Renault: перехід на новий рівень

Як відомо, майже два роки тому M-Sport найпершим кинувся підкорювати нову категорію Rally3 (проект відносно дешевого повнопривідного ралійного автомобіля на базі моноприводного Rally4) та запустив проект Ford Fiesta Rally3. Цей автомобіль отримав міжнародну омологацію якраз минулої весни, після чого M-Sport Poland вже встиг підготувати та модернізувати понад півсотні екземплярів своїх Rally3… Однак після цього настало досить тривале затишшя – начебто ніхто не поспішав наслідувати приклад M-Sport та Ford, хоча були певні надії, пов’язані з Peugeot (французи поставили на потік виробництво моноприводних 208 Rally4 і цілком могли б піти далі в Rally3). Плюс час від часу з’являлися невиразні, без жодних подробиць, чутки про те, що Toyota Gazoo Racing начебто вже розпочала роботи над проектом Rally3 на базі спортивної версії GR Yaris… І тільки зараз нарешті почала з’являтися якась відносно офіційна інформація – Renault Sport підтвердив, що вже розпочав роботи над проектом Renault Clio Rally3, тести якого мають розпочатися цієї весни. Було озвучено також плановану дату міжнародної омологації нового французького автомобіля – 1 березня 2023 року.

Таким чином, усім потенційним замовникам Renault Clio Rally3 доведеться почекати рік – і при цьому уважно стежити за перебігом випробувань нового автомобіля. Відсутність будь-яких технічних подробиць змусила замислитись над одним досить цікавим питанням – а яким саме двигуном буде обладнаний новий Clio Rally3? Наприклад, у M-Sport свого часу не стали вичавлювати останні соки з невеликого трициліндрового двигуна з турбонаддувом Ford EcoBoost 1.0 L Fox (їм обладнані нинішні Ford Fiesta Rally4/Rally5), а підготували інший турбомотор для Rally3 – трициліндровий півторалітровий Ford EcoBoost 1.5 L Dragon. А ось у Renault склалася інша картина – французи обладнали свої монопривідні Clio Rally4/Rally5 чотирициліндровими турбомоторами Renault H5Ht робочим об’ємом 1332 куб. см (тобто досягли максимально допустимого об’єму турбомотора для категорій Rally4 та Rally5, який становить 1333 куб.см). Найцікавіше, що у французької марки зараз немає у виробництві турбомотора об’ємом 1,5-1,6 л (за регламентом Rally3 дозволені турбодвигуни об’ємом до 1620 куб.см) – тобто піти шляхом M-Sport і підібрати більший/потужніший двигун у них не вийде. Здається, Renault Sport все ж доведеться добре попрацювати над форсуванням нинішнього 1332-кубового Renault H5Ht.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Renault, FIA ERC

10-02-2022 38248
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца