WRC-2: гра-вичікування

В обох дивізіонах, WRC-2 Pro і WRC-2, остаточно настав період невизначеності – навіть кілька десятків очок відриву аж ніяк не гарантують вищого титулу за підсумками сезону. У категорії WRC-2 Pro на фінському етапі сюрпризів майже не було (якщо не брати до уваги аварії Ееріка Пієтарінена, який провалив вже обидва старту в складі Skoda Motorsport). Битва нових поколінь ралійної техніки, Skoda Fabia R5 Evo і Ford Fiesta R5 Mk2, завершилася на користь чеської марки – фін Калле Рованперя буквально розгромив француза Еріка Камійї з M-Sport, випередивши його майже на п’ять хвилин, і здобув четверту поспіль перемогу! Але в загальному заліку картина вже не настільки однозначна – Рованперя зараз хоч і лідирує з колосальним відривом (136 очок проти 98 у Мадса Остберга), але фін вже використав сім залікових гонок з восьми, а норвежець тільки п’ять… Якщо Мадс зможе в трьох гонках здобути дві перемоги і друге місце, вищий титул піде до нього. Схоже, в Citroen Racing вирішили зіграти в «гру-вичікування» і залишити якомога більше козирів до фінішу сезону.

В принципі, у Skoda Motorsport є лише один спосіб допомогти Рованпері – після Німеччини (де фін востаннє в цьому році зустрінеться на одній трасі з Мадсом Остбергом) виставляти в кожній гонці мінімум по одному заводському екіпажу (Яна Копецкого, можливо, ще Понтуса Тідеманда), які будуть намагатися відібрати очки у Остберга… Але якась визначеність буде вже у вересні-жовтні, коли відбудуться етапи в Туреччині і Уельсі – хто саме там виступатиме, як буде складатися боротьба на трасі. У заліку WRC-2 ж події вийшли ще більш динамічними – в Фінляндії впевнено лідирував П’єр-Луї Лубе, який більш ніж на хвилину випереджав свого найближчого суперника. У випадку успіху (третього поспіль після перемог в Португалії і на Сардинії) француз став би новим лідером в загальному заліку… Але помилка на фінальному допі суботи (виліт з траси, втрата 7,5 хвилин) відразу відкинула Лубе за межі подіуму – у підсумку, свою першу в кар’єрі перемогу в заліку WRC-2 здобув Микола Грязін, який завдяки цьому прориву миттєво посилив свої претензії на чемпіонський титул.

Успіх Грязіна насправді вражає, адже в перший день ралі він теж потрапив в досить серйозну аварію, але зумів продовжити виступ – хоч і з відірваними дверима багажника та без заднього антикрила. Тепер в загальному заліку WRC-2 складається дійсно дуже інтригуюча ситуація – є три явних претенденти на вищий титул (Беніто Гуерра, П’єр-Луї Лубе, Микола Грязін), яким цілком можуть ускладнити життя мінімум ще два екіпажі (Оле Хрістіана Вейбю і Каєтана Каєтановіча). На перший план знову виходить такий критерій, як кількість гонок в залишку (в WRC-2 діє звична система, тобто максимум сім залікових стартів, а в залік за підсумками сезону йдуть не більше шести кращих результатів) – у Гуерри і Лубе є ще по три гонки в запасі, у Грязіна з Вейбю залишилося по два старти, а ось у Каєтановіча найбільш солідний резерв (цілих чотири гонки). І поки що в особливо вигідній ситуації перебуває Беніто Гуерра – мексиканець залишив всі козирі на самий фініш сезону (три фінальних етапи WRC) і зараз лише спостерігає, як його суперники відбирають очки один в одного.

Neste Oil Rally Finland (WRC-2 Pro)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5 Evo) 2:38.34,3
2. Камійї/Вейа (F, Ford Fiesta R5 Mk2) +4.47,0

Залік WRC-2 Pro (після дев’яти етапів)
1. Рованперя (FIN) – 136 (7 стартів)
2. Остберг (N) – 98 (5 стартів)
3. Грінсміт (GB) – 85 (5 стартів)
4. Пєньонжек (PL) – 74 (4 старти)
5. Копецкі (CZ) – 36 (2 старти)

Neste Oil Rally Finland (WRC-2 Pro)
1. Грязін/Федоров (RUS, Skoda Fabia R5) 2:41.09,0
2. Хуттунен/Лукка (FIN, Hyundai i20 R5) +14,0
3. Крістофферссон/Скьярмоен (S/N, VW Polo GTI R5) +2.03,8
4. Лубе/Ланде (F, Skoda Fabia R5) +6.44,5
5. Сольберг Х./Майнор (N/A, Skoda Fabia R5) +10.46,8

Залік WRC-2 (після дев’яти етапів)
1. Гуерра (MEX) – 69 (4 старти)
2. Лубе (F) – 63 (4 старти)
3. Грязін (RUS) – 63 (5 стартів)
4. Вейбю (N) – 50 (5 стартів)
5. Кацута (J) – 47 (7 стартів)

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Skoda, YouTube (EM-Rallymedia), Ilkka Rytkönen

09-08-2019 5056
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца