Трохи новин від M-Sport

На тлі майже безперервного потоку новин від Hyundai Motorsport (плюс трохи різних повідомлень від Toyota Gazoo Racing) якось загубилася M-Sport Ford WRT. Британська команда хоч час від часу і виставляла свою техніку WRC, а також свого юніора Адрієна Фурмо на техніці R5/Rally2 (як це було в Італії), але пілоти її основного складу довго не з’являлися на трасах… Але зараз намітився прорив – тиждень тому Есапекка Лаппі на клієнтському Ford Fiesta WRC (команда JanPro Racing) намагався стартувати на фінському Jämsän Äijät Ralli. Але його виступ вийшов недовгим – Лаппі на передстартових тестах встиг проїхати близько 300 метрів, після чого турбіна вийшла з ладу. Але вже в найближчі вихідні ми побачимо обох основних пілотів M-Sport Ford WRT, тобто Есапекку Лаппі та Теему Сунінена, на естонському Lõuna-Eesti Ralli. При цьому Есапекка знову стартує за кермом Ford Fiesta WRC від JanPro Racing – схоже, у M-Sport вирішили поберегти бойові WRC перед вересневим Rally Estonia. Та й клопоти з логістикою в умовах карантину напевно даються знати…

Що стосується Теему Сунінена, то він не з’являвся на ралійних трасах вже понад п’ять місяців – якраз з березневого Rally Guanajuato México. І на Lõuna-Eesti Ralli його чекає виступ за кермом більш скромної техніки, тобто Ford Fiesta R5 MkII… Втім, це позначення автомобіля вже стало надбанням історії – M-Sport недавно вирішив наслідувати приклад своїх колег зі Skoda Motorsport та змінив маркування своєї техніки останнього покоління, після чого Ford Fiesta R5 MkII «перетворився» на Ford Fiesta Rally2. Таким чином, два покоління чеської та британської техніки тепер можна дуже легко відрізнити по їх позначенням, практично без якихось додаткових уточнень. Машини попередньої версії носять назви Ford Fiesta R5 і Skoda Fabia R5, а їхні нинішні «спадкоємці» тепер позначаються як Ford Fiesta Rally2 і Skoda Fabia Rally2 evo. Цікаво, що буде з поточними версіями Citroen C3 R5, Hyundai i20 R5 (можливо, і VW Polo GTI R5) – їх просто тишком-нишком перейменують заднім числом на Rally2 або все ж прибережуть це позначення для нового покоління машин?

Минулого тижня M-Sport заінтригував ще однією неординарною новиною – як стало відомо, недавно на Сардинії відбулися тести Ford Fiesta Rally3, автомобіля абсолютно нового класу (прототип пілотував іспанець Ніл Соланс, чемпіон Junior WRC 2017 року). Загальна концепція ралійної техніки Rally3 виглядає наступним чином – це повнопривідний автомобіль, створений на базі передньопривідної техніки класу Rally4. Кузов залишається майже без серйозних змін (додається тільки заднє антикрило від R5/Rally2) – основні перероблення пов’язані тільки з трансмісією, тобто відбувається заміна 2WD на 4WD. На виході маємо досить оригінальний прототип – повнопривідний Ford Fiesta Rally3 з 1,0-літровим трициліндровим 210-сильним турбомотором. Важко сказати, який попит матиме подібна техніка (її ціна очікується на рівні близько 100 тисяч євро), але вона цілком може остаточно витіснити як «мертвонароджений» R4 (він же Rally2 Kit), так і традиційні Production класу N4 (вони все одно майже на всіх рівнях здають позиції на користь Proto або моноприводу).

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Esapekka Lappi), M-Sport, Twitter (ToranzoWRC)

17-08-2020 34916
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца