В очікуванні польського фіналу

Вболівальники продовжують спостерігати за «самостійним» плаванням Кубка Європи з бах, який цього року остаточно відокремився від Кубка світу. Навіть якщо якесь змагання має одночасно статус етапу європейської та світової серій (як це було на липневій Italian Baja), кожен учасник повинен чітко визначитися, до якого саме заліку він бажає номінуватися – зараз не допускається жодного «суміщення», як це було торік. Багатьох глядачів цікавило, скільки учасників відвідають Hungarian Baja, яка останнім часом не надто тішила цифрами відвідуваності – чи не вийде, що після вильоту угорського змагання з Кубка світу (залишився «лише» статус раунду Кубка Європи) кількість учасників ще скоротиться? На щастя, подібного провалу не сталося – у минулі вихідні на старті Hungarian Baja з’явилися 21 екіпаж, тобто практично стільки ж, що й торік. Головне, на угорських трасах з’явилися практично всі головні фаворити європейської серії – тобто тріо лідерів в абсолюті (португальці Жуан Феррейра та Педру Мануел Діаш да Сілва, поляк Міхал Малушиньскі) плюс литовець Бенедіктас Ванагас, який якраз місяць тому на Italian Baja відновив свої виступи у ралі-рейдах (тільки прикра помилка в перший день завадила йому поборотися за перемогу на італійському раунді Кубка Європи)…

Цього разу поява литовсько-естонського екіпажу Бенедіктаса Ванагаса та Кулдара Сікка виявилася набагато успішнішою – цього разу балтійський дует (який вже на другому змаганні поспіль несе українські кольори на своїй Toyota Hilux Overdrive) продемонстрував свою беззаперечну перевагу. На їх рахунку найкращі часи на чотирьох спецділянках зі п’яти – тільки на СД4 вони трохи відстали від Жуана Феррейри (на дистанції 66,26 км програли португальцям лише 0,8 секунди). Нема нічого дивного, що з такими показниками Ванагас і Сікк здобули впевнену перемогу – за «чистим» часом вони випередили Феррейру майже на шість хвилин. Пізніше з’ясувалося, що португальський екіпаж на Mini JCW Rally отримав три хвилини штрафу (ще в суботу здійснив заміну коліс у зоні нейтралізації без погодження з маршалами), після чого опинився на третій позиції – другий ступінь подіуму перейшов до польського дуету Міхала Малушиньского і Лукаша Кужеї на аналогічному Mini JCW Rally. Тепер перед фінальним раундом у Польщі (запланований 1-4 вересня) маємо дуже цікаву картину в абсолюті – є два головних претенденти на титул, Малушиньскі та Феррейра, які назбирали 88 і 85 очок. Плюс є ще два екіпажі, які поки що зберігають теоретичні шанси на корону – португалець Педру Діаш Да Сілва з 55 очками (невдача в Угорщині) та литовець Бенедіктас Ванагас, який вже набрав 51 бал. Треба враховувати, що за підсумками сезону в залік йдуть три кращих результати з п’яти – тобто Ванагас і Діаш да Сілва нічого не втрачають, а от у Малушиньского та Феррейри у «підвішеному стані» перебувають 19 і 18 очок відповідно.

На відміну від абсолютного заліку, в обох категоріях легких багі SSV/UTV (тобто групах Т3 й Т4) інтрига залишилася лише в боротьбі за другі та треті місця. Іспанець Сантьяго Наварро ще на попередньому етапі в Італії здобув третю поспіль перемогу, що гарантувало йому титул у заліку T3 – тобто перемога в Угорщині вже нічого не вирішувала… Зате на «срібло» і «бронзу» в цій категорії претендують чотири екіпажі – німця Бернда Хоффманна (84 очки), іспанця Хорді Сегури (80), португальця Філіпе Насіменту (74) та іспанця Рікардо Раміло Суареса (50). Схожа картина спостерігається в «серійній» категорії Т4, де італієць Амеріго Вентура має чималу перевагу – він вже мав на своєму рахунку дві перемоги та друге місця на попередніх етапах, тому його переможний фініш в Угорщини остаточно гарантував титул за підсумками сезону. Плюс очікується боротьба за віце-чемпіонство між німкенею Ліною ван де Марс (81 пункт) і поляком Томашем Бялковскім (71). Правда, Білковскі у цій сутичці вважається беззаперечним фаворитом, причому з двох причин – фактор «свого поля» (фінальний раунд же відбудеться в Польщі) та правило «три кращих результати з п’яти» (якщо Томаш нічого не втрачає за цим правилом, то у ван де Марс можуть «відмінусувати» до 16 «зайвих» очок)…

Hungarian Baja
1. Ванагас/Сікк (LT/EE, Toyota Hilux Overdrive) 4:43.16,7
2. Малушиньскі/Кужея (PL, Mini JCW Rally) +8.37,7
3. Феррейра/Монтейру (P, Mini JCW Rally) +8.49,2
4. Заплетал/Сикора (CZ, Hummer H3 Evo) +24.56,3
5. Вентура/Брун (I, Yamaha XYZ 1000R) +42.07,6

Кубок Європи з бах (після чотирьох етапів)
1. Малушиньcкі (PL) – 88
2. Феррейра (P) – 85
3. Вентура (I) – 59 (67)
4. Діаш да Сілва (P) – 55
5. Наварро (E) – 55 (65)
6. Ванагас (LT) – 51

Кубок Європи з бах, залік Т3 (після чотирьох етапів)
1. Наварро (E) – 119 (158)
2. Хоффманн (D) – 84
3. Сегура (E) – 80 (98)

Кубок Європи з бах, залік Т4 (після чотирьох етапів)
1. Вентура (I) – 119 (150)
2. Ван де Марс (D) – 81
3. Бялковскі (PL) – 71

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota GAZOO Racing Baltics, Hungarian Baja

10-08-2022 40021
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца