WRC-2019: на початкових позиціях

Отже, в WRC 2019 року минула вже рівно половина сезону – тобто відбулися сім етапів з чотирнадцяти. Тепер можна спробувати як підвести підсумки першої половини чемпіонату, так і зробити якийсь прогноз на літо-осінь… Один факт не викликає жодних сумнівів – в особистому заліку за вищий титул боротимуться тільки три екіпажі – француза Себастьяна Ож’є (Citroën Racing), естонця Отта Тянака (Toyota Gazoo Racing) та бельгійця Тьєррі Ньовілля (Hyundai Motorsport). Причому їх битва фактично розпочинається заново – всі три фаворити йдуть в інтервалі 10 очок, а це не так вже й багато, як би хотілося будь-кому з претендентів… При бажанні можна трохи пофантазувати і припустити, що хтось ще цього літа спроможеться підвищити темп скласти конкуренцію «Великій трійці». Ось тільки питання – а кому зараз це під силу? Крісу Міку? Ярі-Матті Латвалу? Елфіну Евансу? Андреасу Міккельсену? У подібне віриться з великими труднощами – особливо з урахуванням того очевидного факту, що їх відставання за очками від Топ-3 є мінімум двох-триразовим…

Citroën Total WRT. У французькій команді все досі тримається на Себастьянові Ож’є – шестиразовий чемпіон світу в останні пару років перетворився на справжнього впертого бійця, готового боротися до самого фінішу. Його результати в 2019 році красномовні – в першій половині сезону французу лише одного разу не вдалося фінішувати в Топ-3 (дві перемоги плюс чотири подіуми в семи стартах). Крім того, він практично перестав скаржитися на невигідні стартові позиції і міркувати про нерівні шанси – зараз всі його коментарі на цю тему зазвичай зводяться до репліки «Так, доведеться стартувати першим, буде важко». Цікаво, що в 2019 році Ож’є уже встиг відсвяткувати відразу три «ювілеї» – 45 перемог на етапах WRC плюс по черзі досяг позначки у 2000 і 2100 набраних очок за кар’єру. Якщо він збереже такий темп до фінішу сезону, то підкорить вершину в 2200 очок. На жаль, з другим номером у Citroën відверті негаразди – Есапекка Лаппі активно колекціонує проблеми (вже три сходи в семи стартах). Більш того, фін 19 очок з 34 здобув в одній гонці – завдяки подіуму в Швеції.

Toyota Gazoo Racing WRT. Беззаперечним лідером японсько-фінської команди вже другий рік залишається Отт Тянак – естонець, незважаючи на збій на етапах на Корсиці і в Аргентині, продовжує оновлювати всі свої особисті рекорди. Три перемоги в першій половині сезону, 140 очок після семи етапів – такого успішного старту в WRC у Отта ще не було! Результати естонця дійсно вражають, особливо якщо згадати, що до того його вищим досягненням за кількістю очок за підсумками сезону були 191 пункт в 2017 році (для цього йому знадобилися все 13 стартів) – якщо в нього не буде грандіозного провалу влітку-восени, то цей рекорд напевно буде побитий. У командному заліку у Toyota Gazoo Racing зараз далеко не все так чудово – мало того, що Ярі-Матті Латвала вже майже півроку «шкутильгає» з проблемами і неприємностями, так ще і Кріс Мік поховав свою результативну серію, коли в Португалії старанно упустив практично гарантований подіум… Що фіну, що ольстерцю відступати нікуди – ще пара таких провалів, і про Кубок виробників тойотівцям можна забути.

Hyundai Motorsport. Цікаво, що у корейсько-німецької команди приблизно така ж проблема, що і у її головних суперників – є явний лідер Тьєррі Ньовілль, який веде боротьбу за найвищий титул, але загальна командна стабільність все одно «кульгає». Поки що ситуацію рятує довга «лава запасних» з трьох екіпажів (Андреас Міккельсен, Себастьян Льоб, Даніель Сордо), яка все ж забезпечила Hyundai Motorsport лідерство в Кубку виробників. Але що буде далі – важко сказати… Наприклад, Льоб зараз бере тривалу паузу і повернеться на світові траси тільки в жовтні, на етапі в Каталонії. Міккельсена постійно «жбурляє» вгору-вниз – через що його статус другого номера знаходиться під чималим знаком питання, особливо після того, як норвежця двічі замінювали в складі команди… За великим рахунком, залишається сподіватися тільки на Сордо – в цілому, він стабільнішій і акуратніший, хоч теж не застрахований від прикрих проблем. До речі, у Тьєррі Ньовілля в цьому році теж було три «ювілеї», як у Ож’є – 10 перемог на етапах WRC плюс 1000 і 1100 очок за кар’єру.

M-Sport Ford WRT. Після втрати двох найсильніших екіпажів протягом року (спочатку пішов Отт Тянак, потім його приклад наслідував Себастьян Ож’є) британська команда міцно закріпилася на останньому місці в Кубку виробників – і якихось стрімких змін на краще поки не передбачається. Але явним аутсайдером M-Sport все одно не назвеш – обидва його основних екіпажі, Елфіна Еванса і Теему Сунінена, дуже непогано працюють в стилі Ож’є. Тобто методично ставлять перед собою завдання в кожній окремо взятій гонці і йдуть до цієї мети, що поступово і знаходить відображення в турнірній таблиці – валлієць з фіном вже спокійно розташувалися в середині Топ-10. Принаймні, Еванс і Сунінен зараз вже потроху випереджають свої торішні показники – Елфін в семи гонках вже здобув 65 очок (при тому, що за весь минулий сезон він спромігся нашкребти 80 пунктів), а Теему завдяки чотирьом поспіль успішним фінішам накопичив 44 очка (на даний момент його особистий рекорд за підсумками сезону становить 54 бали). Поки що стабільність обох екіпажів приносить результат…

Чемпіонат світу, пілоти (після семи етапів)
1. Ож’є (F) – 142
2. Тянак (EE) – 140
3. Ньовілль (B) – 132
4. Еванс (GB) – 65
5. Мік (GB) – 56
6. Сунінен (FIN) – 44
7. Льоб (F) – 39
8. Латвала (FIN) – 38
9. Міккельсен (N) – 36
10. Лаппі (FIN) – 34

Кубок виробників (після семи етапів)
1. Hyundai Motorsport – 202
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 182
3. Citroën Total WRT – 158
4. M-Sport Ford WRT – 122

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Citroen, Hyundai, Toyota, M-Sport

11-06-2019 10024
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца