Європейський експеримент

Цього року в FIA вирішили остаточно відокремити Кубок світу та Кубок Європи з бах (у минулому сезоні до заліку FIA European Cup for Bajas просто йшли результати п’яти європейських раундів поточного розіграшу FIA World Cup for Bajas) – тепер кожна серія має свій власний «пакет» змагань (з п’яти раундів нинішнього Кубка Європи лише два, Italian Baja і Baja Poland, входять також до календаря Кубка світу). Крім того, учасники тих спільних змагань вже не можуть набирати очки до заліку обох Кубків паралельно – можна номінуватися лише до якоїсь однієї вибраної серії… На перший погляд, це стало суттєвим мінусом – адже чимало ключових учасників FIA World Cup for Bajas за таких умов переважно проігнорували FIA European Cup for Bajas, що продемонстрував склад учасників на двох перших раундах європейської серії (іспанська Baja TT Dehesa de Extremadura у квітні та Rally Greece Offroad у минулі вихідні). Але, з іншого боку, таке відокремлення Кубка Європи подарувало багатьом європейським приватним командам та екіпажам «другого ешелону» шанс поборотися за офіційний міжнародний титул – тому вже зараз почали стрімко підтягуватися нові учасники (особливо з Піренеїв)…

Грецький раунд у минулі вихідні запам’ятався в першу чергу складним маршрутом з повільними допами – на бойовій дистанції 443,07 км середня швидкість переможця Rally Greece Offroad становила лише 66,1 км/год! Фаворитом вважався польський екіпаж Міхала Малушиньского на Mini JCW Rally, який має досвід виступів у Кубку світу та у квітні виграв Baja TT Dehesa de Extremadura, стартовий раунд європейського Кубка 2022 року… Однак у Греції поляки помітно пригальмували, коли на першій великій спецділянці втратили чимало часу через прокол – набрати оптимальний темп не вдалося, тому Малушиньскі змушений був задовольнитися лише четвертою позицією на фініші. Втім, цього результату Міхалу цілком вистачило, щоб зберегти лідерство в загальному заліку Кубка Європи – хоч і з мінімальним відривом (56 очок проти 55 у португальця Педру Діаша да Сілви). У цілому грецька баха минула під знаком повної переваги представників Португалії, які «прихопили» собі всі три місця на подіумі – перемогу святкував Енріке Сілва на незвичному прототипі-пікапі Mercedes Proto 350, компанію йому склали Педру Діаш да Сілва (Volkswagen Amarok) і Алешандре Франку (ще один прототип Mercedes V230T). Наступна зустріч лідерів очікується вже за п’ять тижнів на трасі Italian Baja (8-10 липня).

P.S. Тим часом прилетіла новина про чергові проблеми з календарем FIA World Rally-Raid Championship. Як відомо, на початку весни через війну росії з Україною скасували Kazakhstan Rally, третій раунд першості (був запланований на 24-30 квітня). Зараз неприємності підстерегли іспанський ралі-рейд Andalucía Rally, який повинен був відбутися 7-12 червня – через аномальну спеку та ризик великих пожеж в регіоні організатори та промоутер чемпіонату світу змушені були прийняти рішення про перенесення змагання на осінній термін.

Rally Greece Offroad
1. Сілва/Дамазіу (P, Mercedes Proto 350) 6:41.55,0
2. Діаш да Сілва/Жезуз (P, Volkswagen Amarok) +3.29,7
3. Франку А./Франку Р. (P, Mercedes V230T) +5.16,9
4. Малушиньскі/Кужея (PL, Mini JCW Rally) +14.30,6
5. Наварро/Сола (E, Can-Am Maverick) +22.56,3

Кубок Європи з бах, абсолют (після двох етапів)
1. Малушиньскі (PL) – 56
2. Діаш да Сілва (P) – 55
3. Сілва (P) – 39
4. Наварро (E) – 36
5. Франку (P) – 28

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Rally Greece Offroad

01-06-2022 33421
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца