Toyota потрібні нові «ніші»

Перерва між шведським і мексиканським етапами WRC майже повністю забита майбутнім поверненням в чемпіонат світу Себастьяна Льоба (за кермом Citroen C3 WRC) і активним обговоренням шансів всіх головних претендентів на перемогу в Мексиці. Не дивно, що часом непоміченими проскакують інші новини, пов’язані не тільки з «вищою лігою» (тобто заводськими командами і технікою WRC). Найяскравішим прикладом такої не надто пильної уваги став успіх Такамото Кацути (учасника молодіжного проекту Toyota GAZOO Racing Rally Challenge Program), який несподівано виграв Rally Sweden в заліку WRC-2, при цьому випередивши обидва заводських екіпажі Skoda Motorsport (шведа Понтуса Тідеманда і норвежця Оле Хрістіана Вейбю). Але ж саме ця перемога Кацути в черговий раз підтвердила наявність великої «дірки» в ралійній програмі Toyota.

Звичайно, у багатьох відразу виникне питання – власне, а в чому полягає проблема? Відповідь знаходиться дуже швидко – у марки Toyota відсутній «проміжний» клас рівня R5, в якому можна було б обкатувати своїх перспективних пілотів (специфічний проект Toyota GT86 CS-R3 на таку «школу кадрів» не надто тягне). І це при тому, що у всіх інших представників «вищої ліги» (M-Sport, Hyundai, Citroen) є як мінімум власні проекти класу R5, а у багатьох є також техніка R1/R2/R3. Ось і склалася досить дивна картина, коли Toyota GAZOO Racing змушена обкатувати своїх юніорів на придбаних в M-Sport автомобілях Ford Fiesta R5 (з яких навіть зняли логотипи Ford на передній частині, щоб не було зовсім явного дисонансу) – і все це тому, що у команди просто немає власного проекту R5… Зараз тойотівцям довелося знову замислитися над тим, щоб розширити свою ралійну «лінійку» – бо на одному тільки проекті техніки WRC далеко не просунешся. Тут можна згадати, що ще два роки тому Томмі Мякінен висловлював бажання якомога скоріше зайнятися проектом Yaris R5.

Після шведського тріумфу Такамото Кацути (за іронією долі, записаного на рахунок марки Ford) Мякінен підтвердив, що Toyota GAZOO Racing конче потрібен власний автомобіль класу R5. І негайно в загальних рисах змалював загальну програму робіт – восени 2018 року розпочнеться розробка проекту Toyota Yaris R5, до березня 2019 року має бути побудований ходовий прототип і почнуться його випробування, в 2020 році нову машину виведуть на ралійний ринок. Також пролунала цікава репліка про те, що в Toyota GAZOO Racing планують розосередити свої зусилля – заводська команда WRC і в подальшому буде базуватися в Фінляндії під Ювяскюля, зате виробництво R5 розмістять в Естонії (в першу чергу, з міркувань логістики). А провідним тест-пілотом проекту Toyota Yaris R5 напевно стане Юхо Хяннінен – у фіна (який недавно випав з основного складу Toyota GAZOO Racing) є колосальний досвід такої роботи, ще з часів виступів у Skoda Motorsport.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото rallit.fi, Toyota

04-03-2018 21214
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца