WRC-2020: «тремтіння маятника»

У багатоетапних серіях (на кшталт звичного формату WRC з його 13-14 етапами, які розтягнуті на десять місяців) події в загальному заліку часто нагадують розмашисті коливання маятника… Гойднувся він в один бік – на перші ролі виходить команда А. Через кілька місяців хитнувся назад – ініціативу перехоплює команда В. Але цього року, коли календар WRC скоротився у два рази, з 14 запланованих раундів до всього лише 7 (і то немає гарантії, що їх вдасться провести повністю), маятник ніяк не може як слід «розмахнутися» в той чи інший бік – то майже на півроку «зависнув», то зараз на нього почали діяти хаотично спрямовані сили, внаслідок чого він просто судомно труситься туди-сюди з невеликою, але абсолютно непередбачуваною амплітудою… Саме таке враження склалося після подій на трасах Rally Estonia та Rally Turkey Marmaris, які відбулися в вересні з інтервалом менш ніж два тижні – команди-фаворити, тобто Toyota Gazoo Racing і Hyundai Motorsport, у своєму протистоянні активно «колекціонували» як яскраві успіхи, так і потужні неприємності.

Зараз при складанні прогнозів на Rally Italia Sardegna (заплановане на 8-11 жовтня) всім доводиться спиратися виключно на результати естонського та турецького раундів – адже «передкарантинні» дані (тобто результати Монте-Карло, «урізаних» Швеції та Мексики) вже давно не є актуальними. Поки складається враження, що невелика перевага на стороні Hyundai Motorsport – все ж екіпажі з Альценау в Естонії та Туреччини здобули чотири місця на подіумі зі шести можливих, що дозволило скоротити відставання в заліку Кубка виробників. Однак в особистому заліку Фортуна поки більше прихильна до тойотовців – Елфін Еванс впевнено лідирує, Себастьян Ож’є з Калле Рованперею йдуть на другому і четвертому місцях (проти третьої та п’ятої позицій Отта Тянака і Тьєррі Ньовілля). Якщо орієнтуватися на кількість виграних допів, все одно складається нечітка картина. Наприклад, Toyota в Естонії виграла 11 спецділянок зі 17, але за підсумками ралі повністю програла Hyundai (рахунок за очками 27:43)… Зате в Туреччині все склалося з точністю до навпаки – Hyundai взяв дві третини допів (8 з 12), але тойотівці здобули перемогу на етапі та виграли за очками з рахунком 37:33.

Єдине, що не викликає сумнівів – на Сардинії через два тижні може статися все, що завгодно (і навіть трохи більше). І під удар може потрапити хто завгодно – якщо в Естонії більшість неприємностей «висипалися» на Ньовілля, то в Туреччині було непереливки Отту Тянаку і Себастьяну Ож’є… А в Італії в рівній мірі може як дістатися ще комусь з інших лідерів чемпіонату (Евансу чи Рованпері), так і хтось із тріо Ож’є-Тянак-Ньовілль раптом отримає повторну порцію гірких пігулок. На жаль, зараз залишається все менше затятих оптимістів, які все ще сподіваються на якийсь успіх M-Sport Ford WRT – все ж майже півроку без повноцінних тестів та виступів (на відміну від тих же Toyota та Hyundai) не могли минути без наслідків для британської команди. Навіть шеф M-Sport Ford WRT Річард Мілленер змушений був визнати – після дуже посередніх результатів в Естонії та Туреччині важко зберегти якусь мотивацію на фініші сезону. Поки майже всі схиляються до думки, що межа можливостей M-Sport – це раптовий подіум Теему Сунінена чи Есапекки Лаппі в Італії чи Бельгії…

Чемпіонат світу, пілоти (після п’яти етапів)
1. Еванс (GB) – 97
2. Ож’є (F) – 79
3. Тянак (EE) – 70
4. Рованперя (FIN) – 70
5. Ньовілль (B) – 65
6. Лаппі (FIN) – 38
7. Сунінен (FIN) – 34
8. Брін (IRL) – 25
9. Льоб (F) – 24
10. Грінсміт (GB) – 16

Кубок виробників (після п’яти етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 174
2. Hyundai Motorsport – 165
3. M-Sport Ford WRT – 101

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, M-Sport

26-09-2020 15160
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца