RallyRACC Catalunya: вже фінальна битва чи поки репетиція?

Сьогодні вранці на іспанському RallyRACC Catalunya – Costa Daurada відбулися вільні тренування – тобто передостанній, одинадцятий раунд WRC-2021 вже стартував. Не виключено, що саме каталонське ралі може остаточно визначити результат боротьби практично у всіх заліках – не тільки в абсолюті, але також у WRC-2 і WRC-3. Плюс на тутешніх трасах відбудеться фінальний раунд останнього в історії сезону моноприводного Junior WRC – тут очікується чимало інтриги, з урахуванням подвійного коефіцієнта (50 очок за перемогу замість звичайних 25). Але все одно в центрі уваги будуть дві основні битви. Перша – між Себастьяном Ож’є й Елфіном Евансом, де або французу вдасться достроково стати чемпіоном (якщо зуміє здобути в Каталонії на шість очок більше, ніж Еванс), або валлієць вдруге поспіль різко скоротить своє відставання від лідера. Друга – в командному заліку, де Toyota Gazoo Racing WRT поки випереджає Hyundai Motorsport на 61 очко. Якщо японсько-фінська команда виграє за очками іспанський етап (або просто програє своїм корейсько-німецьким опонентам не більше дев’яти очок), то вже за етап до фінішу сезону гарантує собі чемпіонський титул.

Очікується також грандіозна битва за третю позицію в абсолюті, на яку претендують Тьєррі Ньовілль (130 очок), Калле Рованперя (129) і Отт Тянак (128). За великим рахунком, Ньовіллю з Тянаком втрачати нічого, навіть з урахуванням інтересів Hyundai в командному заліку… Швидше навпаки – щоб зберегти шанси на командний титул, усім екіпажам основного складу (Ньовілль, Тянак, Сордо) треба атакувати та намагатися забрати весь подіум. Результати ранкового шейкдауну ясності не принесли – на дистанції 4,31 км тойотівці були трохи швидшими (у Себастьяна Ож’є з Елфіном Евансом два перших місця), але тріо Hyundai Ньовілль-Сордо-Тянак відстало менш ніж на секунду. Не забуваємо, що два місяці тому на асфальтовому етапі в Бельгії перевага була якраз на боці корейської марки – переможний дубль Тьєррі Ньовілля та Крейга Бріна дозволив Hyundai виграти етап з рахунком 51:33. Заінтригували новини з Hyundai 2C Competition – команда виставила відразу два «клієнтських» Hyundai i20 Coupe WRC, для шведа Олівера Сольберга (чи вдасться йому перервати свою смугу нестабільності, яка цього року принесла йому повний провал у WRC-2?) й іспанця Ніла Соланса (замінив француза П’єра-Луї Лубе, який недавно в Парижі потрапив під машину й отримав травми ніг).

У молодших заліках очікуються свої «каруселі». У WRC-2 Мадс Остберг повинен використати свій сьомий і останній заліковий старт у цій категорії – норвежцю потрібно вигравати як етап у цілому, так і Power Stage (причому навіть стовідсотковий успіх не гарантує йому титулу, оскільки нинішній лідер WRC-2 Андреас Міккельсен відклав свій вирішальний старт на листопадовий раунд у Монці). А ось хто зможе створити якісь проблеми Остбергу на асфальті? За великим рахунком, це під силу тільки тандему Ярі Хуттунена та Теему Сунінена з Hyundai Motorsport N. Можна було б назвати ще Миколу Грязіна, який трохи несподівано пересів на Skoda Fabia Rally2 evo, але він уже використав усі сім своїх залікових стартів в особистому заліку – і тепер номінований тільки на отримання очок у командному заліку для Movisport (компанію йому складе чеський юніор Ерік Цайс, який після трьох років виступів в ERC нарешті дебютує в чемпіонаті світу). У «клієнтській» категорії WRC-3 теж свої клопоти – Каєтану Каєтановічу в його битві за титул зі відсутнім Йоаном Росселем теж потрібні тільки перемога та максимальна кількість очок. Але у поляка набагато серйозніші суперники, ніж у Мадса Остберга у WRC-2 – британець Кріс Інгрем плюс іспанці Хосе Марія Лопес і Ян Соланс…

RallyRACC Catalunya, шейкдаун (Топ-15)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 2.33,6
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +0,2
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,4
4. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,6
5. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,8
6. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,2
7. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta WRC) +1,3
8. Грінсміт/Паттерсон (GB/IRL, Ford Fiesta WRC) +1,4
9. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +1,5
10. Соланс Н./Марті (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,5
11. Сольберг/Дрю (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +2,7
12. Грязін/Александров (RUS, Skoda Fabia Rally2 Evo) +8,2
13. Остберг/Еріксен (N, Citroen C3 Rally2) +8,6
14. Камійї/Вільмо (B, Citroen C3 Rally2) +9,3
15. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 N Rally2) +9,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, rallyracc.com

14-10-2021 42283
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца