецію) – за нинішніх часів може вважатися великим успіхом! І, звичайно, недавнє Arctic Rally Finland особливо потішило тим, що відбулося як повноцінне скандинавське зимове ралі – тобто з відносно стійким сніжним покриттям, з численними заметами на узбіччях, де так легко втратити купу часу через найменшу помилку при спробі «спертися» на повній швидкості на сніговий бар’єр… Загальну картину не змогло зіпсувати навіть короткочасне потепління, коли температура вдень майже весь час трималася на позначці близько нуля – траси практично не постраждали, хоча в деяких місцях автомобілі все ж змогли знести снігове покриття та «докопатися» до гравію. А зараз настає велика пауза у WRC – оскільки Мексика (традиційно проводилася в середині березня) не отримала місця в календарі 2021 року, то наступний раунд відбудеться мінімум через півтора місяця (Croatia Rally, 22-25 квітня)… Вже зараз виникає важливе питання – наскільки успішно підготуються заводські команди до першого в WRC-2021 асфальтового етапу?

Поки що ситуація у вищій лізі WRC виглядає дуже нестійкою – якщо в Монте-Карло Toyota Gazoo Racing була майже поза конкуренцією (переможний дубль плюс повний комплект очок у командному заліку), то в Лапландії помітна перевага виявилася вже на боці Hyundai Motorsport (перемога та третій ступінь подіуму)… Найцікавіше, що кожного разу найсильніше постраждали якраз офіційні перші номери команд – на Rallye de Monte-Carlo провалився Отт Тянак (нахапав проколів, одного запасного колеса не вистачило для продовження виступу), на Arctic Rally Finland прийшла черга Себастьяна Ож’є (чинний чемпіон світу помилився в суботу ввечері, застряг у заметі, після чого спромігся взяти лише один бонусний бал на Power Stage)… Нема нічого дивного в тому, що на таких «гойдалках» поки найкраще за всіх «вирулюють» найстабільніші екіпажі – Калле Рованперя у віці 20 років 160 днів став наймолодшим в історії лідером WRC, а на друге місце в загальному заліку видряпався Тьєррі Ньовілль, який з новим штурманом Мартейном Відаге продемонстрував відмінну результативність (два старти, два подіуму). Чекаємо на нову зміну лідера на хорватських трасах у квітні?

В цілому, зараз невеличка перевага на боці Toyota Gazoo Racing, яка лідирує в особистому та командному заліках – два других місця тойотівців принесли трохи більше очок, ніж дві треті позиції в екіпажів Hyundai… Зараз багато що залежить в першу чергу від того, наскільки успішною виявиться підготовка фаворитів до майбутнього асфальтового раунду в Хорватії. І не виключено, що саме корейська марка перебуває у більш вигідному становищі, ніж їх японські опоненти – бо у Hyundai завжди є можливість виставити когось зі своїх основних пілотів на будь-яких асфальтових ралі за кермом техніки класу R5. Що в Альценау й зробили – вже за кілька днів Тьєррі Ньовілль і Крейг Брін повинні стартувати на італійському Rally Il Ciocco e Valle del Serchio (обидва на Hyundai i20 R5)… Тойотівцям же на такі комфортні «маневри» розраховувати не доводиться – японська марка має у своєму розпорядженні виключно техніку WRC (всі розмови про можливий проект R5/Rally2 поки так і залишаються розмовами), яку далеко не на всіх національних і регіональних ралі можуть допустити до участі. Так що біло-червоно-чорним доводиться робити ставку на інтенсивні асфальтові тести…

Ситуація в M-Sport Ford WRT особливого оптимізму не викликає – британська команда зараз переживає чи не найгірші часи за останні п’ятнадцять років. Обидва її головних керівники, тобто Малкольм Уілсон та Річард Мілленер, навіть не приховують, що всі надії на новий зліт «Синього овалу» у WRC пов’язані виключно з майбутнім запровадженням «гібридних» Rally1 у 2022 році… На їхню думку, з появою нових технологій у M-Sport є шанс у перший же рік вискочити на лідерські позиції – приблизно так само, як це сталося у 2017-2018 роках, коли британці швидше за всіх адаптувалися до нового технічного регламенту, а також зуміли запросити Себастьяна Ож’є. Чи вдасться M-Sport провернути такий фокус повторно? Велике питання, відповіді на яке отримаємо не раніше ніж через рік… А поки все складається дуже невесело – в чемпіонаті світу M-Sport Ford WRT з чималими труднощами витримує натиск молодіжної команди Hyundai 2C Competition (рахунок за очками лише 24:22 на користь британців)… З позитивних новин – M-Sport Ford WRT цього року вже отримала невелику фінансову підтримку від Red Bull (в його кольорах стартуватиме француз-юніор Адрієн Фурмо)…

Чемпіонат світку, пілоти (після двох етапів)
1. Рованперя (FIN) – 39
2. Ньовілль (B) – 35
3. Ож’є (F) – 31
4. Еванс (GB) – 31
5. Тянак (EE) – 27
6. Брін (IRL) – 16
7. Кацута (J) – 16
8. Сордо (E) – 11
9-10. Сольберг О. (S) – 6
9-10. Міккельсен (N) – 6

Кубок виробників (після двох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 88
2. Hyundai Motorsport – 77
3. M-Sport Ford WRT – 24
4. Hyundai 2C Competition – 22

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA WRC, Maciej Niechwiadowicz, Jaanus Ree (Red Bull Content Pool), M-Sport

09-03-2021 20722
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца