Симптоми «нових часів» у FIA?

Минулого тижня, коли увага багатьох шанувальників автоспорту була прикута до виборів нового президента FIA (після відходу француза Жана Тодта у відставку після трьох каденцій поспіль на цю посаду претендували британець Грем Стокер та Мохаммед бен Сулайєм з ОАЕ), якось не одразу постало питання – а як саме поява нового керівника Міжнародної автомобільної федерації вплине на подальший розвиток різних автоспортивних дисциплін, включаючи ралі? Звичайно, зараз справді рано вибудовувати такі довгострокові прогнози, але деякі події вже відбулися… Новий президент FIA Мохаммед бен Сулайєм встиг заявити, що потрібно шукати якісь способи зниження витрат у ралі – насамперед це стосується ціни автомобілів, яка зараз становить від 40-60 тисяч євро (монопривід Rally5/Rally4) до півмільйона з гаком (заводська техніка WRC). Плюс необхідно якось залучити когось з нових виробників до ралійного чемпіонату світу – бо дві з половиною заводські команди у WRC важко назвати дійсно привабливою картиною. Однак до подібних заяв необхідно ставитися з певною обережністю – адже можна швидко потрапити до тривалої історії зі черговою зміною технічних регламентів.

Однак найпомітнішою подією стала вчорашня відставка Іва Маттона з посади директора FIA з ралі, на якій бельгієць працював зі початку 2018 року. Маттон свого часу доклав максимум зусиль, щоб суттєво змінити структуру світового ралі на всіх рівнях – в першу чергу це створення нової ралійної піраміди (класи від Rally5 до Rally1, модернізована структура чемпіонатів підтримки в ERC та WRC, яка почне діяти з 2022 року), активне просування гібридних силових установок (клас Rally1, який приходить на зміну WRC)… У заслугу Маттону ставлять також недавню реформу в ралі-рейдах, за підсумками якої колишній Кубок світу від 2022 року отримає статус FIA World Championship. І ось тепер він раптово покидає цю посаду, причому майже без жодних пояснень (причому як з боку бельгійця, так і FIA) – були лише натяки, що маттонівська концепція розвитку ралі не збігається з поглядами нового президента FIA. Тому доведеться почекати призначення нового директора FIA з ралі, щоб отримати хоч якесь попереднє уявлення – чого чекати найближчим часом? А поки що почали активно кружляти чутки, що Ів Маттон недовго перебуватиме на відпочинку – є варіант, що йому можуть запропонувати посаду керівника Hyundai Motorsport, яку нещодавно стрімко полишив Андреа Адамо.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Reuters, Autosport.com

23-12-2021 24852
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца