Rallye de Monte-Carlo, шейкдаун: наступ Hyundai

Ралійний чемпіонат світу 2018 року нарешті стартував – сьогодні під Гапом (рідним містом Себастьяна Ож’є) на трасі довжиною 3,35 км відбувся шейкдаун, на якому вперше цього року зустрілися всі головні учасники світової першості. На стартовому етапі WRC-2018 з’явилися 11 заводських екіпажів – по три у M-Sport Ford WRT (Себастьян Ож’є, Елфін Еванс, Бріан Буфф’є), Hyundai Motorsport (Андреас Міккельсен, Тьєррі Ньовілль, Дані Сордо) і Toyota GAZOO Racing (Ярі-Матті Латвала, Отт Тянак, Есапекка Лаппі), а також два від Citroën Total Abu Dhabi WRT (Кріс Мік, Крейг Брін). До цієї компанії приєдналися 16 екіпажів на техніці R5, проте в залік WRC-2 з них були заявлені тільки шість – Ерік Камійї, Теему Сунінен, Ян Копецкі, Кевін Аббрінг, Гійом де Мевіус і Едді Шьєссере. Далеко не всі у WRC-2 готові ризикнути в Монте-Карло…

Перед стартом шейкдауна з’явилося повідомлення, що Бріан Буфa’є змушений був в останній момент змінити штурмана. Як з’ясувалося, під час ознайомлення з трасою французький екіпаж потрапив в аварію – зіткнувся з автомобілем дорожньої служби, який чистив дорогу. Штурман Жером Дегу скаржився на болі в карку, після госпіталізації у нього виявили перелом ключиці. Довелося робити термінову заміну в складі – праве крісло зайняв Ксав’є Пансері, який свого часу був основним штурманом Бріана. Цікаво, що Пансері буквально пару днів тому прибув до Європи з Південної Америки, де на «Дакарі» разом з Халідом Аль-Кассімі (Peugeot 3008 DKR Maxi) фінішував шостим… Зараз Бріан перебуває в досить складній і неприємній ситуації. З одного боку, можна швидко відновити взаємодію з добре знайомим штурманом, з яким виступав багато років. З іншого, писати стенограму з одним штурманом, а потім раптово стартувати з іншим – не надто велике задоволення.

Підсумки шейкдауна не стали сенсацією – як багато хто і припускав раніше, перевага була на боці екіпажів Hyundai Motorsport, які цього року мають намір відразу диктувати умови в боротьбі за найвищі титули. Отже, два перших місця сьогодні взяли Тьєррі Ньовілль і Дані Сордо, яких розділили лише 0,1 с. На третю позицію прорвався Отт Тянак, який офіційно дебютував за кермом Toyota Yaris WRC – у естонця був потужний стимул випередити як Себастьяна Ож’є (свого колишнього лідера в складі M-Sport WRT), так і Ярі-Матті Латвалу (нинішнього першого номера Toyota GAZOO Racing). В цілому, результати шейкдауна виявилися дуже щільними – п’ятірка найшвидших уклалася в 0,8 секунди (три Hyundai, по одному Toyota і Citroen). Фордівці ж виявилися не такими швидкими – сьоме (Себастьян Ожьє) і восьме (Елфін Еванс) місця, з відставанням близько півтора-двох секунд… Але чи збережеться такий розклад сил під час гонки? Це ж Монте-Карло!

Результати шейкдауна (Топ-10)
1. Ньовілль/Жільсуль (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 2: 00,2
2. Сордо/Дель Барріо (E, Hyundaii20 Coupe WRC) +0,1
3. Тянак/Ярвеойа (EE, Toyota Yaris WRC) +0,5
4. Мік/Нейгл (GB/IRL, Citroen C3 WRC) +0,7
5. Міккельсен/Йєгер (N, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,8
6. Латвала/Анттіла (FIN, Toyota Yaris WRC) +1,3
7. Ож’є/Інграссія (F, Ford Fiesta WRC’17) +1,4
8. Еванс/Баррітт (GB, Ford Fiesta WRC’17) +1,9
9. Брін/Мартін (IRL/GB, Citroen C3 WRC) +2,7
10. Лаппі/Ферм (FIN, Toyota Yaris WRC) +2,7
11. Буфф’є/Пансері (F, Ford Fiesta WRC) +6,1

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Toyota GAZOO Racing

24-01-2018 15742
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца