WRC-2018: битва всіх проти всіх

Чемпіонат світу якось дуже швидко і непомітно «розігнався» до максимальної швидкості – тільки почався травень, а позаду вже п’ять етапів, які відбулися на чотирьох різних покриттях (асфальто-крижаному, сніжно-гравійному, гравійному і асфальтовому). Такий «універсальний» старт сезону дозволив значно скоротити фактор «специфічності», коли хтось із учасників відмінно відчуває себе на якомусь одному покритті (або двох) і завдяки цьому створює собі солідний відрив, але не дуже надовго. Принаймні, цього року Себастьян Ож’є виграв три абсолютно різні гонки і не схожі між собою (в Монте-Карло, Мексиці і на Корсиці), тому його лідерство в загальному заліку чемпіонату світу виглядає абсолютно закономірним – навіть незважаючи на спади в Швеції і Аргентині. Однак повернемося до недавніх подій – адже Rally Argentina цілком може запустити тривалий процес «перерозподілу сил», який здатний привести до зміни лідера, причому надовго…

Найважливішою подією став успіх Отта Тянака – естонець не просто здобув свою першу перемогу в складі Toyota Gazoo Racing і третю в кар’єрі, але і став явним лідером фінсько-японської команди, відтіснивши Ярі-Матті Латвалу. Крім того, Отт після свого спаду в Швеції та Мексиці почав інтенсивно надолужувати згаяне – друге місце на Корсиці, перемога в Аргентині… І тепер у нього є чудова можливість «затягнути» свій ривок як мінімум до Португалії – тим більше, у Тянака буде майже ідеальна третя стартова позиція (як це довели події на минулому Rally Argentina). Варто відзначити ще одну важливу деталь – після неприємної і дуже прикрої невдачі в Мексиці (де тойотівці постійно страждали від проблем з двигунами) в майже такій само «висотній» Аргентині Toyota Yaris WRC відпрацювали відмінно. За великим рахунком, Toyota Gazoo Racing потрібно вирішити лише одну проблему – добитися стабільності мінімум від двох екіпажів з трьох, а не одного.

У Hyundai Motorsport картина трохи інша, хоча як мінімум нітрохи не гірше, ніж у тойотовців – на перший погляд, екіпажі з Альценау не так вже й багато виграють під час гонок, але при цьому спокійно і методично збільшують свою перевагу в Кубку виробників. Можливо, пілоти Hyundai не такі швидкі, як Отт Тянак (який сам-один виграв мало не третину всіх допів в чемпіонаті), і не такі результативні, як Себастьян Ож’є (три перемоги на п’яти етапах), але з командної результативністю у них все в повному порядку! По-перше, всі три екіпажі влаштувалися в Топ-5 – Тьєррі Ньовілль другий, Андреас Міккельсен четвертий, Дані Сордо п’ятий. По-друге, на рахунку у Hyundai Motorsport цього року вже є одна перемога і п’ять подіумів, причому в Топ-3 встигли побувати відразу троє – подібного немає ні в якій іншій команди. Бентежить лише ситуація з третім номером – чи варто саме зараз міняти стабільного Сордо (два подіуми і 45 очок в трьох гонках) на Паддона? Згадайте, чим завершилася «чехарда» в Citroen Racing з Крейгом Бріном і Себастьяном Льобом…

Ситуацію в M-Sport Ford WRT важко назвати радісною, попри всі успіхи – британцям дуже сильно не вистачає такого другого номера, як Отт Тянак рік тому. Певні надії покладалися на Елфіна Еванса, але валлієць зараз дуже і дуже далекий від тієї форми, яка в минулому році дозволила йому набрати 128 очок і стати п’ятим за підсумками сезону (на його рахунку була перемога і два подіуму). На позиції третього номера теж не все здорово – рокіровки за участю Теему Сунінена і Бріана Буфф’є особливого успіху не приносять. У підсумку, Себастьян Ож’є переважно працює на себе самого і попутно приносить якомога більше очок в командний залік – безпристрасна статистика лише підтверджує, що француз приніс M-Sport Ford WRT левову частку очок (91 з 129 або 70,5% від загальної кількості) . І це при тому, що в інших командах навіть кращим «здобувачам» не вдається дотягнутися до позначки 50% – найближче наблизився Тянак (61 пункт з 124 або 49,2%).

Кадрову політику і її результати в «Подвійному шевроні» можна охарактеризувати однією фразою – біганина з однієї «черги» в іншу, після чого команда так нічого і не «вистояла». Себастьян Льоб виступав дійсно непогано, але проблеми і аварії в двох гонках поспіль не дозволили йому дотягнутися хоча б до подіуму. Кріс Мік теж швидкий і здатний боротися за вищі місця, але його нещаслива фірмова нестабільність здатна в будь-який момент «втопити» всі зусилля пілота і команди. Крейг Брін відмінно розпочав було сезон (друге місце в Швеції говорить саме за себе), але двомісячні «канікули» категорично не пішли ірландцеві на користь. Він весь час намагався довести всім (і собі самому), що здатний бути постійним другим номером Citroen Racing, але в такому стані пілот зазвичай легко потрапляє в халепу – що і сталося на Rally Argentina… Залишається сподіватися, що як мінімум в найближчих трьох-чотирьох гонках Крейга не будуть смикати і він швидко повернеться на пік форми (якщо, звичайно, його раптом не надумають пару раз замінити Лефевром).

Що є для любителів статистики? Напевно, чи не найпомітніша подія відбулася ще місяць тому на Корсиці, коли марка Ford зусиллями Себастьяна Ож’є досягла позначки в 90 перемог на етапах WRC – попереду лише Citroen (98 перемог). Але Аргентина теж підкинула кілька цікавих фактів… По-перше, Тьєррі Ньовілль в тридцятий раз піднявся на подіум на етапах WRC – на його рахунку 7 перемог, 9 других та 14 третіх місць. По-друге, Даніель Сордо став сьомим в історії WRC пілотом, який набрав 1000 очок за кар’єру – після Аргентини у нього вже 1009 очок. По-третє, два ювілеї поменше відзначили Андреас Міккельсен (взяв бар’єр в 650 очок – у нього вже 652) і Елфін Еванс (валлієць здобув рівно 350 очок).

Чемпіонат світу (пілоти), після п’яти етапів
1. Ож’є (F) – 100
2. Ньовілль (B) – 90
3. Тянак (EE) – 72
4. Міккельсен (N) – 54
5. Сордо (E) – 45
6. Мік (GB) – 43
7. Лаппі (FIN) – 40
8. Латвала (FIN) – 31
9. Еванс (GB) – 26
10. Брін (IRL) – 20

Кубок виробників, після п’яти етапів
1. Hyundai Motorsport – 144
2. M-Sport Ford WRT – 129
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 124
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 93

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, M-Sport, Citroen

03-05-2018 22887
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца