Україна й автоспорт: боротьба триває

Зараз наш сайт пробує поступово відновити свою діяльність та розпочати інформування про основні події у світі автоспорту – зі врахуванням нинішніх реалій стану війни, в якому Україна перебуває вже понад півтора місяця (починаючи з 24 лютого, коли росія здійснила повномасштабний напад на нашу країну).

Протягом усього цього часу автоспортивне життя у світі практично не зупинялося – відбувся другий етап чемпіонату світу з ралі, стартували сезони в ралійному чемпіонаті Європи (в березні в Португалії пройшли вже два перших раунди першості, у «континентальному» Фафі та на Азорських островах) та чемпіонаті світу з Формули-1 (відбулися три Гран-Прі). Однак трагічні та героїчні події в Україні не залишилися поза увагою світової автоспортивної спільноти – більшість відкрито продемонстрували свою підтримку нашої країні в боротьбі з російською навалою, чимало національних федерацій, команд, спортсменів долучилися до надання будь-якої можливої допомоги українцям (від допомоги біженцям до гуманітарних вантажів і постачання автомобільної техніки на потреби захисників нашої країни).

Одночасно з тим триває не надто помітна, але вперта боротьба поза автоспортивними трасами – в суспільстві постійно лунають голоси, що представники країн-агресорів (тобто росії й Білорусі) повинні бути повністю відсторонені від будь-якої участі у будь-яких міжнародних змаганнях. До повного успіху ще далеко, адже доводиться постійно долати чималу інерцію «неспішності» таких великих міжнародних організацій, як FIA. Але процес триває і вже приніс низку помітних подій – повна заборона будь-якої символіки (прапор, герб, гімн, назва) країн-агресорів, заборона проведення будь-яких міжнародних змагань під егідою FIA на території агресорів (найпомітнішою подією стала втрата росією свого Гран-При у Формулі-1, причому промоутер F1 не просто скасував змагання у 2022 році, а взагалі розірвав контракт на проведення цього змагання). Можна згадати також інші наслідки таких обмежень – російський ралі-рейд Silk Way втратив свій міжнародний статус під егідою FIA (тепер це тільки відкрите національне змагання, на якому теоретично можуть виступити також учасники з далекого зарубіжжя), скасований квітневий етап чемпіонату з ралі-рейдів Rally Kazakhstan (як через радикальні проблеми з логістикою для потенційних міжнародних учасників, так і не в останню чергу через фактор активної всебічної участі російської сторони в організації казахського ралі-рейду).

Зараз триває боротьба за максимально жорсткі санкції проти представників країн-агресорів в автоспорті – часто чути критику позиції FIA (дозволила росіянам та білорусам виступати під нейтральним прапором або прапором іншої країни, що видала ліцензію), лунають вимоги повної заборони їх виступів на усіх рівнях. І якщо на рівні FIA стрімких змін не помітно, частина національних федерацій (наприклад, у Великобританії, Польщі, Литві, Естонії) пішли далі – повністю заборонили виступ на своїх змаганнях або власникам російських/білоруських ліцензій (це обмеження можна обійти шляхом отримання ліцензії іншої країни), або громадянам країн-агресорів (за фактом їх громадянства, незалежно від того, де вони отримали ліцензію). Результати вже є, причому від рівня Формули-1 (де змушені були піти великий російський спонсор і пілот, які опинилися під міжнародними економічними та політичними санкціями) до інших змагань – наприклад, загальна відмова російських учасників від виступу в ралі-рейді Abu-Dhabi Desert Challenge (через вимогу підписати документ зі засудженням російської агресії в Україні). Зараз вже частіше підіймається питання – чи доцільно взагалі видавати іноземні ліцензії російським/білоруським гонщикам, щоб обійти обмеження FIA? Особливо після недавнього ганебного інциденту в Португалії на першому етапі молодіжного чемпіонату світу з картингу, де під час церемонії нагородження російський гонщик (виступав з італійською ліцензією) на подіумі «привітав» усіх нацистським вітанням. Чекаємо на подальші дії міжнародних інституцій.

12-04-2022 93423
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца