WRC-2019: скільки фаворитів?

Це завжди було цікаво – як найкращим чином і якомога точніше оцінити співвідношення сил в чемпіонаті світу після двох таких специфічних гонок, як Rallye Automobile de Monte-Carlo (асфальт, сніг, сніжна каша і лід у будь-яких пропорціях) і Rally Sweden (сніг, лід, гравій плюс дуже серйозна загроза потужної відлиги та багнюки)… Тим більше, попереду ще ціла дюжина етапів на всіх видах гравію і асфальту – і як саме скласти прогноз на ці більш-менш традиційні ралі, виходячи з результатів двох зовсім несхожих зимових гонок? Але навіть зараз, наприкінці лютого, можна отримати певне уявлення про можливості всіх чотирьох заводських команд і їх екіпажів… І спробувати спрогнозувати їх основні завдання на два перших весняних місяці, коли WRC вирушить у велике латиноамериканське турне – адже три з чотирьох найближчих раундів відбудуться за океаном (в Мексиці, Аргентині, Чилі). І тільки після цього чемпіонат світу надовго повернеться до Європи…

Зараз в обох номінаціях (тобто особистий залік і Кубок виробників) лідирує Toyota Gazoo Racing – японсько-фінська команда продовжує впевнено нарощувати той темп, який взяла ще два роки тому, в свій дебютний сезон. Тим більш, після великого торішнього успіху (третє місце Отта Тянака в загальному заліку і перемога в Кубку виробників) тойотівці змушені підвищувати ставки – якщо підопічні Томмі Мякінена не зможуть цього року взяти хоча б один з двох вищих титулів, це багатьма буде розцінено як явне «гальмування» команди… Зараз Отт Тянак негайно заявив про себе, як про беззаперечного лідера Toyota Gazoo Racing – для естонця це був найкращий старт сезону в кар’єрі (подіум плюс перемога на двох етапах, лідерство в загальному заліку WRC). Але питань все одно дійсно чимало… Чи вдасться Тянаку (і його команді теж) весь рік протриматися без помітних спадів? Тим більше, з його колег ні Ярі-Матті Латвала, ні Кріс Мік ніколи не могли похвалитися своєю стабільністю – і якщо ольстерець був досить результативним на старті сезону, то фін вже «забуксував».

У іншого фаворита цієї чемпіонської гонки, корейсько-німецької команди Hyundai Motorsport, незважаючи на досить результативний початок сезону (два подіуми, мінімальне відставання від Toyota Gazoo Racing), далеко не все так просто і комфортно… Необхідно якомога скоріше позбутися досить неприємної репутації «вічно других» – адже протягом трьох сезонів поспіль (в 2016-2018 роках) Hyundai Motorsport та її прем’єр-пілот Тьєррі Ньовілль незмінно фінішували другими як в особистому, так і в командному заліках. У цій ситуації конче потрібен хоч якийсь вищий титул – четверте «срібло» поспіль (або навіть відкат на «бронзові» позиції) стануть лише черговою поразкою команди з Альценау … Так що новому керівництву Hyundai Motorsport доведеться дуже ретельно працювати над двома ключовими питаннями. По-перше, не допустити чергового «зриву» у Тьєррі Ньовілля (через які він фактично двічі програв весь чемпіонат). По-друге, використовувати по максимуму весь потенціал своєї «другої лінії» (Андреас Міккельсен, Даніель Сордо, Себастьян Льоб).

У Citroen Racing теж склалася досить специфічна ситуація – «Подвійному шеврону» треба кинути всі сили на те, щоб неодмінно повернутися на вершину світового ралі. При цьому французькій команді необхідно якомога швидше довести до повної працездатності старий (точніш, «відновлений») і найуспішніший формат роботи – тобто з одним явним лідером, чиїм головним завданням стане вищий титул в особистому заліку (як це вже не раз спрацювало з Себастьяном Льобом, який свого часу приніс сітроенівцям дев’ять вищих титулів поспіль). До Кубку виробників ставлення приблизно наступне – «Не надто хочеться, але якщо буде шанс його виграти, треба скористатися». Обнадіює той факт, що Citroen Racing навіть зі своїм мінімальним складом спроможний досягати успіхів у випадку якихось проблем у свого лідера Себастьяна Ож’є – наприклад, варто було французу зіпсувати свою гонку в Швеції, як тут же негайно наспів Есапекка Лаппі і приніс Citroen подіум. Але все одно відчувається, що «Подвійному шеврону» не вистачає непоганого третього номера рівня Крейга Бріна…

На тлі цього солідного тріо лідерів Toyota-Hyundai-Toyota британська команда M-Sport Ford WRT в своєму нинішньому стані виглядає, м’яко кажучи, дуже скромно. Все ж Елфін Еванс та Теему Сунінен, попри всі їх якості, помітно поступаються за своїм рівнем колишнім одноклубникам Отту Тянаку і Себастьяну Ож’є… Плюс, як завжди, Малкольму Уілсону знову доводиться крутитися в пошуках бюджету і вперто економити на всьому, що тільки можна. Тож не дивно, що зараз в M-Sport діють за принципом «Ловити момент, поки він ловиться» – особливо добре це виходить в екстремальних умовах (на кшталт відлиги на шведському ралі), коли можливості всіх команд приблизно зрівнюються… Незважаючи на окремі спалахи Еванса і Сунінена, поки важко уявити, що валлійцю або фіну вдасться в цьому році виграти хоча б один етап – хіба тільки якщо раптом на одному з ралі (наприклад, в Аргентині, Туреччині або Уельсі) не відбудеться масовий «відстріл» майже всіх фаворитів. Зараз «стеля» можливостей M-Sport WRT оцінюється десь в два-три подіуми за сезон…

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 47
2. Ньовілль (B) – 40
3. Ож’є (F) – 31
4. Мік (GB) – 21
5. Лаппі (FIN) – 19
6. Льоб (F) – 18
7. Еванс (GB) – 13
8. Міккельсен (N) – 12
9. Латвала (FIN) – 10
10. Грінсміт (GB) – 6

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 58
2. Hyundai Motorsport – 57
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 47
4. M-Sport Ford WRT – 30

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC, Toyota, Hyundai, Citroen, M-Sport

24-02-2019 8141
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца