Випробування Ралі «Фортеця»

Другий етап чемпіонату України, ралі «Фортеця» в Кам’янець-Подільському, став одним з найскладніших і найжорсткіших ралі за останні роки – з 42 екіпажів (серед них 11 іноземних учасників з Німеччини, Польщі, Литви та Естонії) фінішували лише 21 учасник, тобто рівно половина. За останні п’ять років можна пригадати тільки один раунд української першості, який забезпечив ще більш високий рівень втрат – херсонське Ралі «Чумацький шлях» 2015 року, де до фінішу дісталися лише 9 екіпажів з 21. Траса під Кам’янцем-Подільським стала серйозним випробуванням для всіх учасників і їх техніки – незважаючи на те, що дистанція допів Ралі «Фортеця» склала лише 109,17 км (з урахуванням скасування одного з чотирьох прологів в суботу), левова частка сходів була викликана різноманітними поломками (підвіска, привід, КПП) або вильотами з траси. Причому перші такі «подарунки» прилетіли вже в суботу на серії з чотирьох прологів (по два заїзди на міні-допах «Гала Готель» і «Фортеця») – наприклад, раптова «смерть» двигуна на Subaru Олександра Козлова…

З приводу того, хто саме стане переможцем Ралі «Фортеця», сумнівів взагалі ніхто не мав – у екіпажа Валерія Горбаня і Сергія Ларенса з Eurolamp WRT була повна і беззаперечна перевага над суперниками як в техніці (Mini JCW WRC), так і в класі (все ж на рахунку у Горбаня титули чемпіона України, Латвії, Естонії, рівно півсотні стартів в чемпіонаті світу плюс третє місце в P-WRC за підсумками сезону). Вже на пролозі негайно з’ясувалася різниця в швидкості – після 6,55 км відрив Горбаня склав уже 24 секунди. Отже, результат був закономірним – виграні всі допи, перевага українсько-естонського екіпажу на фініші склала понад сім хвилин. Другий екіпаж на Mini JCW WRC, Ігоря Чаповського і Івана Мішина, завоював п’яту позицію – пілот, який повернувся в ралі після дуже тривалої перерви (востаннє він стартував в жовтні 2010 року на етапі Кубка Лиманів, Ралі «Інгул»,), їхав в Кам’янець-Подільському практично «з нуля», тобто вперше стартував з новим штурманом і на ходу опановував техніку зовсім іншого рівня, ніж звична N-групова Subaru Impreza WRX STI.

Втім, обидва екіпажі на техніці WRC плюс всі іноземці боролися виключно за місця в абсолюті – наприклад, литовець Дарюс Бесявічюс (Mitsubishi Lancer Evo IX) і естонець Хенрі Франке (практично раритетна Subaru Impreza GT) успішно продерлися в середину Топ-10. Тим часом в національних заліках (тобто абсолют і група 4WD Open в чемпіонаті України) йшли свої битви, причому часом з дуже солідними «спецефектами» – чого тільки варті події на СД5 «Світязь», де буквально протягом кількох хвилин в одному і тому ж місці дружно «наскирдували» свої Lancer Evo Денис Лохман, Олександр Рогочій та Антон Корзун… Потім постраждали чемпіони 2018 Борис Ганджа і Євген Сокур, які впевнено лідирували в національному заліку, але під час повторного проїзду допа «Скринчук» поклали автомобіль на дах. Вони змогли продовжити боротьбу, навіть відіграли хвилину, але вище третього місця вже не встигли пробитися. Перемогу ж святкував екіпаж Юрія Хомицького і Андрія Рощенко, які відразу стали новими лідерами чемпіонату України в абсолюті. Порадував вболівальників також чемпіон України 2001 року Володимир Петренко – фінішував другим у національному абсолюті!

В моноприводі найшвидшими, з двохвилинним відривом стали лідери 2WD Open – екіпаж Максима Шикова і Анастасії Макової на Renault Clio, які зібрали на цьому ралі цілу колекцію нагород і досягнень. По-перше, в них вже друга поспіль перемога і впевнене лідерство в заліку 2WD Open, з сотнею очок зі ста максимально можливих. По-друге, у них на рахунку п’яте місце в національному абсолютному заліку на Ралі «Фортеця» – цей успіх дозволив їм вийти на шосту позицію в загальному заліку чемпіонату України. По-третє, екіпажу Шикова належить ще насправді цікаве досягнення – найдальший стрибок на трампліні, цілих 40 метрів! До всього цього переліку можна додати ще одну дуже цікаву деталь – екіпаж Шикова і Макової є єдиним, хто фінішував в Топ-10 абсолютного заліку на двох етапах поспіль (дев’яті місця на Ралі «Столиця» та Ралі «Фортеця»). Правда, в цю компанію найстабільніших екіпажів можна додати також дует Павла Копильця і Євгена Борщенка – у них теж є два поспіль фініші в Топ-10, але тільки в національному абсолютному заліку.

Дивізіон 2WD обіцяв чимало цікавих подій – адже в ньому можна було нарахувати мінімум трьох-чотирьох претендентів на перемогу (екіпажі Сергія Івченко, Павла Курбатова, Максима Євдокимова). Плюс не варто забувати про двох іноземних учасників на такий яскравій техніці, як знамениті Lada VFTS – німця Конрада Рюдігера і литовця Аурімаса Ейджюнаса, які рік тому вже встигли виступити на Ралі «Галіція». Тут теж не обійшлося без важкої «гри на виживання», коли Івченко зійшов через поломку КПП, Курбатов отримав п’ять хвилин «баласту» по Rally2… Але загальний підсумок вийшов аже дуже вражаючим – Аурімас Ейджюнас в блискучому стилі «вирулив» з усіх випробувань на трасі, на задньопривідній Lada VFTS вчинив справжній розгром всім суперникам на передньопривідній техніці і на шість хвилин випередив Максима Євдокимова. Той, в свою чергу, виграв в національному заліку 2WD і став лідером чемпіонату в своєму дивізіоні, де його вже на найближчих етапах чекатиме грандіозна битва за титул з Сергієм Івченком і Павлом Курбатовим…

Ралі «Фортеця»
1. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) 1:08.15,9
2. Хоміцький /Рощенко (UA, Subaru Impreza STi N12) +7.10,3
3. Петренко/Борейко (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +7.28,9
4. Ганджа/Сокур (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +8.08,2
5. Чаповський/Мішин (UA, Mini JCW WRC) +8.15,4
6. Бесявічюс /Тарайле (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +8.52,2
7. Франке/Лііман (EE, Subaru Impreza GT) +10.04,8
8. Проценко/Сергієнко (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +10.25,0
9. Шиков/Макова (UA, Renault Clio) +11.33,2
10. Єфімов/Щербаков (UA, Honda Civic Type-R EP3) +13.25,4

Чемпіонат України, абсолют (після двох етапів)
1. Хоміцький – 66
2. Корзун – 56
3. Шаповалов – 50
4. Петренко – 40
5. Ганджа – 40
6. Шиков – 33

Чемпіонат України, 4WD Open (після двох етапів)
1-2. Корзун – 50
1-2. Хоміцький – 50
3-4. Петренко – 40
3-4. Шаповалов – 40
5-6. Ганджа – 30
5-6. Топор – 30

Чемпіонат України, 2WD Open (після двох етапів)
1. Шиков – 100
2-3. Єфімов – 40
2-3. Рудьковський – 40
4-5. Горшков – 30
4-5. Сайфудінов – 30

Чемпіонат України, 2WD (після двох етапів)
1. Євдокимов – 71
2. Курбатов – 70
3. Івченко – 50
4. Білоусов – 40
5. Ільясов – 30

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Василюк Олександр (Sander Studio), Eurolamp WRC, Євген Хитрук

19-05-2019 29179
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца