WRC-2019: нові тенденції на фініші

Здавалося б, після того, як Отт Тянак в Каталонії достроково здобув титул чемпіона світу та поставив крапку в багаторічній французької гегемонії (Себастьян Льоб та Себастьян Ож’є протягом п’ятнадцяти років поспіль незмінно вигравали WRC), майже всі питання були закриті. Залишається тільки з’ясувати, хто стане другим-третім призерами в абсолюті і яка команда завоює Кубок виробників… Насправді, питань стало ще більше – адже після сенсаційного підтвердження про перехід Отта Тянака з Toyota до Hyundai зараз ситуацію в WRC доводиться переосмислити заново, вже з «прицілом» на наступний сезон. Тим більше, немає жодних гарантій, що протягом найближчого місяця не відбудуться ще якісь раптові трансфери в інші команди – не випадково ж кілька днів тому народилася плітка, що Себастьян Ож’є може покинути Citroen та перебратися до Toyota…

Toyota Gazoo Racing. На перший погляд, немає жодних сумнівів – це чемпіонська команда, яка забезпечила найвищий титул Отту Тянаку та продовжує боротьбу за Кубок виробників. Насправді, картина не настільки райдужна – майже ні у кого немає сумнівів в тому, що всіма своїми успіхами у 2019 році японсько-фінська команда завдячує саме Отту Тянаку… По-перше, естонець сам-один приніс Toyota Gazoo Racing аж 219 командних очок з 362 (тобто 60% від всього «капіталу» команди в Кубку виробників). По-друге, цього року на рахунку в Отта вже 6 перемог плюс 3 подіуми – для порівняння, його одноклубники Кріс Мік та Ярі-Матті Латвала спільними зусиллями принесли тойотівцям всього лиш три подіуми (один в ольстерця та два в фіна). Все ж торішнє тріо Тянак-Латвала-Лаппі виявилося набагато ефективнішим за нинішнє Тянак-Мік-Латвала… Тому не надто віриться, що Toyota спроможеться в фіналі переграти Hyundai в боротьбі за Кубок виробників.

Hyundai Motorsport. Як це не дивно звучить, але корейсько-німецька команда з Альценау зараз найбільше нагадує саме торішню Toyota Gazoo Racing – тільки із застосуванням значно більшої кількості першокласних екіпажів. Принаймні, якщо у прем’єр-пілота Тьєррі Ньовілля виникали якісь проблеми, його майже відразу тою чи іншою мірою підстраховували Андреас Міккельсен, Даніель Сордо та Себастьян Льоб… Для порівняння – якщо в минулому році другі-треті номери принесли Hyundai Motorsport в сумі 179 очок, то зараз на їхньому рахунку вже 201 пункт. Та й сам Ньовілль, попри свої недавні проблеми, виявився більш результативним – все це і дозволило команді з Альценау втримати лідерство в Кубку виробників з відривом в 18 очок від Toyota Gazoo Racing. І, схоже, найголовніше зараз, щоб в Hyundai Motorsport не надто піддавалися потужній ейфорії від майбутньої появи в його складі чемпіона світу – тоді є всі можливості нарешті виграти командний залік.

Citroen Racing. Французька команда вже третій рік поспіль опиняється приблизно в одній і тій же ситуації – спочатку відмінний ривок на старті сезону (зараз це сталося завдяки досвіду та класу Себастьяна Ож’є), але потім з’ясовується, що Citroen C3 WRC все ж поступається у швидкості Hyundai i20 Coupe і Toyota Yaris WRC. У підсумку, Ож’є сам-один вже не витягує весь цей вантаж (як це йому вдавалося ще рік тому в M-Sport Ford WRT), а Есапекка Лаппі після двох років за кермом Toyota Yaris WRC досі не в стані як слід опанувати французьку техніку… Зараз спортивному керівництву «Подвійного шеврона» необхідно якомога швидше вирішити два завдання. Перше – допомогти Себастьяну Ож’є випередити Тьєррі Ньовілля в чемпіонаті (нехай боротьба за титул вже й програна, але друге місце все одно краще за третє). Друге – переконати француза в тому, що Citroen Racing все ж дійсно здатний радикально покращити нинішній C3 WRC до наступного сезону.

M-Sport Ford WRT. Особливих ілюзій з приводу перспектив британської команди не було з самого початку, але повернення Елфіна Еванса все ж вселяє обережний оптимізм – досить згадати, як він атакував в Каталонії на Power Stage, де програв лише неймовірному Отту Тянаку. Та й персональна статистика Еванса цього року теж тішить – попри вимушений пропуск трьох етапів, на його рахунку вже є 102 очки (в минулому році було лише 80 пунктів), завдяки чому у нього є дуже непогані шанси завершити сезон в Топ-5. Та й Теему Сунінен, який поки ще не тішить своєю стабільністю, теж прогресує – є подіум, набрав 89 очок (проти торішніх 55). В принципі, зараз майже ні у кого немає сумнівів в тому, що валлійсько-фінська пара в наступному році знову стане «кістяком» британської команди – особливо якщо Малкольм Вілсон все ж зможе добитися більшої підтримки від Ford. Правда, нинішня катавасія на ринку пілотів цілком може принести нові сюрпризи…

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 263
2. Ньовілль (B) – 227
3. Ож’є (F) – 217
4. Міккельсен (N) – 102
5. Еванс (GB) – 102
6. Мік (GB) – 98
7. Латвала (FIN) – 94
8. Сордо (E) – 89
9. Сунінен (FIN) – 89
10. Лаппі (FIN) – 83

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 380
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 362
3. Citroën Total WRT – 284
4. M-Sport Ford WRT – 218

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota, Hyundai, Citroen, M-Sport

03-11-2019 10770
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца