Wales Rally GB: подвійний удар Тянака!

Всім, хто встиг звикнути до великих перерв перед Power Stage (регрупінг, формування нового порядку старту, на що зазвичай іде десь півтори-дві години), фінальна частина нинішнього Wales Rally могла б здатися якоюсь неправдоподібно швидкою. Тільки-тільки встигли додивитися події на передостанній спецділянці, як майже відразу ж починається «фінальний концерт» з роздачею додаткових призових очок! Довелося мало не на ходу видивлятися, в якому ж порядку вирушатимуть на трасу екіпажі – точніше, скільки учасників на автомобілях R5 поставлять на перші стартові позиції? Виявилося, що цілих п’ять – два лідери WRC-2 Pro (Калле Рованперя з Яном Копецкім) плюс трійка найшвидших екіпажів WRC-2 (тобто Петтер Сольберг, П’єр-Луї Лубе, Адрієн Фурмо). І тільки потім приходить час «десерту» у вигляді дев’яти заводських екіпажів на техніці WRC.

Треба визнати, з представників дивізіону WRC-2 майже ніхто не поспішав кидатися в бій – прикро було б втратити все зароблене за три з половиною дні на фінальних шести з половиною кілометрах… У підсумку, Калле Рованпера з Яном Копецкім спокійно фінішували і гарантували Skoda Motorsport третій в цьому році переможний дубль в заводському заліку WRC-2 Pro (після Португалії та Сардинії). У «приватному секторі» (чи в «звичайному» WRC-2) події були набагато цікавішими – все ж Петтер Сольберг в своєму прощальному виступі досяг блискучого подвійного успіху, тобто здобув перемогу в заліку WRC-2, а також фінішував в Топ-10 абсолюту! І, до речі, це була вже друга перемога екіпажу на Volkswagen Polo GTI R5 на етапах WRC-2 – перша відбулася ще в лютому, коли в Швеції впевнено виграв ще один норвежець, Оле Хрістіан Вейбю…

Коли ж на трасу нарешті вирушили екіпажі на WRC, перша несподіванка не змусила себе чекати – Есапекка Лаппі (Citroen C3 WRC) миттєво подолав чотирихвилинний бар’єр і показав час 3.59,6. Після цього почалося досить-таки довге очікування – хто зуміє перевершити результат фіна? Крейг Брін (Hyundai i20 Coupe WRC) відразу ж спробував побити цей час, але йому не вистачило лише 0,6 с – 4.00,2… Від Понтуса Тідеманда не ждали особливих досягнень, тому його результат 4.04,7 був дуже передбачуваним. Зате здивував Андреас Міккельсен – норвежець показав на рідкість посередній час (всього лише 4.06,1) і тим самим фактично визнав свою капітуляцію в битві за п’яту позицію з Елфіном Евансом. Багато хто очікував, що валлієць «вистрілить» також на Power Stage (адже саме він вранці при першому проїзді показав найкращий час на цьому допі), але йому не вистачило якоїсь дещиці – Еванс пролетів по трасі рівно за 4.00,0 і відстав від Лаппі на 0,4 секунди.

Потім знову настало коротке затишшя – Кріс Мік (Toyota Yaris WRC) спробував «зачепитися» за якісь бонусні очки, але не надто наполягав на цьому й обмежився результатом 4.01,5. А ось Себастьян Ож’є (Citroen C3 WRC) все ж вирішив як слід погаласувати наостанок – якщо йому не вдалося поборотися за перемогу в ралі, то треба спробувати взяти максимум очок на Power Stage. І у нього це дуже непогано вийшло – випередив свого колегу Есапекку Лаппі та поліпшив його результат на півсекунди (3.59,1)! Тьєррі Ньовілль теж непогано атакував, але спромігся лише повторити час Елфіна Еванса – тобто теж проїхав фінальний доп рівно за чотири хвилини. Після цього залишалося тільки дочекатися виступу Отта Тянака – чи побажає естонець повоювати за додаткові очки чи його цілком влаштують основні 25 очок за перемогу? Його відповідь на всі ці питання була нищівною – Тянак стрімко атакував і зумів перевершити час Ож’є (3.58,6 проти 3.59,1), завдяки чому здобув в Уельсі повний комплект очок! І тепер в чемпіонаті світу за два етапи до фінішу естонець впевнено випереджає найближчого суперника, Себастьяна Ож’є, аж на 28 очок – є чудова можливість вже в Іспанії завоювати титул!

Power Stage
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3.58,6
2. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +0,5
3. Лаппі/Ферм (FIN, Citroen C3 WRC) +1,0
4. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +1,4
5. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +1,4

Wales Rally GB
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:00.58,0
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +10,9
3. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +23,8
4. Мік/Маршалл (GB, Toyota Yaris WRC) +35,6
5. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +48,6
6. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +58,2
7. Тідеманд/Флоене (S/N, Ford Fiesta WRC) +5.23,8
8. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +9.25,0
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5 evo) +10.51,1
10. Сольберг П./Міллз (N/GB, VW Polo GTI R5) +11.36,1

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Тянак (EE) – 240
2. Ож’є (F) – 212
3. Ньовілль (B) – 199
4. Міккельсен (N) – 102
5. Мік (GB) – 98
6. Еванс (GB) – 90
7. Латвала (FIN) – 84
8. Лаппі (FIN) – 83
9. Сунінен (FIN) – 83
10. Сордо (E) – 72

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 340
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 332
3. Citroën Total WRT – 278
4. M-Sport Ford WRT – 200

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Twitter (Petter Solberg), Michelin

06-10-2019 16071
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца