Rallye de Monte-Carlo, WRC-2: перші висновки

Незважаючи на те, що чемпіонат світу тільки-тільки стартував і попереду на всіх чекають ще 13 раундів, вже зараз можна спробувати зробити деякі попередні висновки за підсумками Rallye Automobile de Monte-Carlo. Перший і найбільш неприємний – для багатьох регулярних учасників будь-якої «молодшої» категорії (рівня WRC-2 або вже ліквідованого WRC-3) цінність етапу в Монте-Карло зараз помітно знизилася… Надто вже складна, специфічна і зовсім непередбачувана гонка, щоб робити на неї ставку в плані отримання найбільшої кількості очок. Варто згадати, як рік тому на Rallye de Monte-Carlo стартували лише шість екіпажів в WRC-2, причому три з них представляли заводські команди Skoda Motorsport і M-Sport Ford WRT. Другий висновок (може бути, занадто передчасний) – у новій категорії WRC-2 Pro поки не проглядається якихось серйозних перспектив на майбутнє. Тільки три заводські команди (може, навіть чотири, якщо Skoda Motorsport раптом знову виставить два склади) та шість-сім екіпажів протягом сезону – з таким рівнем «відвідуваності» серія може проіснувати від сили пару-трійку років. Але з остаточними висновками все ж краще почекати до осені…

Зате у «звичайного» WRC-2 є дуже непоганий шанс на новий зліт – все ж переведення потужних заводських команд в окремий залік різко підвищує шанси всіх інших учасників на успіх як в окремо взятих гонках, так і за підсумками всього сезону. Фактично, той же Citroen за допомогою Йоанна Бонато (той офіційно представляв приватну команду CHL Sport Auto) влаштував досить дивний «фінт» з відходом свого пілота з WRC-2 Pro, але завдяки цьому досяг важливого успіху – Бонато не просто виграв в заліку WRC-2, але приніс новому Citroen C3 R5 першу в історії перемогу на міжнародному рівні (до того було 3 подіуми в WRC-2 в 2018 році). Плюс на багатьох етапах будуть підтягуватися все більше місцевих і «сусідських» екіпажів на техніці R5, які за першої ж нагоди спробують поборотися за подіум в гонці, не ризикуючи потрапити під «каток» Skoda або M-Sport (як на майбутньому Rally Sweden, де в заліку WRC-2 вже дружно зібралася ціла дюжина скандинавських екіпажів, тобто в півтора рази більше, ніж рік тому). Але найцікавіші події тут повинні розвернутися влітку – якраз починаючи з Португалії, після великого латиноамериканського турне (етапи в Мексиці, Аргентині і Чилі).

Rallye de Monte-Carlo, залік WRC-2 Pro
1. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta R5) 3:34.20,5
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Skoda Fabia R5) +13.27,8

Rallye de Monte-Carlo, залік WRC-2
1. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 R5) 3:35.12,4
2. Фурмо/Жамуль (F/B, Ford Fiesta R5) +2.06,9
3. Вейбю/Андерссон Ю. (N/S, VW Polo GTI R5) +4.16,7
4. Йейтс/Жіроде (GB/F, Skoda Fabia R5) +6.58,4
5. Кьямен/Рош (F, VW Polo GTI R5) +8.20,8
6. Вілла/Мічі (I, Skoda Fabia R5) +20.06,1

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото M-Sport, Citroen Racing

29-01-2019 10061
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца