WRC-2021: неоднозначні враження

Шостий етап ралійного чемпіонату світу 2021 року, знамените Safari Rally Kenya, приніс усім учасникам та вболівальникам чимало суперечливих вражень. Почнемо з плюсів, яких поки більшість… По-перше, WRC нарешті повернувся в Африку – після тривалої дев’ятнадцятирічної перерви ралійний світ знову зміг побачити найсильніших пілотів на трасах Safari Rally. По-друге, насправді тішить, що цього року чемпіонат світу хоч стикався з деякими серйозними проблемами на кшталт термінових замін одних змагань іншими (фінська Лапландія замість Швеції, Бельгія замість Великобританії, Греція замість Чилі) або перенесення етапів (Rally Finland стрімко «переїхало» з літа на осінь), але все одно не впав у глибоку карантинну «яму», як рік тому. У підсумку вже зараз, до кінця червня у світовій першості учасники подолали половину дистанції – завдяки Кенії WRC-2021 вже вважається таким, що відбувся (дотримане правило, згідно з яким необхідно провести не менше 50% від усіх запланованих раундів). Плюс Safari Rally Kenya додало чимало «спецій» до боротьби, коли видало трилер нітрохи не гірший за ті, що ми вже бачили кілька тижнів тому в Португалії та на Сардинії…

Але одночасно з усіма плюсами «вистрибнув» величезний недолік оновленої версії Safari Rally – відверто слабке та нестійке покриття траси, яке в багатьох випадках майже повністю руйнувалося вже під час першого проїзду каналу… Проблема полягала навіть не в тому, що кенійські спецділянки виявилися важким випробуванням для техніки – принаймні, добре відомі гравійні доріжки Греції, Туреччини чи Сардинії точно так само здатні стрімко «винести» з гри мінімум половину всіх учасників. Набагато гіршим є той факт, що на багатьох допах тільки техніка WRC була ще якось в стані двічі подолати трасу на максимальній швидкості. Але навіть один проїзд десятка автомобілів WRC приводив покриття спецділянок в такий стан, що техніка скромніших класів (R5/Rally2, Rally3, Production) не завжди могла просто проїхати те, що ще недавно було гравійною дорогою… Тому не доводиться дивуватися тому, що на нинішньому Safari Rally в Топ-10 абсолюту зуміли фінішувати відразу два екіпажі з «баластом» по SupeRally – Калле Рованперя з 10 хвилинами став шостим, а Елфін Еванс зі 50 (!) хвилинами спромігся зачепитися за десяту позицію! Такий стан справ важко назвати оптимальним…

У палкому протистоянні Toyota Gazoo Racing WRT і Hyundai Motorsport успіх уже вчетверте поспіль прийшов до японської марки, яка здобула вже четверту поспіль перемогу (Хорватія, Португалія, Сардинія, Кенія), а також додала до цього чудового показника ще чотири подіуми. Зараз вже очевидно, що тойотівці збережуть свої лідируючі позиції в особистому та командному етапах як мінімум до серпневого Ypres Rally – їх перевага стала просто колосальною… І якщо Hyundai Motorsport прагне якомога скоріше відігратися, то їм потрібно не тільки вигравати все що тільки можливо (при цьому бажано фінішувати мінімум двома машинами на подіумі), а ще й розраховувати на особливу прихильність Фортуни – простіше кажучи, на чималу смугу невдач у Toyota… Головним героєм всіх трьох недавніх раундів (у Португалії, на Сардинії та в Кенії став навіть не Себастьян Ож’є (здобув дві перемоги плюс взяв подіум, набрав 72 бали і тепер на 34 очки випереджає Елфіна Еванса), а Такамото Кацута – шість стартів принесли йому шість фінішів не нижче шостого місця в абсолюті, а також перший в кар’єрі подіум! Тішить француз Адрієн Фурмо (M-Sport), який у трьох своїх стартах на техніці WRC незмінно фінішував в Топ-10 і набрав 28 очок. Його шанси на місце в команді у 2022 році зростають…

Безумовно, однією з головних подій Safari Rally Kenya стала поява легендарного поляка Собєслава Засади (багаторазовий чемпіон Польщі, три титули чемпіона Європи), який встановив новий абсолютний рекорд WRC – вийшов на старт змагання у віці 91 року! Він відразу на дев’ять років перевершив рекорд норвежця Лейфа Вольд-Йохансена, який в 1994 році на Rallye de Monte-Carlo відсвяткував свій 82-й день народження. При цьому Засада не просто символічно стартував на пролозі, а виступав протягом усіх чотирьох днів ралі й зумів повністю проїхати (без допомоги SupeRally і розрахункових часів, призначених суддями) одинадцять спецділянок зі вісімнадцяти. І було неймовірно прикро, коли Собєслав не зміг проїхати фінальний Power Stage – за три кілометри до фінішу його Ford Fiesta Rally3 застряг на майже повністю зруйнованій трасі… Ще один чіткий сигнал організаторам, що з нинішнім маршрутом треба щось робити – все ж це повинне бути ралі, а не різновид тріалу на бездоріжжі. І згадаймо, що Собєслав Засада розпочав свою автоспортивну кар’єру в неймовірно далекому 1951 році, коли на світі не було навіть батьків багатьох нинішніх зірок WRC! Себастьян Ож’є не приховував свого захвату Засадою: «Я взагалі не можу уявити себе на його місці через 50 років!»

Чемпіонат світу, пілоти (після шести етапів)
1. Ож’є (F) – 133
2. Еванс (GB) – 99
3. Ньовілль (B) – 77
4. Тянак (EE) – 69
5. Кацута (J) – 66
6. Рованперя (FIN) – 56
7. Грінсміт (GB) – 34
8. Сордо (E) – 31
9. Фурмо (F) – 30
10. Брін (IRL) – 24

Кубок виробників (після шести етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 273
2. Hyundai Motorsport – 214
3. M-Sport Ford WRT – 109
4. Hyundai 2C Competition – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Twitter (@TakamotoKatsuta), M-Sport

29-06-2021 17761
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца