Велика «сімейна справа» Грьондаля

Весна для скандинавських ралі – не найпопулярніший час. Всі місцеві національні чемпіонати зазвичай вже в кінці лютого або на початку березня беруть велику перерву на пару-трійку місяців – якраз до того моменту, поки зима не здасть остаточно свої позиції… Найпершим традиційні весняні канікули завершила норвезька першість – в минулі вихідні відбулося Rally Sørland, одне з найстаріших ралійних змагань Норвегії (вперше гонка відбулася ще в 1952 році, а в 2003 році була «реанімована» після тридцятирічного «анабіозу»). Правда, зараз чимало найсильніших екіпажів з різних причин проігнорували нинішнє Rally Sørland – Мадс Остберг і Оле Хрістіан Вейбю зосередилися на підготовці до своїх чергових стартів в WRC, Ейвінд Брюнільдсен в ті ж дні вирушив на Канари на етап ERC, якось принишкли Франк Торе Ларсен і Маріус Осен… В підсумку, найбільш помітними учасниками гонки стали нинішній лідер норвезької першості Андерс Грьондаль і швед Патрік Санделль, який в останні п’ять-шість років набагато частіше виступає в ралі-кросі, ніж в ралі.

На перший погляд, Rally Sørland ніяких особливих сюрпризів не принесло – перевага Андерса Грьондаля в швидкості була беззаперечною, завдяки чому він виграв майже всі спецділянки (лише одного разу Сьорен Снартемо зумів показати найкращий час) і святкував перемогу з відривом у півтори хвилини (це на дистанції близько 100 км). Але саме цей успіх Андерс став центральною подією майже у всіх норвезьких спортивних ЗМІ. По-перше, Грьондаль вже багато років намагався виграти Rally Sørland, але все, що йому вдавалося – вісім разів фінішувати на другій або третій ступенях подіуму. По-друге, Андерс Грьондаль нарешті зумів хоч один раз повторити успіх свого дідуся Нільса-Фредріка Грьондаля, який в 1956-1958 роках тричі поспіль вигравав Rally Sørland і довго був рекордсменом цієї гонки за перемогами (поки на перше місце не вийшов Мадс Остберг з сімома тріумфами). Навіть і не згадаєш подібних випадків, щоб якась сімейна ралійна династія примудрялася вигравати одну і ту ж гонку з таким велетенським інтервалом – в шістдесят років!

Rally Sørland
1. Грьондаль/Ейлертсен (N, Ford Fiesta R5) 55.16,1
2. Снартемо/Стулен (N, Skoda Fabia R5) +1.33,6
3. Йонсрьод/Борге (N, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.27,2
4. Рьоед/Санде (N, Ford Fiesta R5) +2.31,6
5. Санделль/Альмквіст (S, Subaru Impreza WRX STI) +3.03,3
6. Сельмер Х./Сельмер А. (N, Ford Fiesta R5) +4.13,6

Чемпіонат Норвегії, дивізіон Nyere 4WD (після чотирьох етапів)
1. Грьондаль – 101
2. Вейбю – 60
3. Рьоед – 60

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Arild Viken, Mountain Rally rullestol

08-05-2018 8032
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца