Різні «фрагменти» навколо Балтики

Вчергове спостерігаємо, наскільки часом відрізняється темп подій у тих чи інших чемпіонатах (причому як міжнародних, так і національних) – наприклад, у тій же Скандинавії практично всі національні першості вже у червні вийшли на фінішну пряму… Найбільш наочна картина спостерігається в Норвегії, де у минулі вихідні відбулося Aurskog-Høland Rally – вже п’ятий раунд місцевого чемпіонату зі семи запланованих! Переможцем тут вчергове став Франк Торе Ларсен, який з п’ятьма тріумфами нарешті наздогнав рекордсмена цього ралі, відомого Мадса Естберга. Тривалий час боротьбу за перемогу вів Оле Хрістіан Вейбю, але отримав досить дошкульну комбінацію «пощастило – не пощастило», коли на передостанньому допі втратив лідерство через прокол (тут дійсно не пощастило). А після фінішу отримав ще 30 секунд штрафу за те, що його VW Polo GTI R5 важив на 5 кг менше, ніж допускається регламентом – тут Вейбю вже пощастило, бо зазвичай за подібне порушення чекає дискваліфікація… Тим часом в чемпіонаті в серпні та вересні очікується шалений фінал – адже за два раунди до фінішу сезону всі три лідери (Брюнільдсен, Ларсен, Вейбю) «запхалися» в інтервал 10 очок! Це при тому, що кожен з цього тріо фаворитів на решті етапів цілком може ще здобути до 66 очок.

У сусідній Швеції ситуація трохи стабільніша. По-перше, національний чемпіонат тут суттєво коротший – заплановані лише п’ять раундів, тиждень тому відбувся третій етап, Rally Arvika. По-друге, у цій першості вже третій рік присутній беззаперечний фаворит – досвідчений Пер-Гуннар Андерссон, який у 2020-2022 роках здобув сім перемог в десяти стартах (тричі йому завадили технічні проблеми). Кілька тижнів тому здавалося, що Андерссон може отримати цікавого опонента – Тома Крістенссона, який цього року старанно опановує свій Hyundai i20 R5 і вже встиг виграти попередній етап, South Swedish Rally… Але Крістенссон досі не має якоїсь стабільної програми виступів і «перестрибує» з однієї серії до іншої – тому на старті Rally Arvika його не було (в ті ж дні Том виступив на польському етапі ERC, де став другим). Тому на трасах під Арвікою вчергове не було рівних Андерссону – він виграв більшість допів, здобув перемогу та суттєво зміцнив свою позицію лідера чемпіонату. Пер-Гуннару не завадив навіть досвідчений Понтус Тідеманд, який після відходу з міжнародної арени (на його рахунку чемпіонські титули у Junior WRC, Asia-Pacific Rally Championship, WRC-2) намагається відновити регулярні виступи – понад два десятки секунд відставання на дистанції 78,8 км.

Досить незвичайна ситуація складається в чемпіонаті Польщі, де останнім часом спостерігається помітна активність скандинавів – два роки тому титул здобув фін Ярі Хуттунен, зараз серед лідерів опинився швед Том Крістенссон… На недавньому Rajd Polski чомусь не було чинного лідера польської першості – Кацпера Врублевского, який на двох перших етапах здобув перемогу та друге місце. Переможцем головного ралійного змагання Польщі став торішній чемпіон Міколай Марчик, але для нього це був лише епізодичний виступ на домашніх трасах – вищий пріоритет поки що має програма виступів у заліках WRC-2 і WRC-2 Junior… За відсутності Врублевского у Тома Крістенссона майже не було перешкод на шляху до позиції нового лідера польського чемпіонату – швед до останнього бився за перемогу з Марчиком, фінішував другим, виграв Power Stage. І тепер за сумою трьох раундів очолює абсолютний залік першості з помітним відривом – 88 очок проти 69 у Гжегоша Гжиба. Але головна інтрига полягає в тому, що навіть невідомо – чи зможе шведський «джокер» з його «клаптевою» програмою стартів продовжити боротьбу за польську корону? Поки відомо, що він планує виступ на латвійському етапі ERC, який повинен відбутися 1-3 липня. А от чи побачимо Тома Крістенссона на Rally Žemaitija (8-10 травня), яке повинне стати спільним етапом чемпіонатів Литви та Польщі – невідомо.

Aurskog-Høland Rally
1. Ларсен/Еріксен (N, VW Polo GTI R5) 48.07,1
2. Брюнільдсен/Ейлертсен (N, Skoda Fabia R5) +27,7
3. Вейбю/Скьярмоен (N, VW Polo GTI R5) +1.14,7
4. Осен/Енган-Осен (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.39,5
5. Фрьослід/Лістеруд (N, Ford Fiesta R5) +2.49,0

Чемпіонат Норвегії, група Nyere 4WD (після п’яти етапів)
1. Брюнільдсен – 120
2. Ларсен – 116
3. Вейбю – 110
4. Осен – 73
5. Грьондаль – 42

Rally Arvika
1. Андерссон/Фредрікссон (S, Ford Fiesta Rally2) 44.28,6
2. Тідеманд/Абрахамсен (S/N, Skoda Fabia Rally2 evo) +23,5
3. Окессон/Хольмдаль (S, Skoda Fabia R5) +38,5
4. Адіельссон/Бенгтссон (S, Ford Fiesta Rally2) +46,7
5. Ліітен/Стіг (S, Skoda Fabia R5) +53,2

Чемпіонат Швеції, залік Internationella 4WD (після трьох етапів)
1. Андерссон – 67
2. Окессон – 49
3. Ліітен – 46
4. Тідеманд – 45
5. Крістенссон – 28

ORLEN Rajd Polski – Rally Poland (чемпіонат Польщі)
1. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:38.05,4
2. Крістенссон/Юханссон (S, Hyundai i20 R5) +10,0
3. Гжиб/Бінєнда (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.48,0
4. Хвєтчук/Сити (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.10,3
5. Любяк/Даховскі (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +4.13,2

Чемпіонат Польщі (після трьох етапів)
1. Крістенссон (S) – 88
2. Гжиб – 69
3. Врублевскі – 62
4. Любяк – 56
5. Марчик – 34

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Frank Tore Larsen), M-Sport, FIA ERC

18-06-2022 18934
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца