WRC-2020: спринтерські битви

Після численних скасувань та пересень змагань календар чемпіонату світу скоротився рівно у два рази – адже спочатку було заплановано 14 раундів, зараз залишилося тільки 7 (і то сталося тільки завдяки двом в останню мить призначеним етапам-«джокерам» в Естонії та Бельгії). Внаслідок цього «розгрому» все звичні орієнтири були знищені майже повністю… По-перше, насправді дуже нелегко звикнути до того, що на початку вересня відбувся лише четвертий етап WRC – зазвичай на той час сезон легко долав позначку в десять раундів… По-друге, доводиться відмовитися від старого «шаблону», що чотири ралі – це тільки початок сезону й основні події ще попереду. Зараз ми отримали «спринтерський» чемпіонат світу, в якому ні у кого вже немає права на помилку – адже Естонія (4-6 вересня) виявилася «екватором» сезону, а лише через два тижні (18-20 вересня) Туреччина почне фінальний відлік. Попередні тактичні трюки в стилю «Сьогодні можна віддати пару очок, а завтра відіграти трохи більше» вже не працюють – усі резерви вичерпані, треба вигравати тут і негайно!

Hyundai Motorsport. Корейсько-німецька команда зараз має невелику перевагу. Все ж ні у кого з суперників влітку не було такої насиченої тренувальної та бойової програми, як у Hyundai – ця обставина однозначно стала одним з факторів успіху команди в Естонії (переможний дубль Отта Тянака і Крейга Бріна). І якщо в Альценау вдасться повністю використати цей козир як мінімум ще і в Туреччині, тоді у Hyundai Motorsport та її прем’єр-пілота Тянака з’явиться насправді реальний шанс на подвійний тріумф за підсумками сезону чемпіонські титули в особистому та командному заліках. Головне, щоб заміна третього номера (Себастьян Льоб в Туреччині займе місце Крейга Бріна) не призвела до послаблення команди – адже ельзасець, на відміну від ірландця, не з’являвся на ралійних трасах від січневого Rallye de Monte-Carlo. Можливо, що в Hyundai Motorsport складеться дуже непроста атмосфера – бо не виключено, що Тьєррі Ньовіллю, який шість років поспіль був лідером команди, доведеться стримати свої амбіції та побути другим номером для Отта Тянака…

Toyota Gazoo Racing WRT. Позиції команди Томмі Мякінена трохи похитнулися після естонського ралі – якщо в особистому заліку у Себастьяна Ож’є поки зберігається досить великий відрив, то в заліку Кубка виробників п’ять очок переваги виглядають не надто переконливо. Тепер багато що залежить від того, як тойотівці впораються з нищівними турецькими трасами. Чим завершиться протистояння Toyota і Hyundai, передбачити важко… Однак у фінсько-японської команди теж є свої невеликі козирі, які цілком можуть принести успіх. По-перше, в березні в Мексиці (де місцеві дороги теж відзначаються своїм непростим і забійним характером) успіх був на боці Toyota Gazoo Racing WRT – перемога Себастьяна Ож’є та виграш у командній боротьбі за підсумками етапу (рахунок за очками 37-26 на користь японської марки). По-друге, тойотівці демонструють цього року разючу стабільність – на всіх чотирьох етапах WRC-2020, що відбулися, тобто від Монте-Карло до Естонії, всі три основних екіпажі Toyota (Ож’є-Еванс-Рованперя) незмінно фінішували в Топ-5.

M-Sport Ford WRT. На жаль, перспективи британської команди на фінальних етапах поки не викликають особливого оптимізму… Мінімум тестів, мінімум виступів, мінімум накату під час карантину – все ж важко уявити, що фордівці зможуть за півтора тижня (перерва між Естонією та Туреччиною) видряпатися з такого серйозного спаду. Схоже, перед Rally Turkey Marmaris британцям слід в першу чергу розраховувати на надійність своїх Ford Fiesta WRC – якщо турецькі траси раптом «перемелють» хоча б по одному екіпажу від Toyota та Hyundai, то в Есапекки Лаппі або Теему Сунінена може з’явитися певний шанс зачепитися за місце в Топ-5 або навіть на подіумі. Але якщо згадати, як лише минулого тижня в Естонії обидва фіни безнадійно програвали у швидкості японцю Такамото Кацуті (якого зазвичай перегравали в будь-якому стані й на будь-якій трасі), то з оптимістичними прогнозами виникають проблеми. Так що британській команді найближчим часом доведеться діяти за принципом «Роби, що маєш робити, і хай буде що буде». Інших варіантів немає.

Чемпіонат світу, пілоти (після чотирьох етапів)
1. Ож’є (F) – 79
2. Еванс (GB) – 70
3. Тянак (EE) – 66
4. Рованперя (FIN) – 55
5. Ньовілль (B) – 42
6. Сунінен (FIN) – 34
7. Лаппі (FIN) – 30
8. Брін (IRL) – 25
9-10. Льоб (F) – 8
9-10. Тідеманд (S) – 8

Кубок виробників (після чотирьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 137
2. Hyundai Motorsport – 132
3. M-Sport Ford WRT – 83

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Sébastien Ogier), Hyundai, Toyota, M-Sport

12-09-2020 10048
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца