WRC-2019: багатополярний світ

Кілька років тому в ралійних чемпіонатах світу існувала досить проста і зрозуміла картина – завжди є потужна команда-фаворит, яка разом зі своїм прем’єр-пілотом буквально зносить всіх суперників на своєму шляху до вершини (спочатку був Citroen з Себастьяном Льобом, потім прийшов Volkswagen з Себастьяном Ож’є). Якось за інерцією щось подібне продемонстрував M-Sport WRT, який два з половиною роки тому зібрав насправді найпотужніший і збалансований склад (Ож’є, Тянак, Еванс) – що і дозволило команді Малкольма Уілсона в 2017 році досягти найвищого успіху в своїй історії, тобто завоювати чемпіонські титули як в особистому заліку, так і в Кубку виробників. Але рік тому подібного домінування вже не спостерігалося – якщо Себастьян Ож’є знову приніс M-Sport вищий титул в абсолютному заліку, то в Кубку виробників найсильнішою стала вже команда Toyota… На даний момент ситуація майже не змінилася – WRC досі являє собою багатополярний світ, де дуже помітна перевага в якомусь одному напрямку взагалі не гарантує подібного успіху в іншому…

Toyota Gazoo Racing. Японсько-фінська команда в цьому році ніяк не може збалансувати свій склад – якщо Отт Тянак залишається на висоті і навіть трохи додав у порівнянні з минулим роком, то «зв’язка» з Ярі-Матті Латвали і Кріса Міка виявилася не настільки ефективною, ніж минулорічний тандем Латвала-Лаппі… Хоча в першій половині сезону був період, коли здавалося, що Кріс Мік насправді дуже непогано замінив Есапекку Лаппі – регулярно фінішував в Топ-10 і набрав 54 очки в п’яти стартах. Але потім все «посипалося» … А Ярі-Матті Латвалу лихоманить з самого початку – фін тільки на дев’ятому етапі (і то на домашніх трасах) зумів завершити гонку на подіумі. Фактично, зараз майже весь командний залік тримається на Тянаку – естонець сам-один набрав 151 пункт, в той час Мік з Латвалою удвох спромоглися взяти лише 87 очок… Чи зміниться ситуація на краще? Невідомо. А поки що можемо привітати Естонію з подвійним ювілеєм – 10 перемог у Отта Тянака та 15 перемог естонських раллістів на етапах WRC (ще п’ять є на рахунку у Маркко Мяртіна).

Citroën Total WRT. Французькій команді важко позаздрити… По-перше, вже минули ті благословенні часи, коли Citroen Racing отримував солідне фінансування – бюджет сильно скоротили, це змусило обмежитися лише двома екіпажами протягом сезону, що майже миттєво поставило хрест на шансах «Подвійного шеврона» поборотися за перемогу в Кубку виробників. По-друге, просто отримати двох відмінних пілотів – це ще не гарантія успіху… І якщо Себастьян Ож’є все ще наполегливо веде боротьбу за титул (але все ж ніяк не може перехопити ініціативу), то Есапекка Лаппі зовсім не схожий на себе самого в складі Toyota Gazoo Racing рік тому. І навіть його подіум в рідній Фінляндії поки не викликає особливого оптимізму – півроку назад в Швеції він теж став другим, але потім стрімко провалився. «Перекіс» дуже помітний – Лаппі в двох гонках взяв 37 очок, а в інших семи тільки 21… В Citroën Total WRT зараз приблизно та ж сама картина, що і в Toyota Gazoo Racing – лідер команди сам-один набирає більше половини всіх очок в Кубку виробників (у Ож’є 134 з 198)…

Hyundai Motorsport. Команда з Альценау вже шостий рік поспіль безуспішно б’ється об «фінську стіну», коли жоден її екіпаж не може пробитися на подіум Neste Oil Rally Finland. Не став винятком і 2019 рік – максимум, що вдалося досягти, це четверте місце Андреаса Міккельсена (норвежець завдяки цьому успіху подолав бар’єр в 750 очок за кар’єру). Цікаво, що досить нерівна кадрова політика (за дві третини сезону Hyundai Motorsport задіяв вже п’ять різних екіпажів) вийшла несподівано успішною – адже навіть якщо лідер Тьєррі Ньовілль стикається з проблемами або втрачає темп під час змагань, його колеги у більшості випадків все ж встигають якось прикрити «дірку» в лінії фронту і наполегливо витягають команду на перше місце в Кубку виробників (бельгієць набрав 121 пункт з 262, тобто навіть менше половини всіх командних очок). Але попереду ще п’ять етапів – якщо суперники з Toyota Gazoo Racing зуміють зберегти таку результативність, як у Фінляндії (тобто Тянак виграє, а Мік або Латвала заїжджають на подіум), то на Hyundai Motorsport чекають непрості часи…

M-Sport Ford WRT. У британської команди досі зберігається статус аутсайдера в Кубку виробників, але її екіпажі все одно завзято чинять опір і намагаються за будь-якої нагоди або взяти якомога більше очок, або навіть дотягнутися до подіуму. Шкода тільки, що в M-Sport отримали серйозну кадрову «пробоїну», коли Елфін Еванс отримав травму і пропустить мінімум дві гонки, в Фінляндії і Німеччини – все ж валлієць в цьому році був одним з найстабільніших учасників чемпіонату і навіть після пропущеної гонки досі йде четвертим в загальному заліку, випереджаючи Андреаса Міккельсена, Ярі-Матті Латвалу, Есапекку Лаппі і Кріса Міка… Теему Сунінен хоч і не надто порадував швидкістю на рідних фінських трасах, але все ж відмінно здійснює функції другого номера (в нього вже шість результативних фінішів поспіль) та майже наздогнав Еванса за кількістю набраних командних очок – у валлійця 74 пункти, а у фіна вже 72. На жаль, британець Гас Грінсміт поки не надто справляється з роллю пілота вищої ліги – два сходи в двох стартах на за кермом техніки WRC.

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 180
2. Ож’є (F) – 158
3. Ньовілль (B) – 155
4. Еванс (GB) – 78
5. Міккельсен (N) – 71
6. Сунінен (FIN) – 66
7. Мік (GB) – 60
8. Лаппі (FIN) – 58
9. Латвала (FIN) – 56
10. Сордо (E) – 52

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 262
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 238
3. Citroën Total WRT – 198
4. M-Sport Ford WRT – 158

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Citroen, Hyundai, M-Sport

13-08-2019 7195
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца