Turkmen Desert Race: зустріч з Каракумами

В останні місяці поступово «розкручувалася» тема великого ралі-рейду в Турменістані, який цілком міг би стати в своєму регіоні серйозним конкурентом для двох інших міжнародних гонок – Silk Way Rally (який до останнього часу вважався свого роду євразійським аналогом південноамериканського «Дакара» і Africa ECO Race на Чорному континенті) і Rally Kazakhstan (вже два роки входить в календар Кубка світу з ралі-рейдів). Головним козирем Turkmen Desert Race повинен стати п’ятиденний похід в легендарну пустелю Каракуми, яка для абсолютної більшості іноземних екіпажів представляла собою справжню Terra incognita (адже великих змагань тут давно не було)… Маршрут нового ралі-рейду теж справляє враження – марш-кидок майже через весь Туркменістан, від Амуля (на сході країни) до Хазара (на березі Каспійського моря). Всього було заплановано пролог плюс п’ять спецділянок, загальною довжиною 1202,99 км (до цього додані ще 411,38 км дорожніх секцій). За попередніми оцінками, приблизно 90% всієї дистанції пройдуть в пустелі, в пісках і по дюнах.

Досить заплутаною була ситуація зі складом учасників Turkmen Desert Race – до останнього моменту була відома лише інформація про те, що планують виступити понад восьми десятків екіпажів (якісь додаткові відомості можна було отримати лише у тих команд, які голосно і заздалегідь озвучили свої плани виступу в Туркменістані) . Але сьогодні, за день до старту ралі-рейду (який відбудеться з 11 по 15 вересня), нарешті був опублікований список учасників – понад сімдесят екіпажів на техніці T1 (прототипи), T2 (серійні), T3 (малі баггі SSV/UTV), T4 (вантажівки) і Open (автомобілі, які за різними даними не вписуються в рамки груп T1, T2 або T3). Найпомітнішими фігурами стали іспанець Хоан Нані Рома (Mini JCW Rally), чех Мірослав Заплетал (Hummer H3), француз Матьє Серрадорі (MCM Buggy), британець Гаррі Хант (Peugeot 3008 DKR Maxi), угорець Балаж Салай (Opel Crossland X), казахи Канат Шагіров і Ерден Шагіров (обидва на Toyota Hilux)… У вантажній категорії налічується вісім машин, з них дві від KAMAZ-master (Айрат Мардеев, Дмитро Сотніков) плюс три від «МАЗ-СПОРТавто» (Сергій Вязовіч, Олексій Вишневський, Олександр Василевський).

В переліку учасників Turkmen Desert Race можна побачити також представників України – точніше, одного пілота і трьох штурманів. Дмитро Циро виступить в якості штурмана Дениса Кротова (BMW X3 CC), а Віталій Євтехов буде асистувати Канату Шагірову (Toyota Hilux). Але найпомітнішою подією для українських вболівальників, скоріш за все, стане поява українського екіпажу Юрія Протасова і Олександра Тисленка на прототипі Autolife Hellcat LR категорії Т1 (побудованому в Україні командою Auto-Life Racing Team). Як відомо, цей автомобіль в червні вперше з’явився на міжнародній арені – тоді екіпаж Юрія Протасова і Павла Черепіна фінішував восьмим на Italian Baja, етапі Кубка світу. Зараз Протасов і нова машина повинні дебютувати на великому ралі-рейді, де їх чекають п’ять гоночних днів і 1200 кілометрів подорожі пустелею. Це вже набагато більш серйозний іспит, ніж швидкоплинна баха, яка була більше схожа на класичне ралі…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid Team, Auto-Life Racing Team

10-09-2018 20300
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца