WRC-2020: новий розклад в пасьянсі

Вже сьогодні ввечері (тобто в середу 22 січня) відбудеться шейкдаун Rallye Automobile de Monte-Carlo – так стартує черговий, вже 48-й за рахунком ралійний чемпіонат світу. Головна особливість нинішнього сезону полягає в тому, що кількість заводських команд в черговий раз скоротилася – два місяці тому Citroen Racing оголосив про те, що вирішив згорнути свою головну програму (тобто у вищій лізі світового ралі, з технікою WRC) і повністю зосередиться на подальшому розвитку проекту Citroen C3 R5. Отже, в світовій першості зараз залишилися лише три заводські команди – Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing та M-Sport Ford WRT… Через це пішла ціла хвиля кадрових перестановок – наприклад, тойотівці взагалі повністю оновили свій склад. І тепер цікаво подивитися, як все команди почнуть сезон з новим розкладом в цьому кадровому «пасьянсі»… Тим більше, що Rallye Automobile de Monte-Carlo завжди підкидало сюрпризи з погодою – зараз, наприклад, через аномально теплу зиму температура в околицях французького Гапа становить вже +8-10 Cº.

Hyundai Motorsport. Поки що корейсько-німецька команда на старті сезону виглядає явним фаворитом – і не тільки тому, що змогла отримати чемпіона світу Отта Тянака (хоча б тому, що досі залишається відкритим питання, як швидко естонець опанує новий для себе Hyundai i20 Coupe WRC). Головний козир команди з Альценау в іншому – її кістяк залишився незмінним, тобто в складі залишилися відразу три екіпажі, які добре знайомі зі своєю гоночною технікою і вже давно розподілили всі основні завдання між собою. Тьєррі Ньовілль досі залишається прем’єр-пілотом, Себастьян Леб залишається потужним резервом, здатним «вистрілити» в будь-який момент, Даніель Сордо вже давно здобув репутацію практично ідеального другого номера. Як це не дивно звучить, але відносно слабкою ланкою в складі Hyundai Motorsport на перших порах може виявитися саме Отт Тянак, попри його чемпіонський титул – естонцю негайно відразу включитися в боротьбу за вищі місця, щоб довести свій статус справжнього, а не офіційного лідера команди (тобто нарівні з Ньовіллем).

Toyota Gazoo Racing. Мало не найзагадковіша команда нового сезону – не так вже й часто після завоювання вищих титулів (Кубок виробників у 2018 році плюс чемпіонська корона Отта Тянака у 2019 році) відбувається повне оновлення основного складу. У Себастьяні Ож’є можна не сумніватися – француз вже має величезний досвід швидкої адаптації до нової техніки (згадаймо його виступи в M-Sport у 2017 році та в Citroen Racing у 2019 році, коли він неодмінно починав сезон з перемоги за кермом нового для себе автомобіля). Чому б йому не повторити щось подібне і за кермом Toyota Yaris WRC? Тим більше, у нього є непоганий стимул у вигляді шансу стати абсолютним рекордсменом Rallye Automobile de Monte-Carlo за кількістю перемог та випередити за цим показником Себастьяна Льоба. З іншими пілотами не все просто… Вся велика ралійна кар’єра Елфіна Еванса в WRC була пов’язана з маркою Ford – чи вдасться йому якомога швидше адаптуватися до Toyota Yaris WRC? Плюс 19-річний Калле Рованперя, попри весь свій потенціал, зараз все ж є дебютантом у вищій лізі.

M-Sport Ford WRT. На жаль, але після послідовного відходу Отта Тянака (2017), Себастьяна Ож’є (2018) та Елфіна Еванса (2019) британська команда швидко відкотилася на другі ролі. Тому її основні завдання в цьому році гранично прості – боротьба за подіум на кожному окремо взятому етапі, активне просування на вищий рівень своїх молодих пілотів (тобто фіна Теему Сунінена та британця Гаса Грінсміта)… А поки що, за усіма попередніми оцінками, основна мета M-Sport Ford WRT в WRC-2020 року – кілька подіумів протягом сезону. Головне питання – наскільки успішним і результативним виявиться «новобранець» Есапекка Лаппі? З одного боку, за спиною фіна не надто вдалий сезон у складі Citroen Racing. З іншого, у фіна вже накопичений досвід виступів на різній техніці (Toyota Yaris WRC і Citroen C3 WRC) – за правильного підходу до справи він буде дуже корисний під час «приручення» Ford Fiesta WRC. Поки що на початку сезону все буде триматися саме на фінській парі Лаппі-Сунінен, а Гас Грінсміт повинен опановувати нову для себе роль пілота основного складу.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC, Hyundai, Toyota, M-Sport

22-01-2020 9208
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца