«Рестрикторні страждання» на «Дакарі»

Після переїзду «Дакара» з Південної Америки на Аравійський півострів на якийсь час з поля зору зникла тема рестрикторів для різних типів двигунів – свого часу було чимало дебатів, як зрівняти великі бензинові V8 (тобто Toyota) та мінімум двох версій трилітрових турбодизелів (рядної шістки з одним турбонагнітачем для Mini й V6 з двома турбонагнітачами для Peugeot). Плюс до цього слід було додати помітну різницю у вазі між автомобілями з повним й заднім приводом – мінімальна допустима вага для багі з подібними двигунами згідно з регламентом становить 1580 кг (насправді нинішній Mini JCW Buggy важить 1675 кг), а ось для Toyota Hilux та Mini JCW Rally вже 1850 кг. При цьому п’ятилітровий атмосферний бензиновий двигун Toyota V8 отримав рестриктор 37 мм, а його опонент, шестициліндровий турбодизель BMW носить «нашийник» трохи більшого діаметру (39 мм). Оскільки цього року в Саудівській Аравії високогір’я, подібного до південноамериканського в Андах, на нинішньому «Дакарі» майже не було, здавалося – тема з рестрикторами вже забута і закрита.

Однак на «екваторі» нинішнього марафону, під час дня відпочинку в Ер-Ріяді, команда Toyota Gazoo Racing South Africa все ж підняла галас на цю тему – її директор Глін Холл раптом повідомив ряду видань (серед них Motorsport), що нинішні вимоги технічного регламенту, затверджені ще влітку 2018 року, не дають рівних шансів повнопривідним Toyota та задньопривідним багі Mini. За його словами, з рестриктором 37 мм Toyota Hilux втрачає приблизно по 3-4 хвилини на кожному етапі (в сумі набігатиме приблизно 40 хвилин до кінця «Дакару»). Тойотівські пілоти теж не залишилися осторонь – за словами Фернандо Алонсо, нинішні Mini JCW Buggy взагалі перебувають десь в іншій лізі, тому конкурувати з ними дуже важко. Прокоментував ситуацію і Нассер Аль-Аттія – катарець визнав, що на прямих відрізках майже неможливо встигнути за Mini Карлоса Сайнса і Стефана Петеранселя, доводиться якось надолужувати при навігації й на повільніших фрагментах… Результати говорять за себе – екіпажі на багі Mini виграли вже п’ять етапів, а тойотівці всього лише один.

У X-raid не стали відмовчуватися на такі претензії й відповіли в досить уїдливому тоні. Першим відреагував Свен Квандт, власник та шеф німецької команди: «Проблема Гліна Холла в тому, що він завжди скаржиться – він це робив і рік тому, коли Toyota вигравала, чинить так само і зараз, коли вони знаходяться позаду нас. Ось, давайте подивімося на недавні етапи – після сотень кілометрів на них нас зазвичай поділяють де хвилина, де півтори, де дві-три хвилини. Взагалі не бачу проблем з нинішніми рестрикторами – мені здається, тут все досить збалансовано». Як і у тойотівців, пілоти теж прокоментували ситуацію – але відповідь Карлоса Сайнса була набагато більш стриманою, ніж у його шефа. «Матадор» лише нагадав, що Toyota Gazoo Racing виграла торішній «Дакар», а зараз Нассер Аль-Аттія в битві за перемогу програє йому десь 6-7 хвилин. Іспанець згадав також недавнє Rallye du Maroc: «Коли екіпажі Toyota виграли у нас в Марокко 15-20 хвилин, то ніхто не протестував і не обурювався. Ми просто весь рік ретельно працювали над покращенням нашого автомобіля».

© Фото Reuters, X-raid, revistatt.pt, YouTube

13-01-2020 14266
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца