Wales Rally GB: чия територія?!

Перед британським етапом чемпіонату світу 2018 року є тільки одна річ, яка не викликає жодних сумнівів – в Уельсі буде насправді «спекотно» на всіх без винятку позиціях, а не тільки в боротьбі за чемпіонський титул… Особливо «веселим» повинен бути підрахунок очок в цьому ралі, особливо за підсумками Power Stage – тому що організатори Wales Rally GB зламали стандартний формат етапу WRC і відмовилися провести Power Stage в якості фінального допа. У підсумку, склалася дуже цікава картина – в якості «призової» спецділянки пройде СД20 Gwydir (14,76 км), після чого учасників чекають ще три допи до фінішу ралі. Цей фінт викликав певні наслідки… По-перше, жодних «перетасовувань» в стартовому ордері перед Power Stage. По-друге, бонусні очки отримають тільки ті екіпажі, які зможуть завершити всю гонку. Простіше кажучи, якщо якийсь екіпаж виграв Power Stage, а потім зійшов на одній з наступних спецділянок, то свої п’ять бонус-очок віддасть тому, хто показав другий час – і так далі… Тобто призерів Power Stage ми дізнаємося тільки після фінішу ралі.

Зараз є величезна кількість питань, які миттєво виникають перед черговим зіткненням трійки претендентів на чемпіонський титул, а головне звучить дуже просто – у кого буде перевага на валлійських трасах? Ні у кого з фаворитів немає можливості зіграти на «утримання рахунку», в будь-якому випадку їм усім доведеться лізти в саме пекло битви і боротися за кожну позицію. Отже, у кого які плюси і мінуси? Тьєррі Ньовілль відмінно провів середину сезону, завдяки чому став лідером, але зараз пішли якісь «стрибки» вгору-вниз – і куди ця ламана «крива» виведе в Уельсі, ніхто навіть не уявляє. Себастьян Ож’є свого часу чотири рази перемагав на Wales Rally GB (спільний рекорд з Ханну Мікколою та Петтером Сольбергом), але у француза є дві сумнівні позиції – стабільність екіпажу і потенціал його оновленого Ford Fiesta WRC. Ніби в найкращій ситуації зараз перебуває Отт Тянак – тим більш, що тойотівці після Туреччини повернулися до нових шасі з двигунами (на яких вже виграли Фінляндію і Німеччину). Але трохи бентежить, що у естонця вже є три перемоги поспіль – чим довше триває така серія, тим вище ймовірність невдачі в наступній гонці. І не забуваємо, що в Уельсі виступає не тільки тріо лідерів, а й інші екіпажі, які не відмовляться від нагоди влізти в самий «епіцентр» цієї битви.

У заліку WRC-2 начебто все просто і очевидно – головним фаворитом є Понтус Тідеманд з Skoda Motorsport, якому після недавньої невдачі в Туреччині вже ніяк не можна програвати на Туманному Альбіоні. Але для цього від шведа потрібні дотримання мінімум двох обов’язкових умов – не припускатися помилок (ще один виліт або поломка негайно «впустять» шанси Понтуса на другий поспіль титул до мінімальної позначки) і якомога уважніше стежити за суперниками. Принаймні, декого з юніорів дійсно не варто недооцінювати… Наприклад, 18-річний фін Калле Рованперя в цьому році вже встиг пару раз показати свої зуби. З’явився ще й такий непередбачуваний фактор, як Оле Хрістіан Вейбю – норвежець після недавнього вигнання з Skoda Motorsport негайно пересів на новенький напівзаводський Citroen C3 R5. І тепер уже ніхто не знає, що Вейбі може створити на цій машині – чи то буде акуратно її освоювати, то чи просто завалить гонку (як Стефан Лефевр), чи то вирішить як слід побешкетувати і сплутати всім фаворитам карти! До речі, в монопривідній категорії WRC-3 теж очікується дещо цікаве – у фіна Тайско Ларіо є чудовий шанс стати новим лідером в цьому заліку і «відсунути» вбік всіх учасників Junior WRC, які до того диктували умови в моноприводі…

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ньовілль (B) – 177
2. Тянак (EE) – 164
3. Ож’є (F) – 154
4. Лаппі (FIN) – 88
5. Латвала (FIN) – 75
6. Міккельсен (N) – 75
7. Сордо (E) – 60
8. Сунінен (FIN) – 54
9. Еванс (GB) – 53
10. Паддон (NZ) – 49

Кубок виробників
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 284
2. Hyundai Motorsport – 279
3. M-Sport Ford WRT – 244
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 169

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Hyundai, Toyota, M-Sport

03-10-2018 10255
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца