Уманські битви

Після «гостьового» феєрверку на Rally Galicia (майже дюжина іноземних екіпажів на старті, тріумф латвійця Яніса Воробьйoвса і його команди Vorobjovs Racing) були певні побоювання, що «Ралі Умань» не порадує ні кількістю учасників, ні рівнем боротьби… Але цифри виявилися дійсно непоганими – якщо на етапі-відкритті ЧУ в Трускавці з’явилися 33 екіпажі (з них 22 українських), то в Умані на старті місцевого ралі можна було побачити 28 українських екіпажів. Список фаворитів склався досить швидко – Олександр Козлов (чемпіон України 2016 року), стабільний Борис Ганджа (в 2014-2017 роках чотири рази поспіль завершив сезон в Топ-3, три титули віце-чемпіона), Юрій Шаповалов (віце-чемпіон 2008 року, третій призер 2010 року, 1 перемога і 15 подіумів на етапах), Юрій Хоміцький (третій призер 2017 року)…

Подвійний пролог в Умані (заїзди на допі довжиною 4,95 км в суботу ввечері) виграв екіпаж Бориса Ганджі і Євгена Сокура, завдяки чому відразу записав на свій рахунок шість бонусних очок. Але в суботу на першій же секції виникло деяке замішання, коли двічі поспіль змінився лідер гонки… Спочатку Ганджа програв чверть хвилини на СД3 «Фурманка» і відкотився на другу позицію, але Юрій Хоміцький, на жаль, зовсім недовго протримався на першому місці – прокол на наступній ж спецділянці, понад півтори хвилини програшу і миттєве «піке» на сьому позицію. Після такої ранкової «прочуханки» обидва екіпажі негайно зайнялися кожен своєю справою – Ганджа акуратно блокував всі «нападки» Юрія Шаповалова і довів справу до перемоги (до речі, для Бориса це вже п’ятий виграний етап чемпіонату України!), А Хоміцький тричі показав найкращий час на допах і все ж спромігся дотягнутися до подіуму, завершивши гонку на третьому щаблі!

На відміну від Rally Galicia, де бешкетували екіпажі на задньопривідних BMW (українця Сергія Рудьковського і гостя Віктора Леонтьєва), на «Ралі Умань» перевага була вже на боці переднього приводу – до останнього допа за перемогу боролися Михайло Горшков (Honda Civic Type-R) і Павло Копилець (Seat León). І фінал вийшов насправді драматичним – Горшков лідирував, але за кілька кілометрів до фінішу гонки зійшов і віддав перемогу Копильцю… Втім, задній привід все ж нагадав про себе і в Умані – хоча Рудьковського сильно «лихоманило» (втрата кількох хвилин, потім сход на останній дорожній секції), але він зумів тричі стати найшвидшим на допах в моноприводі. Наостанок є два досить цікавих факти після «Ралі Умань». По-перше, в порівнянні з минулим роком траса була значно змінена, що дозволило різко, в півтора рази знизити середню швидкість на дистанції – якщо рік тому переможець Руслан Топор видав 124,5 км/год, то зараз Борис Ганджа досяг позначки в 83,1 км/ч. Навіть стало цікаво, завдяки чому так збили швидкість – понаставляли ретардерів чи заново проклали нову трасу?! По-друге, вперше за п’ять років (точніше, після Aleksandrov Rally 2013 року) Топ-10 на фініші повністю складався з повнопривідних екіпажів, тобто на техніці класів N4 і 4WD Open!

Ралі Умань
1. Ганджа/Сокур (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:20.56,5
2. Шаповалов/Шумаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +36,9
3. Хоміцький /Рощенко (UA, Subaru Impreza WRX STI N12) +1.36,0
4. Корзун/Кононов (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2.01,6
5. Козлов/Островський (UA, Subaru Impreza WRX STI N12) +2.31,5
6. Лохман/Касап (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.21,0

Чемпіонат України (після двох етапів)
1. Ганджа – 108
2. Хоміцький – 68
3. Козлов – 61

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Sander Studio

15-06-2018 30100
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца