Весняний «розбіг»

Старт великого ралійного сезону – завжди серйозне випробування для всіх без винятку учасників, бо під час тривалого міжсезоння всі минулорічні успіхи і бойовий накат часто просто «обнулюються». Особливо якщо перерва перед черговим чемпіонатом становить цілих півроку, як це зазвичай буває в Україні – фінальний раунд минулорічної першості, Ралі «Трембіта», відбувся аж в жовтні, а нинішній чемпіонат стартував вже в середині квітня. Звичайно, цю паузу ніхто не назве втраченим часом (адже учасники формують бюджет на наступний сезон, оновлюють або змінюють гоночну техніку, за нагоди проводять якість тести і тренування), але все ж майже півроку без виступів так чи інакше, але відгукуються всім без винятку… Так що стартове Ралі «Столиця» у багатьох відношеннях нагадувало велику і дуже дорогу «розминку», де доводиться в бойових умовах, буквально «на ходу» відновлювати всі навички пілотування і взаємодії в екіпажі. Причому будь-яка помилка або технічна проблема негайно відіб’ється на перспективах того чи іншого екіпажу в чемпіонаті.

В абсолютному заліку швидко визначилася основна група фаворитів, яка вже має солідний багаж у вигляді перемог, подіумів і призових місць за підсумками сезону. Першим вистрілив Юрій Хоміцький – виграв обидва заїзди прологу в Іршанську і взяв 10 призових очок. На жаль, цей ривок тривав недовго – одна за одною пішли технічні проблеми, що і призвело до сходу на СД4… Важко стартував Олександр Козлов (вперше виступав з новим штурманом, Євгеном Сокуром) – через негаразди з приводом втратив на пролозі майже півхвилини і звалився на 16-е місце, але пізніше набрав швидкість і навіть зміг пробитися в Топ-3. Однак без нової порції неприємностей не обійшлося – вийшов з ладу випускний колектор, потужність двигуна впала. І на фініші Козлов віддав третю сходинку подіуму Руслану Топору, який протягом усього ралі методично нарощував свій темп і піднявся з сьомого на третє місце. За перемогу ж билися, переважно, Юрій Шаповалов і Антон Корзун – перший з цієї пари дуелянтів був трохи швидшим (здобув п’ять перемог на допах з десяти), зате другий був трохи більш стабільним, що й забезпечило йому підсумковий успіх. Таким чином, екіпаж Антона Корзуна і Павла Кононова нарешті здобув свою першу в кар’єрі перемогу в абсолюті на етапах чемпіонату України!

Дивізіон 2WD Open теж привернув чимало уваги глядачів. По-перше, саме в цій категорії стартували гості з Литви – екіпаж Владаса Юркявічюса і Едвінаса Бєляускаса на Peugeot 208 R2. Незважаючи на те, що литовці виступали поза заліком чемпіонату України, цікаво було побачити і оцінити черговий автомобіль класу R2 на українських трасах. Залишається визнати – Юркявічюс «відстрілявся» на відмінно, виграв всі спецділянки в своєму класі і на дві хвилини випередив найближчого суперника. Цікаво, що для Владаса це перший в цьому році успіх за кермом нового автомобіля – до того виступи на Winter Rally і Rallijs Sarma завершилися сходами. По-друге, за перемогу на етапі чемпіонату України в 2WD Open до самого фінішу наполегливо боролися Сергій Рудьковський і Максим Шиков – BMW 323i проти Renault Clio, задній привід проти переднього, 3,2 л і 380 к.с. проти 2,0 л і 150 к.с.! За підсумками цієї битви між собою та з пригодами (Шиков втратив близько 20 секунд через те, що заглух на старті допа, Рудьковський спіймав 20 секунд штрафу за запізнення) гору все ж взяв дует Максима Шикова і Анастасії Макової, які здобули першу перемогу на етапі ЧУ в своєму класі!

У заліку 2WD не було рівних екіпажу Сергія і Анастасії Івченків, які на своєму ВАЗ-21083 показали просто приголомшливу швидкість і не тільки впевнено виграли в своєму класі, але і стали найшвидшими серед всіх українських екіпажів в моноприводі – попереду опинився тільки литовець Владас Юркявічюс на Peugeot 208 R2! Причому Івченкам не завадили навіть дуже неприємні проблеми на фініші ралі, коли останні спецділянки довелося доїжджати на трьох циліндрах з чотирьох. Дійсно вражаючий темп, особливо якщо згадати, що екіпаж Івченків лише рік тому дебютував у великих ралі (старти в Кубку Лиманів і чемпіонаті України), а Ралі «Столиця» стало для них лише другим виступом на етапах української першості! Вже стільки цікавого ми всі отримали вже на старті сезону… Чого ж тоді чекати на наступному раунді, Ралі «Фортеця» в Кам’янець-Подільському (11-12 травня), де на даний момент заявки встигли подати 37 екіпажів, з них 14 іноземних?!

P.S. Повертаючись до питання про велику перерву у виступах, піднятого на початку цієї замітки. Є одна цікава деталь – на Ралі «Столиця» перемоги в абсолюті і дивізіоні 2WD Open (в заліку ЧУ) здобули якраз ті екіпажі, які встигли виступити на різних змаганнях в міжсезоння. Антон Корзун стартував на Ралі «Зимові Вершини» (в лютому), а Максим Шиков на польському Rajd Barbórka (грудень) і Ралі «Зимові Вершини». Просто збіг?

Ралі «Столиця»
1. Корзун/Кононов (UA, Mitsubishi Lancer Evo) 1:03.24,5
2. Шаповалов/Шумаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo) +15,8
3. Топор/Безруков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +46,0
4. Козлов О./Сокур (UA, Subaru Impreza WRX STI) +54,7
5. Лохман/Зинов’єв (UA, Mitsubishi Lancer Evo) +1.25,7
6. Копилець/Борщенко (UA, Subaru Impreza WRX STI) +5.17,3
7. Юркявічюс/Бєляускас (LT, Peugeot 208 R2) +5.45,9
8. Чекан/Козлов І. (UA, Lancia Delta Integrale) +7.10,9
9. Івченко С./Івченко А. (UA, ВАЗ-21083) +7.32,3
10. Шиков/Макова (UA, Renault Clio I) +7.43,0

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Володимир Некрасов, Олександр Василюк

17-04-2019 17383
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца