Vodafone Rally de Portugal: побоїще в фіналі

Після того, як сьогодні вранці вистачило лише сорока кілометрів спецділянок, щоб миттєво виставити з гри Есапекку Лаппі (переворот, серйозні пошкодження підвіски) і майже повністю знищити насправді реальний шанс Toyota Gazoo Racing на переможний дубль в ралі (несподівана помилка Кріса Міка на передостанньому допі дозволила Тьєррі Ньовіллю «вклинитися» між двома тойотівськими екіпажами), все без винятку чекали на фінальний Power Stage з величезним нетерпінням і з анітрохи не меншими побоюваннями. Хто знає, які ще сюрпризи зможе підкинути екіпажам знаменита спецділянка Fafe з його карколомним трампліном? Можна без особливих зусиль пригадати, як свого часу на цьому трампліні летіли шкереберть деякі учасники WRC-2 – фін Ярі Кетомаа в 2015 році або француз Квентін Жільбер двома роками пізніше… І хто поручиться, що щось подібне не станеться з кимось із заводських екіпажів з вищої ліги? Особливо після «бенефісу» Лаппі та Міка.

Регруппінг перед Power Stage організатори здійснили без зайвих фантазій – тобто переставили всі екіпажі на WRC згідно їх поточних позицій в гонці (в зворотному порядку, від Даніеля Сордо до Отта Тянака), а на перші стартові місця кинули три заводських екіпажі з WRC-2 Pro (Мадс Остберг, Ян Копецки, Калле Рованперя). В якості початкового орієнтиру був прийнятий переможний час Отта Тянака, показаний сьогодні вранці (6.38,6) – можна було також легко оцінити, яку перевагу має техніка WRC над R5 на португальському гравії… Що й показав результат Остберга на Citroen C3 R5 – 7.04, 7, тобто майже на півхвилини гірше (точніше, різниця склала 26,1 с на дистанції 11,18 км). Обидва екіпажі Skoda Motorsport, Калле Рованпері і Яна Копецкого, вирішили за краще не особливо форсувати темп на фінальному допі – бонуси їм не світять, зате переможний дубль в WRC-2 Pro на новітніх Skoda Fabia R5 Evo і подвійний фініш в Топ-10 абсолюту вони забезпечили.

Першими з представників вищої ліги на Power Stage стартували два екіпажі Hyundai Motorsport, Даніеля Сордо і Себастьяна Льоба. Якщо іспанець показав пристойну швидкість (6.40,1, або на півтори секунди гірше, ніж ранковий результат переможця), то ельзасець успішно зіпсував кінцівку своєї дуже невдалої гонки – пошкодив задню підвіску, з труднощами дошкандибав до фінішу спецділянки і програв одноклубнику більше хвилини… Після чого Льоб взагалі зупинився за фінішним створом – схоже на те, що він не зможе навіть дотягнути до останнього контрольного пункту. А за кілька хвилин збулося одне з основних побоювань сьогоднішнього дня – легендарний трамплін все ж «спіймав» чергову жертву, коли британець Гас Грінсміт трохи відхилився від оптимальної траєкторії і після стрибка «приземлився» точно на земляний укіс… «Рикошетом» дісталося Ярі-Матті Латвалі – через аварію Гаса фін скинув швидкість, втратив десь півтори хвилини і тепер чекатиме, коли судді нарешті приймуть рішення, який саме розрахунковий час йому запишуть за підсумками Power Stage.

Гонку довелося призупинити на кілька хвилин, щоб без перешкод відтягнути з траси пошкоджений Ford Fiesta WRC Грінсміта. Але якщо хтось вирішив, що на цьому все сюрпризи Power Stage були вичерпані, той дуже глибоко помилявся – це була тільки прелюдія до невеличкого кошмару… І якщо заїзди Елфіна Еванса, Теему Сунінена і Себастьяна Ож’є не принесли сюрпризів (француз вирвався на перше місце з часом 6.35,0), то Кріс Мік остаточно добив всіх своїх прихильників – мало того, що він на попередній спецділянці втратив друге місце на користь Тьєррі Ньовілля, так зараз ольстерець взагалі поховав для себе всю гонку, коли примудрився вискочити на узбіччя, розвалити підвіску і заблокувати трасу. І сталося це через 500 метрів після старту Power Stage! Чергова пауза в заїздах, поки евакуюють Toyota Yaris WRC, яка стала своєрідним пам’ятником надіям японсько-фінської команди якщо не на переможний дубль в гонці, так хоча б на подвійний фініш на подіумі…

Після всієї цієї смиканини нервів пішла непогана атака Ньовілля – бельгієць намагався випередити Себастьяна Ож’є, але все ж відстав від нього на 0,9 секунди… Залишалося тільки із завмиранням серця дочекатися заїзду лідера гонки – Отт Тянак ледь не виграв Power Stage, але на самому фініші втратив приблизно півтори секунди і обмежився третім часом. Зате естонець здобув другу поспіль перемогу і третю в сезоні – непогана втіха за такий жахливий командний провал на фініші португальського ралі. Тепер залишається в черговий раз визнати, що Себастьян Ож’є знову стрімко і віртуозно розіграв свою партію під назвою «Дістатися до подіуму навіть за найгірших умов»… Коли ж почався підрахунок набраних очок в Португалії, відразу склалася насправді дуже цікава картина – завдяки перемозі на Power Stage Ож’є все одно залишається лідером чемпіонату світу і на два очки випереджає Тянака! Тут вже мимоволі замислишся – чи естонець не скинув навмисне свою швидкість на фініші фінального допа, щоб залишитися на другій позиції в загальному заліку WRC? Адже через пару тижнів відбудеться етап на Сардинії, а стартувати найпершим на тамтешніх трасах – це тільки купа зайвих проблем…

Power Stage
1. Ожье/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) 6.35,0
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,9
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +1,6
4. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +4,0
5. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,1

Vodafone Rally de Portugal (попередні результати)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) 3:20.22,8
2. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +15,9
3. Ож’є/Інграссія (F, Citroen C3 WRC) +57,1
4. Сунінен/Салмінен (FIN, Ford Fiesta WRC) +2.41,5
5. Еванс/Мартін (GB, Ford Fiesta WRC) +7.08,3
6. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5 Evo) +10.34,2
7. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +11.28,2
8. Копецкі/Дреслер (CZ, Skoda Fabia R5 Evo) +11.41,9
9. Лубе/Ланде (F, Skoda Fabia R5) +12.46,3
10. Бергквіст/Барт (S, Ford Fiesta R5) +14.28,4

Чемпіонат світу (пілоти)
1. Ож’є (F) – 142
2. Тянак (EE) – 140
3. Ньовілль (B) – 132
4. Еванс (GB) – 65
5. Мік (GB) – 56
6. Сунінен (FIN) – 44
7. Льоб (F) – 39
8. Латвала (FIN) – 38
9. Міккельсен (N) – 36
10. Лаппі (FIN) – 34

Кубок виробників
1. Hyundai Motorsport – 202
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 182
3. Citroën Total WRT – 158
4. M-Sport Ford WRT – 122

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Citroen, WRC

02-06-2019 16485
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца