Випробування Херсоном

Практично кожного року спалахують дискусії на тему – коли все ж найкраще проводити херсонський раунд чемпіонату України? За всі ці роки в палких суперечках було зламано чимало списів, після чого всі сторони зазвичай приходять до загальновідомого висновку, що Ралі «Чумацький шлях» становить собою справжню погодну лотерею, за підсумками якої змагання часто жбурляє з одних крайнощів до інших. Якщо проводити змагання навесні або восени, існує досить висока ймовірність, що у випадку сильного дощу херсонське ралі банально «втопиться» в багнюці… Влітку на учасників зазвичай чекає інша халепа – спека з температурою до +40ºC і величезна кількість куряви, яка після проїзду каналу мало не годинами висить у повітрі. І тільки час від часу вдається «піймати» оптимальну погоду – тобто з помірними температурами в районі +15-25 ºC і без опадів. За підсумками недавнього Ралі «Чумацький шлях» отримали змішаний варіант – якщо в суботу пролог відбувся за досить оптимальних умов, то в неділю вранці погодна лотерея видала варіант «потонути під дощем»…

Пригоди почалися ще в п’ятницю, на передстартових тестах, коли один за іншим потрапили в аварії екіпажі Ігоря Чаповського (Mini JCW WRC), Руслана Куталовського (ВАЗ-2108), Інеси Тушканової (прототип Hellcat AutoLife LR)… І якщо Чаповський з Куталовським все ж змогли наступного дня вийти на старт ралі, то для Тушканової виступ у Херсоні на цьому й завершилося. За підсумками всіх процедур (адміністративна та технічна перевірки) стало відомо, що на старті Ралі «Чумацький шлях» з’являться 29 учасників – 2 у дивізіоні Open, 8 у 4WD Open, 7 у 2WD Open, 10 у 2WD і тільки 2 у позашляховій категорії Cross Country. Пролог на традиційній міні-спецділянці «Таврійський» зумів здивувати багатьох вболівальників. По-перше, за сумою двох заїздів перше місце в абсолютному заліку та бонусні очки Power Stage поділили екіпажі Eurolamp WRT – Валерій Горбань й Ігор Чаповський отримали по 4,5 очки. По-друге, відзначився литовець Довілас Чютеле, чия стрімка атака на задньопривідній Lada 2105 VFTS відразу вивела його в лідери заліку 2WD Open…

Неділя ж почалося зі проливного дощу, який миттєво «змив» майже всю програму ралі – заїзди стартували з більш ніж двогодинним запізненням. Можна вважати чималим везінням, що навіть такий суттєвий зсув у часі не привів до скорочення бойової дистанції або скасування частини спецділянок – вдалося зберегти всі вісім СД і майже 110 км бойової дистанції. Але умови на трасі були такими (особливо в першій половині дня), що ралі більше нагадувало заїзди на бездоріжжі – якщо повний привід якось впорався з цим випробуванням, то монопривід часом буквально «проповзав» спецділянки й тільки під кінець дня на підсохлій доріжці спромігся на деяких допах подолати позначку середньої швидкості в 60 км/год… Багатьом напевно запам’ятається темп Довіласа Чютеле – литовець на «болотній» трасі творив справжні дива, в якийсь момент дістався до шостого місця в абсолюті та майже на дві хвилини випереджав свого найближчого суперника в моноприводі, Сергія Івченка, який цього року пересів зі ВАЗ-2108 на Honda Civic Type-R EP3… На жаль, всі ці зусилля Чютеле перекреслили дві серйозні неприємності – втрата 20 хвилин на СД5 та прикрий схід на фінальному допі.

В абсолютному заліку сюрпризів взагалі не було – екіпаж Валерія Горбаня на Mini JCW WRC виграв вісім допів зі десяти (одного разу програв одноклубнику Чаповському на пролозі, потім втратив якийсь час через прокол на СД4) і на фініші цього «грязьового» ралі випередив Олександра Салюка на дев’ять з половиною хвилин (той зловив ще 2,5 хвилини штрафу). У заліку 4WD Open, як і протягом усього минулого сезону, не було рівних Салюку – чинний чемпіон України навіть з солідним штрафом випередив найближчого суперника майже на чотири хвилини! У цій категорії відзначився ще один литовський екіпаж, Кароліса Кайріса, який вже став постійним відвідувачем етапів чемпіонату України – він п’ятий в абсолюті та четвертий у 4WD Open. У моноприводі навіть після невдачі Чютеле нудьгувати не доводилося. По-перше, у 2WD Open перед фінальним допом претендентів на перемогу, Олександра Ягольницького та Сергія Івченка, поділяли лише 1,5 секунди! На жаль, результат цієї битви вирішили прокол і пошкодження трансмісії в Івченка… По-друге, у заліку 2WD свою другу перемогу на етапі чемпіонату України здобув Ігор Білоусов (перша в нього була на Ралі «Столиця» 2018 року), а на другу сходинку подіуму піднявся жіночий екіпаж Надії Соболєвої й Арини Яровенко!

У командному заліку лідирує Eurolamp WRT, яка здобула 69,5 очок зі можливих 70 завдяки двом перемогам у класах – Валерія Горбаня в Open та Костянтина Полійчука в Cross Country. Поруч розташувалася Odessa Rally Team з 66 очками (перемоги Ягольницького та Білоусова в обох моноприводних класах) – тут все вирішила кількість призових очок на пролозі (рахунок 9,5 проти 6). Наостанок можна трохи відірватися від подій на трасах і відзначити деякі варті уваги деталі… По-перше, обов’язкове застосування всіма учасниками систем GPS вже дало перший (хоч і не надто приємний для них) результат – десять екіпажів отримали два десятки штрафів за перевищення швидкості під час ознайомлення. По-друге, використання мобільного додатка Sportity різко підвищило обсяг і швидкість отримання офіційної інформації (тобто бюлетені, рішення суддів, рішення директора ралі, стартові списки й т.д.) – це дійсно великий плюс. По-третє, повертається практика офіційних спостерігачів FAU, з оцінкою рівня підготовки та проведення змагань. Є надія, що це дозволить ралійному комітету максимально швидко реагувати на виявлені проблеми (яких у Херсоні, на жаль, вистачало, на кшталт раптового підвищеного «розходу» нульових екіпажів та інших) та уникати їх повторення в майбутньому.

Ралі «Чумацький шлях» (Топ-10)
1. Горбань/Ларенс (UA/EE, Mini JCW WRC) 1:34.18,5
2. Салюк/Равинський (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +9.35,9
3. Козлов/Островський (UA, Subaru Impreza WRX STI) +13.24,3
4. Хоміцький/Рощенко (UA, Subaru Impreza 22B STI) +13.50,1
5. Кайріс К./Кайріс М. (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +19.57,6
6. Нікітюк/Залюбовська (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +20.24,9
7. Ягольницький/Яворський (UA, Ford Fiesta ST) +27.49,1
8. Білоусов/Арич (UA, ВАЗ-2113) +30.07,7
9. Соболєва/Яровенко (UA, ВАЗ-2108) +30.34,7
10. Полійчук/Татарко (UA, Mitsubishi Pajero) +32.07,4

Чемпіонат України, абсолют (після першого етапу)*
1. Горбань – 34,5
2. Салюк – 27
3. Козлов – 21
4. Хоміцький – 20
5. Кайріс (LT) – 17

Чемпіонат України, Open (після першого етапу)*
1. Горбань – 34,5
2. Чаповський – 4,5

Чемпіонат України, 4WD Open (після першого етапу)*
1. Салюк – 35
2. Козлов – 24
3. Хоміцький – 24
4. Кайріс (LT) – 20
5. Нікітюк – 17

Чемпіонат України, 2WD Open (після першого етапу)*
1. Ягольницький – 33
2. Рудьковський – 26
3. Зінченко – 22

Чемпіонат України, 2WD (після першого етапу)*
1. Білоусов – 33
2. Соболєва – 28
3. Терещенко – 21

Чемпіонат України, Cross Country (після першого етапу)*
1. Полійчук – 35
2. Повод – 28

Чемпіонат України, команди (після першого етапу)*
1. Eurolamp WRT – 69,5
2. Odessa Rally Team – 66
3. DENSO X-Team – 45
4. #БудуНасипати RT – 35
5. MOST – 26
6. Mogul Racing Team – 24
7. TECE Binotel Racing Team – 2

* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Олександра Михайлова, Віктор Аджамський, Антон Реуцький (R&G Project)

06-04-2021 47374
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца