WRC-2019: на межі зриву

Валлійський етап чемпіонату світу вийшов різноплановим – десь частково прояснив ситуацію в WRC, а десь додав нову порцію хаосу. І якщо в особистому заліку за два етапи до фінішу сезону є явний лідер, естонський екіпаж Отта Тянака таМартіна Ярвеойі (28 очок відриву від найближчого переслідувача у випадку вдалого збігу обставин можуть забезпечити достроковий титул вже через тиждень в Іспанії), то в Кубку виробників триває запекла сутичка між Hyundai Motorsport та Toyota Gazoo Racing – розрив становить усього лише вісім очок на користь корейської марки. Так що як мінімум в Каталонії можна чекати чого завгодно… По-перше, кожен бал і кожна позиція на фініші будуть на вагу золота – всі сили команд кинуть на те, щоб максимально результативно розіграти свою партію (причому обов’язково з урахуванням інтересів своїх прем’єр-пілотів). По-друге, завжди існує реальна загроза, що хтось із «другої лінії» (наприклад, Есапекка Лаппі, Елфін Еванс, Теему Сунінен) раптом сплутає карти фаворитам. Який же стан справ в командах після Wales Rally GB?

Toyota Gazoo Racing WRT. Попри блискучі успіхи Отта Тянака (естонець все ж цього року виграв половину етапів, шість з дванадцяти!), японсько-фінська команда балансує на самому краєчку – вистачить невеликого зриву на зразок того, який стався місяць тому в Туреччині, щоб гарантовано віддати ініціативу в Кубку виробників опонентам з Hyundai Motorsport. Найбільшою проблемою досі залишається нестабільність Кріса Міка та Ярі-Матті Латвали – обидва з однаковим успіхом можуть як видати відмінний результат, так і майже одночасно провалитися… Крім того, на всіх тисне кадрова невизначеність – вже настав жовтень, але ні в кого з екіпажів основного складу немає контракту на наступний сезон. Справа дійшла до того, що Тянак не зміг знайти спільної мови з шефом команди Томмі Мякіненом і вже веде переговори з керівництвом Toyota Motor Corporation. А у Міка з Латвалою залишилося лише два старти, щоб найкраще довести свою цінність для команди – і це на тлі постійних чуток про майбутній прихід фіна Калле Рованпері на місце одного з них…

Hyundai Motorsport. В особистому заліку у корейсько-німецької команди справи йдуть досить-таки сумно – шанси Тьєррі Ньовілля на чемпіонський титул впали до найнижчої позначки за останні три сезони. Все ж відіграти 41 очко відставання за два етапи – завдання непросте навіть для таких монстрів, як Себастьян Льоб в золоті часи Citroen Racing або Себастьян Ож’є в «танковій дивізії» VW Motorsport. Зате в боротьбі за Кубок виробників практично у всіх екіпажів Hyundai Motorsport розв’язані руки – в особистому заліку їм втрачати майже нічого, зате можна добряче ризикнути, завдати масованого удару по тойотівцям та різко відірватися від них в командному заліку. Цікаво, що останнім часом Андреас Міккельсен став чудовим другим номером – він зараз помітно додав у швидкості та стабільності, що озволило команді з Альценау успішно парирувати атаки суперників з Toyota Gazoo Racing. Статистика норвежця говорить за себе – якщо рік тому він набрав 84 очки в 13 стартах, то зараз на його рахунку вже 102 очки в 10 стартах! Навіть шкода, що його не буде в Іспанії…

Citroen Racing. Французька команда докладає максимум зусиль, щоб продовжити боротьбу за титул для Себастьяна Ож’є – принаймні, француз восени на двох етапах набрав більше очок, ніж за все літо в чотирьох стартах! Але все одно помітно, що спроба повторити успішну стратегію «Подвійного шеврона» десятирічної давності (тоді практично все було зав’язано на непереможному Себастьяні Льобі, здатному поодинці набрати більше очок, ніж будь-яка інша команда) виявилася невдалою. Суперники вже давно знайшли «протиотруту» й активно використовують принцип «гнучкого складу», коли на тому чи іншому ралі можна виставити свіжі сили або відповідного фахівця з даного типу траси… В будь-якому випадку, зараз важко розраховувати на ефективну боротьбу, маючи у своєму розпорядженні лише два екіпажі – тим більш, один з них особливою стабільністю не відрізняється (Есапекка Лаппі досі ніяк не може як слід «приручити» свій Citroen C3 WRC). Залишається сподіватися лише на те, що Себастьян Ож’є раптом змінить хід боротьби на свою користь.

M-Sport Ford WRT. Британська команда зараз найбільше нагадує відомого стійкого олов’яного солдатика – які б неприємності та халепи на неї не сипалися, підопічні Малкольма Уілсона все ж продовжують наполегливо «вигризати» хоч якісь очки та за будь-яких умов. І слід зазначити, що у британців зараз є справжній лідер довгоочікуване повернення Елфіна Еванса помітно змінило ситуацію на краще… Принаймні, валлієць після трьох пропущених етапів поспіль відразу фінішував п’ятим на рідному Wales Rally GB і знову націлився на місце в Топ-5 за підсумками сезону. Причому навіть з вимушеними «канікулами» (стартував тільки на дев’яти етапах з дванадцяти) Еванс вже спромігся набрати більше очок, ніж за весь минулий сезон – 90 проти 80… Можливо, це звучить занадто оптимістично (хоча у Малкольма Уілсона іншого настрою, здається, просто не буває), але складається враження – M-Sport Ford WRT не поспішаючи формує «кістяк» команди на пару років вперед (Елфін Еванс, Теему Сунінен) та спробує посилити його ще кимось (наприклад, Калле Рованперею).

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 240
2. Ож’є (F) – 212
3. Ньовілль (B) – 199
4. Міккельсен (N) – 102
5. Мік (GB) – 98
6. Еванс (GB) – 90
7. Латвала (FIN) – 84
8. Лаппі (FIN) – 83
9. Сунінен (FIN) – 83
10. Сордо (E) – 72

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 340
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 332
3. Citroën Total WRT – 278
4. M-Sport Ford WRT – 200

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото dai-sport.com, Toyota, Hyundai, Citroen, M-Sport

17-10-2019 11268
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца