Rallye du Maroc: питання, питання…

Такого «ефектного» фіналу нинішнього Кубка світу з ралі-рейдів ніхто не очікував – мало того, що Rallye du Maroc буквально «катком» прокотилося по багатьох учасниках (майже нікому не вдалося уникнути проблем та аварій), так після фінішу підсумкові результати встигли неодноразово змінитися. В таких умовах простіше виявилося поспостерігати пару днів за всіма «завихреннями», і тільки після цього нарешті робити висновки. Головна подія марокканського ралі-рейду і Кубка світу – неймовірна прикра поразка Нассера Аль-Аттіі (схід в передостанній день рейду через проблеми з двигуном, причому якраз в той момент, коли катарець лідирував з відривом в чверть години) та тріумф сімейного екіпажу Стефана Петеранселя і Андреа Петерансель-Майєр, які після аварії на четвертій спецділянці все ж спромоглися продовжити боротьбу і фінішували в Топ-5. І цей результат дозволив Петеранселю нарешті закрити останню «дірку» у своєму чемпіонському «іконостасі» – адже до останнього часу тринадцятиразовому тріумфатору «Дакара» ніколи не вдавалося виграти Кубок світу!

Якщо брати за основу тільки результати на спецділянках, то загальна картина виглядає звичною – заводські команди Toyota Gazoo Racing та X-raid Team задають тон. В цілому, їх склади приблизно рівні за силою – є мінімум по два явних лідери з кожного боку (Аль-Аттія з де Вільєрсом проти Петеранселя з Сайнсом) плюс за ними намагаються тягнутися тен Брінк з Пшигоньскім. Що стосується «приватної компанії», то здивував Матьє Серрадорі – він знову стартував на південноафриканському прототипі-багі Century CR6 (за кермом якого вже встиг показати зуби під час Silk Way Rally) й навіть завершив Rallye du Maroc на третій позиції. Правда, француз недовго радів цьому успіху – контрольне зважування після фінішу показало, що багі важить на 35 кг менше допустимого мінімуму (1695 кг замість 1730 кг), після чого відбулося миттєве зняття. У заліку Т3 (легкі багі SSV/UTV) теж не обійшлося змін в турнірній таблиці – Сергій Карякін начебто виграв, але пізніше отримав покарання, після чого перемога в цій категорії перейшла до бразильця Рейналду Варели. Той завершив сезон з блискучими показниками – адже він виграв Кубок світу в заліку Т3 й став третім в абсолюті!

На жаль, кількість негативу в Марокко виявилася значною і помітно переважала більшість плюсів – на думку багатьох учасників, рівень організації на «оновленому» Rallye du Maroc помітно знизився. Особливо з точки зору безпеки – в дорожніх книгах часто була відсутня ключова інформація, що стало причиною цілої серії важких аварій (особливо постраждав екіпаж чеха Мартіна Прокопа, чий штурман Ян Томанек потрапив в госпіталь з серйозним струсом і гематомою мозку). Крім того, Прокопа особливо обурив низький рівень підготовки рятувальних служб – їм знадобилося майже півтори години, щоб евакуювати Томанека з місця аварії плюс мінімум стільки ж, щоб доставити його в місцеву лікарню. А до госпіталю в Марракеші штурман потрапив тільки наступного дня… На щастя, більше подібних серйозних інцидентів не було, але це все одно не зменшило потік критичних зауважень на адресу організаторів. Крім того, відверто «кульгала» служба інформації – у відкритому доступі мінімум будь-яких бюлетенів, рішень суддівської колегії і т.д. Тобто команди і учасники ще отримують хоч якісь відомості, то вся решта часто залишаються в повному невіданні.

Rallye du Maroc, день 4 (311,00 км СД)
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 3:33.18
2. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +2.36
3. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +8.25
4. Рома/Оліверас (E, Borgward BX7 DKR Evo) +10.57
5. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +17.18
6. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux) +25.48

Rallye du Maroc, день 5 (210,85 км СД)
1. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux) 2:20.51
2. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) +2.34
3. Ван Лон/Делоне (NL/F, Toyota Hilux) +3.13
4. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux) +3.51
5. Серрадорі/Люркуен (F/B, Century CR6) +5.54
6. Рома/Оліверас (E, Borgward BX7 DKR Evo) +8.13

Rallye du Maroc (попередні результати)
1. Де Вільєрс/Аро (ZA/E, Toyota Hilux) 17:48.44
2. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +17.42
3. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Rally) +58.27
4. Петерансель С./Петерансель А. (F/D, Mini JCW Buggy) +1:29.34
5. Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux) +2:29.10
6. Рома/Оліверас (E, Borgward BX7 DKR Evo) +2:44.03
7. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3) +2:50.51
8. Карякін/Власюк (RUS, Snag Proto) +2:52.23
9. Доросінскій/Уперенко (RUS, Can-Am Maverick X3) +3:00.16
10. Джонс/Уолч (USA, Can-Am Maverick X3) +3:48.09

Кубок світу з ралі-рейдів, абсолют
1. Петерансель (F) – 63
2. Аль-Аттія (Q) – 60
3. Варела (BR) – 46
4. Аль-Раджі (SA) – 37
5. Пшигоньскі (PL) – 32

Кубок світу з ралі-рейдів, залік T2
1. Аль-Мір (Q) – 50
2. Барановскі (PL) – 25
3. Гурбанов (TKM) – 18

Кубок світу з ралі-рейдів, залік T3
1. Варела (BR) – 93
2. Воробьйов (RUS) – 51
3. Пенья Кампо (E) – 32

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Overdrive Racing, X-raid Team, Marian Chytka

11-10-2019 18704
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца