Україна: нові співвідношення сил

Після чергового зсуву в календарі відновилася боротьба в чемпіонаті України з ралі – 5-6 червня у Львівській області відбувся другий раунд першості, Ралі «Галіція» (спочатку було заплановано на 14-16 травня, пізніше його «пересунули» на три тижні вперед). З огляду на той факт, що за тиждень до цього в Одеській області стартував «Кубок Лиманів», поява на старті в Трускавці 25 екіпажів (з них 15 на техніці з повним приводом, включаючи Cross Country) стало насправді відмінним результатом – це один з кращих показників для Ралі «Галіція» за останні п’ять років (більше було тільки у 2018 році, коли стартували 33 учасники). Зараз особливо цікаво підраховувати, скільки екіпажів можуть кваліфікуватися в абсолюті за підсумками сезону. Як відомо, в цьому році почало діяти нове правило – в абсолютному заліку чемпіонату кваліфікуються тільки ті екіпажі, які протягом сезону виступили на всіх без винятку етапах. Якщо після херсонського Ралі «Чумацький шлях» таких екіпажів було 29, то на момент старту Ралі «Галіція» їх кількість скоротилася до 18 – з боротьби за титул в абсолюті вийшли також два екіпажі Eurolamp WRT (Ігор Чаповський навіть не планував повного сезону в чемпіонаті України, Валерій Горбань замість Ралі «Галіція» вирушив на литовське Rally Žemaitija)…

Після такого стрімкої втрати лідера чемпіонату роль головного фаворита українського чемпіонату миттєво перейшла до Олександра Салюка. І він на трасах Галичини миттєво довів свою перевагу – якщо на суботньому пролозі він поступився Юрію Хоміцькому 2,5 секунди, то в неділю виграв всі шість допів і відірвався на три з половиною хвилини! За його спиною ж відбувалося чимало цікавого… По-перше, за другу сходинку подіуму вперто воювали Юрій Хоміцький та Кароліс Кайріс – литовець вже тричі поспіль фінішує в Топ-5 абсолюту на українських ралі (торік став третім на Ралі «Столиця», в цьому сезоні на його рахунку вже п’яте місце на Ралі «Чумацький шлях» і третє на Ралі «Галіція») і зараз вийшов на третє місце в абсолютному заліку чемпіонату України! По-друге, не менш захоплива битва тривала за п’яте місце – Дар’я Бакай, яка знову стартувала з новим штурманом (цього разу з Володимиром Корсею), переграла Павла Копильца. По-третє, відзначився також Олександр Козлов – попри прикрий виліт зі траси на СД4 (тоді його машина зустрічі з деревом заблокувала трасу та змусила організаторів зупинити доп), він повернувся в боротьбу за допомогою SupeRally і навіть з п’ятьма хвилинами «баласту» протягом чотирьох спецділянок стрімко перебрався з 24-го на сьоме місце!

Вразив Василь Водолага, який вперше стартував у ралі на подібному рівні та за кермом ралі-рейдового прототипу Autolife Hellcat (який мінімум у півтора-два рази важчий за звичайний ралійний автомобіль) досяг дійсно ефектного успіху – восьмий в абсолюті та переможець в заліку Cross Country (майже вісім хвилин відриву від другого призера). У моноприводі на перших порах не було рівних литовцю Довіласу Чютеле – як і в Херсоні, він на задньопривідній Lada VFTS спочатку впевнено перегравав всіх суперників, але пізніше знову зіткнувся з проблемами та зійшов. Шалено не пощастило німцю Конраду Рюдігеру на схожій Lada VFTS – він претендував на третє місце в заліку 2WD Open, але на фініші ралі екіпаж втратив контрольну карту і втратив подіум… У підсумку в дивізіоні 2WD Open перемогу святкував Сергій Рудьковський на BMW 318i, який випередив Сергія Івченка (для нього це перший успішний фініш за кермом Honda Civic Type-R) та литовця Овідіюса Книшюса (BMW 325 Ti Compact). У заліку 2WD впевнено лідирував жіночий екіпаж Надії Соболєвої та Аріни Яровенко (півтори хвилини переваги), але на фінальній спецділянці техніка не витримала… Таким чином, першу в кар’єрі перемогу здобув екіпаж Валерія Терещенка та Максима Писанки на Daewoo Lanos.

У командному заліку відбулася зміна лідера – на відміну від переможного херсонського ралі, Eurolamp WRT зараз мав лише один заліковий екіпаж (Костянтина Полійчука в класі Cross Country), тому спромігся набрати тільки 28 очок і перемістився на друге місце. На першу позицію вирвалася DENSO X-Team, яка краще за всіх використовує свої кадри – присутність її екіпажів відразу в трьох залікових класах дозволяє на кожному етапі боротися за максимальну кількість очок (для прикладу, на Ралі «Галіція» команді вдалося набрати 62 очки з 70 можливих). На закінчення, вчергове доводиться звернутися до теми безпеки на ралі… По-перше, був вкрай небезпечний епізод, коли на одній зі спецділянок назустріч Олександру Салюку виїхали два мотоциклісти. На щастя, всі «учасники» цієї історії щасливо розминулися один з одним на трасі. По-друге, слід визнати, що обов’язкове використання систем GPS приносить чимало цікавих новин та поступово привчає екіпажі не бешкетувати під час ознайомлення. Якщо в Херсоні штрафи за перевищення швидкості отримали відразу десять учасників, то зараз кількість «штрафників» скоротилася до шести. Але при цьому був встановлений інший рекорд – одному особливо нетерплячому екіпажу нарахували майже 14 тисяч гривень штрафу!

Ралі «Галіція» (Топ-10)
1. Салюк/Равінський (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) 53.49,7
2. Хоміцький/Рощенко (UA, Subaru Impreza 22B STI) +3.25,0
3. Кайріс К./Кайріс М. (LT, Mitsubishi Lancer Evo IX) +3.40,6
4. Нечипорук І./Нечипорук А. (UA, Subaru Impreza WRX STi N12) +4.42,1
5. Бакай/Корся (UA, Mitsubishi Lancer Evo X) +5.37,1
6. Копилець/Борщенко (UA, Subaru Impreza WRX STi N15) +5.48,5
7. Козлов/Островський (UA, Subaru Impreza WRX STI) +7.37,9
8. Водолага/Ляшенко (UA, Autolife Hellcat) +7.39,1
9. Рудьковський/Ніколаєв (UA, BMW 318i) +9.07,6
10. Івченко С./Івченко А. (UA, Honda Civic Type-R EP3) +10.02,3

Чемпіонат України, абсолют (після двох етапів)*
1. Салюк – 61
2. Хоміцький – 49
3. Кайріс (LT) – 38
4. Козлов – 36
5. Горбань – 34,5

Чемпіонат України, Open (після двох етапів)*
1. Горбань – 34,5
2. Чаповський – 4,5

Чемпіонат України, 4WD Open (після двох етапів)*
1. Салюк – 69
2. Хоміцький – 53
3. Кайріс (LT) – 41
4. Козлов – 39
5. Нікітюк – 128

Чемпіонат України, 2WD Open (після двох етапів)*
1. Рудьковський – 59
2. Ягольницький – 33
3. Івченко – 32

Чемпіонат України, 2WD (після двох етапів)*
1. Терещенко – 54
2. Білоусов – 33
3. Соболєва – 33

Чемпіонат України, Cross Country (після двох етапів)*
1. Полійчук – 63
2. Повод – 52
3. Водолага – 35

Чемпіонат України, команди (після двох етапів)*
1. DENSO X-Team – 107
2. Eurolamp WRT – 97,5
3. #БудуНасипати RT – 86
4. Odessa Rally Team – 77
5. MOST – 59
6. Mogul Racing Team – 54
7. Autolife Racing Team – 35
8. TECE Binotel Racing Team – 31
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Євген Канаш, Євген Хитрук, DENSO X-Team

10-06-2021 32354
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца