Україна: в очікуванні фіналу

Несподівані серпневі пригоди з маріупольським етапом (спочатку через збіг у часі з музичним фестивалем MRPL City Fest змагання довелося «зсунути» на тиждень вперед, а потім його взагалі скасували в останній момент через екстремальні погодні умови) завдали серйозного удару по ралійному чемпіонату України. По-перше, відразу виникла невизначеність з календарем – скільки ще етапів вдасться провести, особливо з огляду на ризик введення чергового коронавірусного локдауну восени? По-друге, такий перебіг подій миттєво зламав весь графік підготовки учасників, які влітку начебто встигли пристосуватися до зручного ритму з місячними інтервалами між раундами. Напевно, мало не єдиний плюс у всьому цьому серпневому гармидері – ралійний комітет вирішив пом’якшити спірний пункт регламенту, за яким екіпаж може класифікуватися в абсолютному заліку чемпіонату України за підсумками сезону лише за умови виступу на всіх без винятку етапах. У новій редакції, яка була прийнята на початку серпня, цей пункт дозволяє учасникам пропустити не більше одного етапу. Ця зміна відразу дозволила багатьом екіпажам повернутися в боротьбу за місця в Топ-10 в абсолюті…

Таким чином, осінню частину сезону відкривало Ралі «Ворота України» у Львівській області, яке формально вважалося п’ятим раундом чемпіонату України, але через скасування Ралі «Маріуполь» стало четвертим. Завдяки цьому вже зараз першість може вважатися такою, що відбувся, бо вдалося досягти необхідного мінімуму з чотирьох раундів. Список учасників налічував 24 екіпажі, включаючи трьох іноземних гостей – литовців Кароліса Кайріса (Mitsubishi Lancer Evo IX) і Довіласа Чютеле (Lada VAZ 2105 VFTS), німця Конрада Рюдігера (Lada VAZ 2105 VFTS). Пригоди почалися вже в суботу, коли були заплановані чотири проїзди (по два в обидві сторони) спецділянки «Борислав» довжиною 6,2 км – до речі, СД1 отримав статус Power Stage з призовими очками. Вже перший проїзд приніс новину про аварію Кароліса Кайріса – дуже прикра невдача литовця, у якого до того зберігалися певні шанси на «бронзу» в абсолюті… Потім з’явилося повідомлення про схід Конрада Рюдігера. І завершила цей досить сумбурний день зупинка четвертого допа, після чого всім без винятку учасникам записали однаковий час, який встиг показати Олександр Салюк до зупинки змагання.

У неділю теж вистачало пригод, з яких можна виділити дві найбільш неприємні – скасування СД6 «Укрнафта» довжиною 10,2 км (траса була заблокована стороннім транспортом) і важка аварія Вадима Ільясова, який тільки втретє стартував у ралі на повному приводі (екіпаж не постраждав, але Subaru Impreza WRX STi N12 була майже повністю зруйнована)… Якщо говорити про виключно спортивні події на трасах Львівської області, то в абсолютному заліку та класі 4WD Open жодних сюрпризів в боротьбі за перемогу не сталося – екіпаж Олександра Салюка та Володимира Равінського ще в суботу після трьох проїздів бориславської спецділянки відразу на 40 секунд відірвався від найближчого суперника. І в неділю навіть не знижував темпу – перемога з колосальним, майже трихвилинним відривом (це на дистанції в 91,4 км). Найцікавіші події ж розгорталися в районі третього і п’ятого місць. По-перше, за третю сходинку подіуму до самого фінішу запекло боролися екіпажі Ігоря Нечипорука й Олександра Козлова – їх розділили лише 1,8 секунди! По-друге, за п’яту позицію був бій між Дар’єю Бакай і Юрієм Шаповаловим, але вже з елементами невезіння – спочатку Бакай втратила близько 20 секунд через проблеми з гальмами, потім Шаповалов отримав 10 секунд штрафу.

Напевно, мало не найспокійніша та передбачувана картина спостерігалася в класі Cross Country, де Василь Водолага на прототипі Autolife Hellcat виграв всі спецділянки та здобув впевнену перемогу з вісьмома хвилинами відриву від Костянтина Полійчука (Mitsubishi Pajero). У моноприводі ж пригод було набагато більше – наприклад, Довілас Чютеле змушений був перед стартом замінити на своїй Lada VFTS бойовий двигун на стандартний силовий агрегат від ВАЗ-2105. І навіть з таким мотором литовець примудрився в неділю показати три других і два третіх часи на допах у заліку 2WD Open. Перемогу ж у цьому класі (як і в усьому моноприводі) відсвяткував головний фаворит «двоколок» Станіслав Прусс на Peugeot 208 R2. А ось його головний суперник, Сергій Рудьковський на потужному BMW 318i, зібрав цілу серію неприємностей і поломок, які змусили його достроково завершити виступ… Найбільше інтриги ж подарував якраз «молодший» монопривідний клас 2WD, де відзначився екіпаж Надії Соболєвої й Арини Яровенко на ВАЗ-2108 – навіть з півтора хвилинами штрафів вони здобули впевнену перемогу у своїй категорії (сорок секунд відриву від Андрія Волошина на Lada VAZ 2105 VFTS) і стали другими в моноприводі, поступившись тільки Пруссу!

Чемпіонат України зараз вийшов на фінішну пряму – правда, фінального раунду доведеться чекати два місяці (Ралі «Столиця» заплановане на 11-12 листопада). Якщо прийняти, що цього року буде тільки п’ять етапів, то можна вже зараз привітати екіпаж Олександра Салюка та Володимира Равінського відразу з двома титулами – в абсолюті та 4WD Open. Потішило, що пом’якшення правила про обов’язкові виступі на всіх етапах відразу дозволило повернутися в боротьбу мінімум двох цікавим екіпажам – Ігоря Нечипорука та Дар’ї Бакай, у яких з’явився реальний шанс на «бронзу» в абсолюті! Не менш цікава картина склалася в моноприводних класах. У 2WD Open лідирує Сергій Рудьковський – щоб стати чемпіоном, йому на «Столиці» досить фінішувати на подіумі (або навіть четвертим-п’ятим, в залежності від результатів прологу з його призовими очками). А ось в 2WD буде дуже напружена боротьба, де в фіналі має нарешті з’ясуватися, що забезпечить чемпіонський титул – стабільність Валерія Терещенка на Daewoo Lanos чи швидкість Надії Соболєвої на ВАЗ-2108? Правило «Чотири кращі результати» дає безліч математичних комбінацій на Ралі «Столиця», причому вирішальними можуть стати не тільки очки за місце на фінальному етапі, але і призові бали на Power Stage! У класі Cross Country картина простіша – хто з пари Водолага-Полійчук виграє Ралі «Столиця», той стане найсильнішим. Чудова «карусель» очікується також укомандному заліку, де на титул теоретично можуть претендувати відразу чотири команди – DENSO X-Team, #БудуНасипати RT, TECE Binotel Racing Team і Eurolamp WRT.

Ралі «Ворота України», Топ-10
1. Салюк/Равінський (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) 57.59,2
2. Хоміцький/Рощенко (UA, Subaru Impreza 22B STI) +2.54,1
3. Нечипорук І./Нечипорук А. (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +3.55,7
4. Козлов/Островський (UA, Subaru Impreza WRX STI) +3.57,5
5. Бакай/Сокур (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +4.46,9
6. Шаповалов/Шумаков (UA, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.54,9
7. Водолага/Циро (UA, Autolife Hellcat) +6.18,0
8. Копилець/Борщенко (UA, Subaru Impreza WRX STi N15) +7.06,7
9. Прусс/Горшков (UA, Peugeot 208 R2) +8.10,2
10. Нікітюк/Безруков (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +13.00,5

Чемпіонат України, абсолют (після чотирьох етапів)*
1. Салюк – 131
2. Хоміцький – 80
3. Нечипорук – 63
4. Козлов – 57
5. Бакай – 54
6. Кайріс (LT) – 38
7. Копилець – 37
8. Нікітюк – 36
(НК) Горбань – 34,5
9. Корзун – 34
10. Рудьковський – 27
Примітка. НК – не кваліфікований в абсолютному заліку

Чемпіонат України, Open (після чотирьох етапів)*
1. Копилець – 68
2. Нікітюк – 54
3. Горбань – 34,5

Чемпіонат України, 4WD Open (після чотирьох етапів)*
1. Салюк – 139
2. Хоміцький – 84
3. Нечипорук – 63
4. Козлов – 60
5. Бакай – 54

Чемпіонат України, 2WD Open (після чотирьох етапів)*
1. Рудьковський – 90
2. Прусс – 70
3. Біджанова – 62

Чемпіонат України, 2WD (після чотирьох етапів)*
1. Терещенко – 111
2. Соболева – 92
3. Волошин – 79

Чемпіонат України, Cross Country (після чотирьох етапів)*
1. Полійчук – 125
2. Водолага – 99
3. Повод – 52

Чемпіонат України, команди (після чотирьох етапів)*
1. DENSO X-Team – 217
2. #БудуНасипати RT – 193
3. TECE Binotel Racing Team – 163
4. Eurolamp WRT – 162,5
5. Mogul Racing Team – 148
6. Odessa Rally Team – 136
7. Autolife Racing Team – 99
8. MOST – 90
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Євген Хитрук, Михайло Овсяник

16-09-2021 45889
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца