Столичний старт сезону

Сьогодні ввечері, 13 квітня, в Києві на Хрещатику відбудеться церемонія відкриття Ралі «Столиця» – першого етапу чемпіонату України 2019 року. Взагалі-то, всі основні події гонки повинні розвернутися вже в неділю, на спецділянках у Житомирській області (точніше, в Хорошевському районі, під Іршанськом). Але вже зараз можна відзначити дві цікаві і навіть трохи глобальні деталі… По-перше, можна згадати, що саме 25 років тому, тобто в 1994 році, відбувся перший національний чемпіонат України з ралі. По-друге, Ралі «Столиця» після тривалої перерви знову відкриває сезон в українській першості – востаннє подібне відбулося ще в 2004 році! До речі, та гонка запам’яталася в першу чергу тим, що в ній виступили два британських екіпажі на Ford Focus RS WRC 02 – Дагласа Холла (впевнено здобув перемогу на столичному ралі) та Ендрю Тінклера (фініш на сьомій позиції). Але тоді ж виникло і чимало проблем з проведенням ралі – адже організаторам довелося скасувати 9 допів з 24, а бойова дистанція ралі скоротилася більш ніж на третину (з 100,2 км до 64,17 км).

Опублікований список учасників столичного ралі налічує 29 екіпажів, серед яких є також один гість з Литви. При цьому слід зазначити ще одну зміну в загальному регламенті чемпіонату України, завдяки якій кількість залікових дивізіонів скоротилася – традиційний клас N4 об’єднали з 4WD Open (у 2018 році чемпіонат в N4 не відбувся через малу кількість учасників), при цьому збереглися два окремих монопривідних заліки 2WD (для автомобілів з робочим об’ємом двигуна до 1630 куб.см.) і 2WD Open (автомобілі з робочим об’ємом двигуна до 3500 куб.см. плюс автомобілі з діючою омологацією FIA). В об’єднаному дивізіоні 4WD Open заявилися 12 екіпажів – на жаль, без торішнього абсолютного чемпіона Бориса Ганджі. Зате будуть два чемпіони минулих років – Олександр Козлов (2016) та Руслан Топор (2017). Можна також відзначити ще два факти. По-перше, Павло Копилець після дев’яти сезонів на Seat León нарешті пересідає на повний привід – за кермо Subaru Impreza STi N15. По-друге, на трасі з’являться два цікавих автомобіля – VW Polo Proto польської підготовки (Дмитро Рель) і раритетна Lancia Delta Integrale (Сергій Чекан), яку в гонках не бачили вже майже три роки…

В моноприводних дивізіонах можна відзначити невелике збільшення кількості учасників – якщо в 2018 році в класах 2WD і 2WD Open на етапах зазвичай стартували не більше 6-8 українських екіпажів, то на нинішньому ралі «Столиця» в моноприводі заявилися вже 17 учасників (точніше, 9 в 2WD та 8 в 2WD Open). Будемо сподіватися, що така тенденція збережеться протягом усього сезону, а не тільки в одній окремо взятій гонці… Мабуть, багатьом буде цікаво подивитися, як виступить на житомирських трасах литовський гість – 26-річний Владас Юркявічюс на Peugeot 208 R2 (в 2018 році він на Opel Astra став чемпіоном Литви в заліку LARČ6, а зараз опановує техніку міжнародного класу). Тим більш, у нього буде непогана компанія суперників – Сергій Рудьковський (BMW 323i), Геннадій Єфімов, Михайло Горшков (обидва на Honda Civic Type-R), Максим Шиков (на оновленому Renault Clio)… Розклад Ралі «Столиця» буде насправді щільним – адже вся гоночна частина (включаючи подвійний пролог в Іршанську) вкладається в один день, всі 10 спецділянок і 117,3 км.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Ралі «Столиця»

13-04-2019 15617
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца