WRC-2018: період псевдо-стабільності…

Потрібний був майже тиждень, щоб нарешті вляглися всі емоції після ADAC Rallye Deutschland і з’явилася можливість спокійно оцінити поточну ситуацію в чемпіонаті світу… Отже, за чотири етапи до фінішу сезону WRC досі перебуває в стані якоїсь дуже дивної «рівноваги», коли практично немає можливості з повною впевненістю тицьнути пальцем і категорично повідомити – мовляв, ось такий-то екіпаж або така-то команда є безперечним фаворитом у фінальній частині світової першості 2018 року. І навіть начебто солідні цифри чиєїсь переваги (понад два десятки очок відриву) навряд чи введуть когось в оману – варто будь-кому з лідерів добряче зіпсувати гонку чи навіть дві поспіль, як від цієї фори взагалі нічого не залишиться… Тим більш, розклад сил в особистому та командному заліках не надто збігається – M-Sport сподівається на перемогу в індивідуальному заліку, зате Hyundai і Toyota ось-ось зчепляться між собою в боротьбі за лідерство в Кубку виробників.

Головним джерелом несподіванок зараз є Toyota Gazoo Racing – японсько-фінська команда різко «ввімкнула форсаж» і намагається якомога швидше (і жорсткіше) знести суперників зі свого шляху до вершин. Перш за все, тойотовці нарешті продемонстрували чудову командну результативність – тобто не просто здобули дві перемоги поспіль в Фінляндії і Німеччини, але ще й фінішували двома машинами на подіумі. У підсумку, вони за дві гонки здобули відразу 80 очок – при тому, що за сім попередніх етапів їм вдалося «настріляти» 161 пункт. І тепер Toyota Gazoo Racing готова за першої ж нагоди «винести» Hyundai Motorsport з позиції лідера в Кубку виробників – 13 очок відставання за чотири етапи до фінішу колосальним відривом назвати важко… Тим більш, тойотовці продемонстрували, що чудово почуваються на будь-якому покритті трас. Фактично, у підопічних Томмі Мякинена є тільки одна проблема, яку треба якось вирішувати – всі три пілоти особливою стабільністю поки не надто тішать. І багато чого залежить від того, як вони пысля двох таких успышних гонок проїдуть етап в Туреччині…

Якщо ж говорити про Hyundai Motorsport, то корейсько-німецька команда з Альценау поки балансує на межі «звалювання в штопор». Серйозних провалів ще немає, але втрата темпу помітна всім – і навіть друге місце Тьєррі Ньовілля в Німеччині виглядає не надто переконливо. Скоріш за все, бельгієць зараз намагається «виїхати» за рахунок класу та стабільності, використовує будь-яку можливість додатково «прихопити» пару-трійку очок. Поки що у Тьєррі зберігається пристойний запас міцності – принаймні, за дві гонки він програв Себастьяну Ож’е лише два очки… Але все одно і Ньовіллю, і команді необхідно якомога швидше вибратися з цього спаду – ще пара таких невиразних гонок, і бельгійця цілком може наздогнати не тільки Ож’є, а й Тянак (тим більш, Отт в Фінляндії і Німеччини відіграв у лідера 36 очок). Крім того, у Hyundai досі сильно кульгає командна гра – Андреас Міккельсен не надто тішить своєю результативністю на місці другого номера, а часте чергування в третій машині Даніеля Сордо і Хейдена Паддона далеко не завжди приносить гарний результат.

Але якщо в Hyundai Motorsport ще якось примудряються впоратися з таким спадом, то у M-Sport Ford WRT з командною грою справжня біда – в черговий раз доводиться визнати, що своїм торішнім тріумфом британці повинні завдячувати не тільки одному Себастьяну Ож’е, а першокласному тандему Ож’є-Тянак . Плюс тоді Елфін Еванс перебував на піку своєї форми… А зараз майже все тримається виключно на одному французові – Отт Тянак нині працює «локомотивом» в Toyota, а Еванс є лише блідою тінню себе самого річної давнини… У підсумку, «тили» в M-Sport Ford WRT майже не прикриті – зв’язка Еванс-Сунінен поки що виявилася набагато слабкішою за торішній дует Тянак-Еванс. На додачу, підопічним Малкольма Уілсона доводиться в пожежному темпі доводити до розуму оновлену версію Ford Fiesta WRC – потенціал у дійсно машини є, але така робота в режимі «на ходу» зазвичай гарантує силу-силенну головного болю і інженерам, і екіпажу. Схоже, зараз всі сили остаточно кинуті на те, щоб допомогти Ож’є стати чемпіоном – хай навіть на шкоду командному заліку.

У Citroen Racing весь час намагаються якось балансувати на грані між режимами «атакувати стрімголов і трощити техніку» і «не дуже поспішати, але набирати очки». Принаймні, зараз поки що складається дуже цікава ситуація – начебто Крейг Брін з Мадсом Остберг далеко не завжди тішать своєю швидкістю, але при цьому виявилися мінімум такими ж результативними, як звільнений «реактивний» Кріс Мік… Цифри говорять за себе – у Міка 43 очки в 6 стартах (7,17 за гонку), у Бріна 47 очок в 7 стартах (6,71), а у Остберга взагалі 48 пунктів в п’яти гонках (9,6). Але все ж французам дуже потрібен насправді швидкий і стабільний пілот, тому «Подвійний шеврон» не припиняє спроб «перевербувати» свою колишню зірку Себастьяна Ож’є… А якщо знову не вийде його переманити, то пошукати кого-то з перспективних гонщиків – наприклад, Есапекку Лаппі (принаймні, його менеджер Ерік Вейбі «скинув» саме таку інформацію фінському виданню Ilta-Sanomat). Але в першу чергу сітроенівцям треба найкраще відпрацювати фінал сезону – тим більш, в Іспанії в їх складі знову з’явиться Себастьян Льоб.

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 172
2. Ожье (F) – 149
3. Тянак (EE) – 136
4. Лаппі (FIN) – 88
5. Міккельсен (N) – 65
6. Сордо (E) – 60
7. Латвала (FIN) – 55
8. Еванс (GB) – 52
9. Остберг (N) – 48
10. Брін (IRL) – 47

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 254
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 241
3. M-Sport Ford WRT – 224
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 159

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport, Citroen

27-08-2018 56087
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца