WRC-2019: турбулентність чи «новий курс»?

Турецький раунд стрімко змінив ситуацію в ралійному чемпіонаті світу – в звичне протистояння Toyota Gazoo Racing та Hyundai Motorsport втрутився раптово «воскреслий» Citroen Racing, який нарешті порадував своїх уболівальників першим за чотири роки переможним дублем! І тільки після цього нарешті стало зрозуміло – до завершення великого сезону залишилося всього лише три раунди… Таким чином, вихід на фінішну пряму пройшов майже непоміченим – здавалося, ще зовсім недавно підбивати підсумки першої половини сезону, як раптом виявилося, що у всіх претендентів на вищий титул залишилося зовсім небагато можливостей якось змінити ситуацію на свою користь. Зате ціна будь-якої помилки або невдачі зростає в геометричній прогресії! Тепер залишається тільки зрозуміти, що ж саме сталося в Туреччині тиждень тому – це був «одноразовий» збій у звичному сценарії (Toyota проти Hyundai) чи все ж ми зараз стаємо свідками якоїсь зміни курсу подій?

Citroen Racing. Однозначно, це найкращий виступ «Подвійного шеврона» в цьому році – чи не вперше за весь сезон обидва екіпажі, Себастьяна Ож’є та Есапекки Лаппі, перестали діяти в режимі «протифази» (коли успіх одного з них майже завжди «компенсується» провалом іншого) та нарешті разом фінішували на подіумі. Але прорив французької команди негайно породив безліч нових питань, головне з яких лунає наступним чином – чи отримає цей штурм Citroen Racing подальше продовження або все ж це був лише один вдалий виступ? Адже Себастьян Ож’є не вигравав цілих півроку (якраз з березневого Rally Mexico) – більш того, за три місяці з гаком чемпіон світу жодного разу не зміг фінішувати на подіумі… Зате зараз у Себастьяна знову з’явився насправді непоганий шанс на чемпіонський титул – все ж він в Туреччині зміг більш ніж у два рази скоротити своє відставання від лідера Отта Тянака (з 40 до 17 очок)! Мимоволі пригадуються події 2017 та 2018 років, коли Ож’є саме восени примудрявся «включити форсаж» і різко переламати хід боротьби на свою користь…

Hyundai Motorsport. Корейсько-німецька команда залишається найсильнішою в Кубку виробників і навіть спромоглася в Туреччині збільшити відрив від Toyota Gazoo Racing – але зараз це відбувається в основному завдяки зусиллям другого та третього номерів, які зуміли якось «компенсувати» провал свого прем’єр-пілота Тьєррі Ньовілля. Вийшла цікава картина – якщо в командному заліку Hyundai впевнено лідирує, то Ньовілль помітно відстав і від Отта Тянака, і від Себастьяна Ож’є… Як це не дивно звучить, але зараз неформальним лідером Hyundai Motorsport став Андреас Міккельсен – норвежець після болісного удару по самолюбству (двічі відправляли в запас, через що він пропустив Корсику і Португалію) різко прокинувся і кинувся в бій. Цифри є цифри – якщо в першій половині сезону Андреас набрав лише 36 очок в п’яти стартах, то зараз він за чотири останні етапи записав на свій рахунок 58 очок! В сумі – 94 очки і три подіуми в 9 стартах (в минулому році було 84 очки і два подіуми за 13 етапів). Дуже цікаво, як норвежець відпрацює на валлійському раунді?

M-Sport Ford WRT. Три останні етапи стали наочною демонстрацією того, наскільки важливою була роль Елфіна Еванса в британській команді. Начебто валлієць не був суперзіркою, здатною регулярно боротися за подіуми й перемоги в кожному ралі, але саме на ньому трималася вся стабільність M-Sport Ford WRT – ні Гас Грінсміт, ні Понтус Тідеманд не в стані були хоч якось замінити Еванса. З даними ралійної статистики не надто посперечаєшся – якщо в восьми стартах з Евансом британська команда набрала 152 очки (в середньому, по 19 очок за раунд), то за його відсутності змогла за три гонки нашкребти лише 22 очки (7,33 за етап)… Найцікавіше, що за відсутності Елфіна несподівано втратив темп Теему Сунінен – фін «прокинувся» лише на турецькому раунді. Зараз багато глядачів з нетерпінням чекають майбутнього Wales Rally GB, коли валлієць нарешті повернеться до складу M-Sport Ford WRT – як проявить себе команда на рідній трасі та з відродженим ударним дуетом Еванс-Сунінен? Скоріш за все, саме ця пара знову стане «кістяком» M-Sport у 2020 році…

Toyota Gazoo Racing WRT. Ситуація в команді Томмі Мякінена теж викликає чимало запитань – майже таких же, як про Citroen Racing, тільки з протилежним знаком. Недавній провал в Туреччині – це разовий інцидент, викликаний безліччю об’єктивних причин (невигідні стартові позиції, численні проколи), чи все ж втрата того шаленого темпу, який був набраний тойотівцями в травні-серпні? Надто вже різкий контраст вийшов – після приголомшливого хет-трику в Німеччині раптом прийшов відверто слабкий результат в Туреччині (всього лиш шосте і сьоме місця Ярі-Матті Латвали з Крісом Міком)… Добре, що Отт Тянаку навесні-влітку вдалося створити насправді солідний запас очок, який дозволив йому зберегти лідерство в чемпіонаті світу, але цей «резерв» все ж помітно «схуднув» за одну-єдину гонку – 33 очки відриву миттєво перетворилися лише на 17. Естонець все ще зберігає перевагу, але ще один такий виступ, як в Туреччині, і все «занулиться» – особливо якщо Себастьян Ож’є та Citroen Racing зараз дійсно «спіймали хвилю» і будуть тільки нарощувати свій темп.

Чемпіонат світу, пілоти (після одинадцяти етапів)
1. Тянак (EE) – 210
2. Ож’є (F) – 193
3. Ньовілль (B) – 180
4. Міккельсен (N) – 94
5. Мік (GB) – 86
6. Латвала (FIN) – 84
7. Сунінен (FIN) – 83
8. Лаппі (FIN) – 80
9. Еванс (GB) – 78
10. Сордо (E) – 72

Кубок виробників (після одинадцяти етапів)
1. Hyundai Motorsport – 314
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 295
3. Citroën Total WRT – 259
4. M-Sport Ford WRT – 184

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото DPPI/F.Flamand, Citroen, Sophie Graillon, Toyota, M-Sport

22-09-2019 13976
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца